MBK1

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

Ziggo GO app op Sony Bravia TV: Ingezoomd (kwart) beeld en haperig

De app is vernieuwd vandaag zo lijkt het maar het beeld is sterk vergroot en geeft dus maar een klein deel weer van het normale beeld. Alsof er een vergrootglas voor zit. Ik heb geen knop kunnen vinden om het beeld in normaal formaat te krijgen. Bij NPO en Netflix is er geen probleem, bij TV kijken ook niet. Wie het weet mag het zeggen.

309 Reacties 309
Kluk-kluk

Level 5
  • 65Posts
  • 0Oplossingen
  • 46Likes

@WilZ

Zeg dat, snap er ook nils van wat hiervan de bedoeling is..

Met de oudere app kon je programma gemist kijken en werkte perfect.

Ze willen gewoon de nieuwe versie er door drukken.. Die veel problemen heeft..

Het plezier van tv kijken is mooi verziekt zo..

Heb ze al meerdere malen gevraagd waarom de oudere app word geblokkeerd, maar dat is volgens @Ziggo  niet het geval..

Waarom ze daar nou zo,n probleem van maken, terwijl we gewoon abonnement,s geld betalen 

WilZ

Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes

@Kluk-kluk  schreef:

 

...

 

Heb ze al meerdere malen gevraagd waarom de oudere app word geblokkeerd, maar dat is volgens @Ziggo  niet het geval..

Waarom ze daar nou zo,n probleem van maken, terwijl we gewoon abonnement,s geld betalen 


Daarom vermoed ik dat Sikko er belang bij heeft dat we die manke nieuwe app gebruiken. Zou het iets met reclame / advertentie inkomsten te maken hebben? Ik denk namelijk dat zij er financieel gewin bij hebben, anders is deze bizarre handelwijze niet te verklaren.

Dsigna1961

Level 4
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Nu ondertussen bijna een maand verder met de rukdate van Ziggo.

In het begin nog wat soelaas gehad met de oude app maar daar is na veel interesse op deze community snel een stokje voor gestoken en na 3 dagen ging ook deze perfecte oplossing in het putje door geen toegang meer te bieden van de aanbieders kant. Na een maand ellende die ook op mijn nieuwere toestellen nu parten gaat spelen is mijn geduld opgeraakt. Dan nog 1 juli snelheids verhoging. 3 keer mijn modem moeten herstarten om de beloofde snelheid maar enigszins te behalen. De eerste reset gaf zelfs een vermindering teweeg van 75%. Door nogmaals te resetten geen verbetering.

Het modem maar eens een 5 minuten uitgezet en weer eens op te starten werd de snelheid bijna bereikt. Helaas blijft de procentuele verschil up/down steeds verder oplopen. Begin toch het gevoel te krijgen dat Ziggo een verloren zaak begint te worden. Jammer zoveel verwachtingen en het word steeds minder. Gemiste kans Ziggo.

Erbo

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt is opgelost👍

eh1970

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Ik weet niet precies waar nieuwe issues gemeld moeten worden, gezien de overvloed aan issues die er al gemeld zijn betreffende de nieuwe Ziggo Go App.

 

Sony Android TV (7.0)

- Ziggo app schakelt TV automatisch aan op willekeurige momenten als de app niet volledig afgesloten is. Heeft mij al de nodige gebroken nachten opgeleverd.

- App is enorm traag, en kost je een afstandsbediening.

- Geluid App blijft gewoon doorgaan, ook als je andere apps gebruikt. Wordt dus niet gemute als app naar achtergrond gaat. 
- Heb TV al een keer uit moeten zetten omdat deze zo allemachtig heet werd, dat ik bang was dat hij in de fik zou vliegen. Kon de stekker van de voeding niet met de vingers beetpakken.

- Als je programma info bekijkt en dan via back terug naar het programma wil, staat hij plots op andere zender.

- Wat erg vervelend is omdat zender wisselen minimaal 4 a 5 minuten in beslag neemt door de traagheid en de extra handelingen die je uit moet voeren om geen kwart beeld te hebben. 
- Door de enorme traagheid en reactie op de afstandsbediening is het soepel scrollen door de zenders en programma’s, zonder het programma zelf te wijzigen helaas niet meer mogelijk.

- Ook op mijn Philips Android is het geen pretje om met de app te werken, dus zeker niet alleen een Sony issue. Duurde bij starten App op Philips meer dan 5 minuten, toen had ik nog steeds de spinner op het zwarte  scherm staan… Ben uit frustratie maar wat anders gaan doen. Ook zender wisseling is op de Philips met het nieuwe menu designs een drama. App reageert nauwelijks op afstandsbediening, dus druk je nog naar een keer. Dan na vele seconden vliegt hij vervolgens vele items verder… 

 

Ziggo laat hier toch echt zijn klanten in de steek. Behalve hier op het forum hoor je er niets over. Niet even een mailtje met uitleg en excuus naar alle abonnees. Hoe een zo groot bedrijf zo klein kan zijn in service…. Jammer! 4 weken problemen, en nog steeds geen oplossing.

Kluk-kluk

Level 5
  • 65Posts
  • 0Oplossingen
  • 46Likes

Moest ff mededelen dat de problemen zich niet voordoen bij Android 8..

Ik heb 1 met Android 7 erop, en dat is nog steeds ingezoomd beeld en enorm traag. 

Aofaarle

Level 3
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

Afgelopen zondag met een bakje chips en een handdoek  klaar gaan zitten voor mijn tv . Jawel update van ziggo go app. Het zal toch niet waar zijn dat het probleem opgelost is . En ik had hem nodig hoor , die handdoek. Om te janken, nou doet de app het helemaal niet meer . Goed bezig. Hij blijft nou alleen maar draaien na het ziggo scherm. En er komt niks.  Als ik de home button inhoud om te kijken wat er op de achtergrond draaid. Staat er ook nog steeds "store" bij deze app , ipv "ziggo ".  Zet @%@^^@me gewoon de oude app terug voor die duizenden klanten . En anders compensatie. Dit is f....ING  frustrerend.

Aofaarle

Level 3
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

16569989461157896807198913395089.jpg

.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemorgen @Aofaarle


Helaas is er nog geen update. We hebben met de meest recente update een aantal punten opgelost, maar nog niet alles. Enkele storingsmeldingen staan nog open bij het onderzoeksteam en die werken er nog aan.

Zodra er meer bekend is informeren we hierover. 

Truia

Level 3
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Is er al een oplossing in zicht mbt sony bravia 4k televisie? Ik zit elke dag te &%#@€ om mn beeld normaal te krijgen.. tekens met zender veranderen boem... kwar beeld. En nee.. ik heb geen zoom aanstaan.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemorgen @Truia

 

Helaas nog niet. Het lijkt alleen de spelen pp de 4K tv's met Android 7. Een upgrade van de firmware naar Android 8 verhelpt het mogelijk, maar is niet altijd n de praktijk beschikbaar op de TV. 

Verder loopt het onderzoek nog.

Truia

Level 3
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Neem meteen even mee dat het geluid door blijft lopen als je van app wisselt.  Ik heb ook canaldigitaal app.. die doet wat het moet doen.. kan je zien en tv kijken naar om ernaartoe te gaan als de ziggo app niet werkt.. niet ik tv eerst uit doen ivm doorlopend geluid. Mbt het beeld.. schiet gewoon niet terug op  beeld instellingen.  Lukt me redelijk eenvoudige aanpassing. Kalibratie.

Baselse

Level 4
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 24Likes

@Jamyla Het kwart beeld lijkt me toch een hogere prioriteit moeten hebben. Zo is er helemaal niet mee te kijken.

En mijn Bravia heeft al de laatste firmware.

In de oude ziggo tv app werkte het prima, dus het is geen firmware issue maar de app is niet goed gemaakt.

 

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

@Baselse

 

Het betekent niet dat probleem A een hogere prioriteit heeft dan probleem B. In de praktijk is het 1 iets sneller of simpeler te fixen dan hebt ander. Zo kan je voor 1 probleem meer onderzoek nodig hebben naar de oorzaak en kost het daardoor meer tijd voor een fix.

Baselse

Level 4
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 24Likes

Als ik de app decompileer dan lijkt het er op dat de exoplayer library (die de app gebruikt om tv af te spelen) een beeldverhouding van 0 ontvangt en daardoor vreemde keuzes maakt.

 

Verder lijkt Flutter (dat in de nieuwe versie gebruikt wordt) de veroorzaker van de trage interface.

 

Misschien helpt dit wat.

Walter81

Level 5
  • 56Posts
  • 0Oplossingen
  • 44Likes

@Jamyla

 

mijn tv is GEEN 4K, en bij mij gaat het, zoals gemeld, ook fout. Ik heb fullHD. Sony heeft geen android 8 voor mijn tv. Upgrade kan dus niet.

 

Android 7 zou voldoende moeten zijn. De oude app kon daar ook mee overweg.

Geef alsjeblieft de oude app terug, als blijkt dat de nieuwe het niet doet.

 

Nu jullie over upgraden van android praten is voor mij weinig hoopvol. Een teken dat het niet opgelost gaat worden.

Walter81

Level 5
  • 56Posts
  • 0Oplossingen
  • 44Likes

Volgens mijnl helpt het niks, want ze laten ons gewoon in de kou staan. Ze besteden hun energie liever aan flinke prijsverhoging.

Ik heb lang stug vastgehouden aan Ziggo vanwege de kabel. Maar ik ga toch eens oriënteren bij  T-Mobile of KPN. Betaal verdomme 700 euro per jaar. En kan al een maand niet van m'n movies en series pakket gebruik maken op de tv. Compensatie lijkt me wel op z'n plaats.

pauldaytona

Level 5
  • 44Posts
  • 2Oplossingen
  • 11Likes

Zo ik al eerder hier heb gepost betreft het ook full HD sony toestellen met android 7. En Sony maakt er geen Android 8 voor beschikbaar. Voor de rest werkt de TV prima met allerlei andere streaming programma's. 

Stecagrid

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb uit pure frustratie van het weekend de chromecast met Google tv gekocht. Gelukkig werkt dit als een zonnetje. De overall performance is er stukken op vooruit gegaan. Ook met andere apps. 

Aofaarle

Level 3
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

 

 

Uitgelicht topic