Zandvoort 42

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Ziggo GO app op iPad Pro sluit willekeurig af (crasht)

Sinds Juni dit jaar heb ik wekelijks contact met de helpdesk/klantenservice van Ziggo over een probleem dat ik ervaar met de Ziggo go app op de Ipad (Ipad Pro).

Wanneer ik 's avonds via de tv-gids een programma terugkijk, springt hij zonder enige reden terug naar het bureaublad van de Ipad.  Als ik het programma opnieuw selecteer is het heel soms mogelijk om door te spoelen of verder te kijken. 

Heb alle standaard oplossingen in overleg met Ziggo gedaan (Modem & Ipad opnieuw opstarten,

app verwijderen/opnieuw installeren, kijken via de browser, de laatste update app installeren).

De software van de Ipad is up-to-date.

 

Niets maar dan ook niets helpt!!! 

 

Aangezien Ziggo helpdesk het zelf nu ook niet meer weet is de community de "oplossing". Persoonlijk vind ik dit een blamage!

 

148 Reacties 148
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Ajs62, @Zandvoort 42, @sjoerd001

 

Dank voor jullie meldingen, ontzettend zuur dat we moeten concluderen dat de laatste update dus niet de gewenste verbeteringen heeft gebracht voor dit probleem. Uit twee berichten maak ik op dat het vlak voor het einde van een programma gebeurt; is dat altijd zo? Of maakt het niet zoveel uit hoe ver je bent? Ik begrijp in ieder geval ook dat GO geen 'bookmark' maakt waar je bent gebleven voor deze crash.

Ajs62

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dag Alex, bij mij is het tot nu iedere keer zo’n 10 a 15 minuten voor het einde dat het programma wat ik aan terugkijken ben wordt afgesloten. En inderdaad geen bookmark, bij opnieuw selecteren kan ik alleen vanaf het begin kijken. En omdat vooruit spoelen dan niet is toegestaan, kun je alleen het hele programma weer opnieuw bekijken. 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Helder, dank voor het delen, @Ajs62. Ik heb de bevindingen intern gedeeld. Mochten er aanvullingen of andere opvallende zaken zijn, we horen het graag!

Zandvoort 42
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Hoi Alex, ik sluit mij volledig aan bij het verhaal van Ajs62.

Tevens heb ik nog een vraagje over de updates van de apps van Ziggo Go en IPadiOs: ondanks dat op de IPad automatische updates aanstaat, is de Ziggo go update waar jij het over hebt (4.42.5018) niet beschikbaar in de Appstore. De voor mij enige beschikbare Ziggo Go app versie is 4.42.5016. 

Ook is de IPadiOS 15.7.1 niet beschikbaar. Voor een IPad Pro 2022 zou dit toch geen probleem mogen zijn!

sjoerd001

Level 6
  • 112Posts
  • 5Oplossingen
  • 20Likes

Heb nog steeds last van willekeurig afsluiten van de ziggogo app. Snap er niks van. Er is wel een tijdje geleden een update op het netwerk gedaan en sindsdien alleen maar afsluitingen van de app zonder enige foutmelding. (Kreeg een SMS dat er werkzaamheden zouden zijn in mijn regio zonder een email of per post aankondiging). Erg raar. Enorm irritant als je iets terug wil kijken en je niet vooruit kunt scrollen bij een uitzending. Je moet dan weer van het begin van een uitzending alles weer terugzien (RTL) . Nu ik dit schrijf floept de app er weer uit ( was american dad op comedy central aan het kijken).

 

Build: 4.42.5016+1795

Device: iPad 8

OS: iPadOS 15.7

Conviva: 4.0.13

Connection Type: WiFi - (N/A)

Customer HH:

Mqtt Broker Status: CONNECTED

Device IP: 

CPE ID:

Mqtt Cpe Status: ONLINE_STANDBY

Last MQTT status check: 2022-10-02 02:08:47 GMT+02:00

OV: 3.15.15.5

OV Engine State: AUTH_FAILURE

OV Device Name: FDC9xxxxxxxxx

OV Power Status: OK

OV Network Status: OK

OV Disk Status: OK

OV Download Enabled: false

Narinx

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hier op mijn iPad (air 1) ook al een half jaar laat dat willekeurig na 5-10min de Ziggo Go app stopt en terugkeert naar het bureaublad. Hij crashed dus ook. 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Excuus, @Zandvoort 42 - 4.42.5016 is de meest recente. Ik maakte een typefoutje zie ik.

 

Dank voor jullie aanvullingen @sjoerd001 en @Narinx. @Narinx - Als ik me niet vergis is iOS 12.5 de laatste versie van de iPad air 1?

Narinx

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

v12.5 is inderdaad de versie op de air 1 - reset ipad al uitgevoerd (dus schone installatie > verhelpt probleem niet)

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Ajs62 , @sjoerd001 , @Narinx , @Zandvoort 42 ,

 

Vooralsnog hebben we dit probleem helaas nog niet kunnen reproduceren. Daarom zijn er nog twee vragen:

 

-Hoewel vrije ruimte heeft de iPad? Dat kun je met behulp van deze pagina checken. 

 

-Zou je de app willen deïnstalleren, dan de iPad opnieuw opstarten en daarna Ziggo GO opnieuw willen installeren?

sjoerd001

Level 6
  • 112Posts
  • 5Oplossingen
  • 20Likes

@Alex 

 

Ik heb gedaan wat je vroeg, maar geeft geen soelaas.

IMG_0034.PNG

M. de B.

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Ik heb hetzelfde probleem, zowel op de iPad als op de iPhone. Maandagavond wilde ik rond 22 uur Expeditie Robinson terugkijken en moest drie keer opnieuw starten, zonder doorspoelmogelijkheid, omdat ik na een tijdje kijken eruit klapte. Om één uur 's nachts had ik 't eindelijk gezien. Gelukkig ben ik zelden niet thuis op maandagavond, zodat ik meestal Expeditie Robinson live kan kijken op de kleine tv.

Via Safari Ziggogo ontvangen was al sinds juni onmogelijk, dat is de hele reden dat ik hier ben. Onlangs ging onze oude grote tv kapot waar de digitale ontvanger met opnamemogelijkheid aan hangt. Liefst zou ik het toestel niet vervangen en als Ziggogo op de iPhone óf iPad óf Apple computer gewoon zou werken, hoefde dat ook niet, omdat in plaats van opnemen we dan gewoon konden terugkijken. Nu moet ik wel weer een tv neerzetten, vrees ik. Want dit is niet te doen. 

😞

Het allerallerallervervelendste van de hele kwestie vind ik de lakse klachtafhandeling. Er wordt gezegd: sluit je maar aan bij de Ziggo-community (wat ik al een hele rare reactie vind op "ik heb een klacht omdat u een dienst uit de lucht hebt gehaald"). Nou, ik heb me dus aangesloten bij de Ziggo-community. En nu? Lieve mensen hier, hoor, maar zij kunnen het probleem niet oplossen. Dat moet Ziggo doen. En daar maken ze dus al maanden geen haast mee. En ze willen ons ook niet compenseren. Hele rare gang van zaken. Zwaar irritant.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Dank @sjoerd001 - Jammer dat het geen verschil heeft gemaakt. Ik ben benieuwd (ook bij de anderen) of je ook nog verschil merkt in zenders; heb je bijvoorbeeld vaker crashes bij het terugkijken van bepaalde zenders anders dan bij anderen? (Dit kan ook bijvoorbeeld commerciële zenders vs. NPO zijn)

 

@M. de B. - Voor mijn beeldvorming: Ook bij jou crasht de hele app en je komt op het startscherm van je iPad/iPhone? Of knalt alleen de stream eruit?

Het blijft ook frappant dat de Safari browser al die tijd niet meer is gaan werken voor je. Daar hebben we aan het begin issues mee gehad, maar nu niet meer. Je zou in ieder geval beeld moeten hebben. Destijds gaf je aan dat je uitsluitend in privé-vensters werkt. Heb je het toch ook al eens geprobeerd via een 'normaal' venster? Ik weet niet meer zeker of dit eerder ter sprake is gekomen, maar werkt het op je Apple Computer wel via een andere browser?

M. de B.

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Hoi Alex, inderdaad: startscherm van de iPad. Ook na opnieuw downloaden app.

Op de iPhone heb ik de app ook opnieuw gedownload. Ik kijk daar niet vaak tv op. Tijdens mijn test (een programma van 20 minuten) is die niet gecrasht. 

Safari doet nog steeds hetzelfde: Ziggo-logo schuift in beeld. Dat blijft staan. Daarna gebeurt er niks meer.

Een "niet-privé"-venster instellen lukte me net zo gauw niet. Ben ook best wel bang dat ik het dan niet meer goed krijg. Over een andere browser ga ik het niet meer hebben. Iedereen blijft dat maar roepen. Ik heb echt al veel te vaak uitgelegd dat dat geen oplossing is. 

sjoerd001

Level 6
  • 112Posts
  • 5Oplossingen
  • 20Likes

@Alex ,@M. de B.  Sluit mij hierbij aan. Ook hier werkt safari niet en vaak afsluiten van de app.

ZiggoGo App - iPad 8

101022
• ~ 22:04 - SBS6 (VI)
• ~ 22:18 - SBS6 (VI)

141022
•  ~ 21:36 - CNN

151022
• 18:45 - RTLZ - BrightTV (Bright Shorts)
• 19:35 - NPO1 - (Onze Boerderij)

161022
• 00:59 - Veronica (Kill Bill: Vol 2)

181022
• 21:05 - History HD (Curse of skinwalker ranch)
• ~23:08 - Jinek - RTL4 (Replay)

191022
• 18:30 - Discovery Sience (How the universe works) Vlak voor reclameblok.
• 20:52 - RTL7 - Man in black:International (Vlak voor reclameblok)

201022
• 22:16 - SBS6 - VI (Tijdens reclame)

 

Meer problemen zijn er van mijn kant, zoals het wisselen van andere zender werkt soms niet en krijg je een play button alsof je replay kiest. 

Replay block die verder gaat in een volgend block krijg je de live view van dat nieuwe block en moet handmatig weer teruggezet worden naar de juiste tijd. ( Hoop dat het een beetje duidelijk is)

 

PS: Tijden hierboven zijn maar een paar van de "crashes" die ik heb genoteert.

Sp2

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mijn ziggo go werkte altijd opchrombook os. Sinds kort niet

 

AlS ik naar ziggo go tv.nl ga dan crasht alles.

En duurt het even voordat ik chromebook weer opnieuw kan opstarten

Iemand een idee?

Jenny1

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Zelfde vraag. Speelt al heel lang. 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Jenny1 - Dank voor je melding! Kun je aangeven welk type iPad je hebt met welke iOS?

Jenny1

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hoi Alex, ik heb een iPad Air 2,  IOS 157.1. Ziggo update 4.42.5016 1795

Jenny1

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hoi Alex, ik heb een iPad Air 2,  IOS 157.1. Ziggo update 4.42.5016 1795

Pedrovana

Level 3
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Ik heb een zelfde probleem op mijn iPadPro. Als mijn vrouw naar een TV programma kijkt via de mediabox en ik kijk gelijktijdig naar b.v. een voetbalwedstrijd via de Ziggo Go app op de ipadPro dan krijg ik na enige tijd (en al diverse keren hetzelfde probleem gehad) een melding  “niet beschikbaar. Je hebt een abonnement nodig om dit te bekijken.” Dan ga ik weer terug naar het programma, vul in “kijk live” (en niet “start vanaf het begin” want ik had al een tijd naar de voetbalwedstrijd gekeken). Dan verschijnt weer een scherm met de tekst “ZYd:SocketExeption: Failed host lockup: ‘prod.spark.ziggogogo.tv’ (OS Error: nodename nor servname provided, or not known, errno-8). Weer. Terug en opnieuw hetzelfde programma (voetbalwedstrijd) opgestart en dan komt de tekst “ Niet beschikbaar.

Uitgelicht topic