MBK1

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

Ziggo GO app op Sony Bravia TV: Ingezoomd (kwart) beeld en haperig

De app is vernieuwd vandaag zo lijkt het maar het beeld is sterk vergroot en geeft dus maar een klein deel weer van het normale beeld. Alsof er een vergrootglas voor zit. Ik heb geen knop kunnen vinden om het beeld in normaal formaat te krijgen. Bij NPO en Netflix is er geen probleem, bij TV kijken ook niet. Wie het weet mag het zeggen.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi allen,

 

Nog even voor het complete verhaal: Vorige week is er een nieuwe update verschenen voor de Ziggo GO TV App, versie 5.01.6512. Hierin zit een fix die het ingezoomde (kwart) beeld voor Bravia TV's verhelpt. Het is mogelijk dat er nog hele specifieke modellen wel problemen hebben. De eerste ervaringen zijn gelukkig positief. We horen graag jullie bevindingen!

Bekijk in context

Uitgelicht
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19174Reacties
  • 1373Oplossingen
  • 7276Likes

Goedemorgen allemaal,

Voor een groot deel is het ingezoomde 1/4e beeld opgelost. Voor jou nog niet? Controleer dan via de supportpagina/community van Sony of er voor de betreffende tv een nieuwere update beschikbaar is.

 

De tip van @peeth71 is een tijdelijke workaround:

 

Hello Alex,  je kan het probleem bij Sony omzeilen, ga naar ziggo go en kijk wat je wilt kijken, druk op home van je Sony tv, en ga meteen weer naar ziggo app, dan is het beeld normaal

 

Ervaar je nog steeds het ingezoomde 1/4e beeld? Controleer dan eerst of je de laatste versie van Ziggo GO hebt én of er nog een software-update voor je TV beschikbaar is. Zo niet, dan ontvangen we graag de volgende gegevens:

 

  • Model en type TV
  • Huidige Android-versie
  • Huidige Software-versie
  • Ziggo GO-versie
309 Reacties 309
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Zit er bij de Ziggo Go geen optie aan de rechter of linker kant deze te vergroten, en als je de app verwijderd via de Appstore en daarna opnieuw installeert wat doet de Ziggo Go App dan. Op AppleTV heb ik geen problemen.

Dan zou het voor Android ook zelfde moeten zijn.

Hatolex

Level 16
  • 1376Posts
  • 47Oplossingen
  • 888Likes

@Dave! , volgens mij zijn er breed problemen met de app na de update, ook op Apple TV kan ik je verzekeren. Kijk even op alle storingen zou ik zeggen.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Zal hem straks even aan me TV koppelen ik kijk op Monitor TV Apple TV en niet via de Media Box, maar zet hem later wel even op me 4K TV kijken wat ie doet, anders even bij TV instelling van Sony kijken, maar hij is 1080i/p dus het zou beeld vullend moeten zijn. @Hatolex 

Hatolex

Level 16
  • 1376Posts
  • 47Oplossingen
  • 888Likes

@Dave! , het ging mij in mijn reactie niet zo zeer op het problem van hem/haar, maar om jouw opmerking over Apple TV. Nou ik kijk ook met Apple TV, maar ik heb maar spotify aangezet want kijken naar nieuwsuur in ons geval ging echt niet. En ik ben zeker niet de enige.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Oke, ik had gister geen probleem met AppleTV en Ziggo Go en draaide zoals het moest, let wel ik heb alles op UTP bekabeld staan, misschien dat een issue.

Hatolex

Level 16
  • 1376Posts
  • 47Oplossingen
  • 888Likes

@Dave! , hier ook alles bekabeld en doorgaans super stabiel. Zelfs bij viaplay op zondag bij de F1, nog nooit een hikje gehad.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Nee ik ook niet, alles stabiel en de boel werkt naar behoren 😊 en vanwege mijn spierziekte alles op de klik aan en Klik uit, dan kan ik Modem/Cloud/Switch resetten.

D. Huizenga

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik heb dit probleem ook als ik de ziggo go app gebruik op mijn Sony Bravia televisie. Ik heb de app opnieuw geïnstalleerd maar het probleem blijft. Ik kan ook geen oplossing vinden.

Hatolex

Level 16
  • 1376Posts
  • 47Oplossingen
  • 888Likes

@D. Huizenga , ik denk dat we op ziggo moeten wachten.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @MBK1 en @D. Huizenga,

 

Wat irritant dat jullie een ingezoomd beeld zien! We zien hier meer meldingen over, maar proberen dit nog wat beter in kaart te brengen. Ik begrijp dat het in ieder geval om een Sony Bravia TV gaat. Casten jullie daarheen? Of heeft de TV zelf een app?

 

Zijn jullie eventueel in de gelegenheid er een foto van te maken? Alvast bedankt!

D. Huizenga

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hoi Alex,

 

De TV heeft zelf de app.

Hierbij een foto.

20220609_102940.jpg

 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Dank je! Helemaal helder, ik ga er achteraan. Mocht er nieuws zijn, laten we het weten!

Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

Heb hetzelfde probleem op Sony Bravia KD-55X8508C

 

8DFAA3F3-34B3-48B4-831E-C6C4297DD859.jpeg

 

Build van Ziggo GO TV:

8A0798B8-F180-42D5-A6D4-BD579862A205.jpeg

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @MBK1 , @Karel. , @D. Huizenga ,

 

Kunnen jullie controleren of jullie de Ziggo GO app of de Ziggo GO TV App hebben geïnstalleerd? Mocht je het niet zeker weten, wil je dan laten weten waar precies het menu (van Ziggo GO) staat?

D. Huizenga

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hoi Alex,

Bij mij is de Ziggo GO TV app geïnstalleerd met versie 4.40.4316.

Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

 

@Alex 

De Google play store bied alleen Ziggo GO TV app aan op de tv. 

 

Ziggo GO TV — Versie 4.40.4316

 

TV is Sony Bravia KD-55X8508C Bravia 4K 2015

     — Software versie PKG5.457.0193EUB (07-04-2021)

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi all,

 

Alle gegevens zijn doorgezet en we werken hard aan een oplossing!

 

Ik deel hier even de tip van @peeth71, hopelijk werkt dat voor jullie ook als tijdelijke workaround.

 

Hello Alex,  je kan het probleem bij Sony omzeilen, ga naar ziggo go en kijk wat je wilt kijken, druk op home van je Sony tv, en ga meteen weer naar ziggo app, dan is het beeld normaal

 

Nieuwe voorbeelden blijven welkom, zorg er dan voor dat je je adresgegevens hebt aangevuld in je profiel en noem hier al relevante info zoals het model en type Sony TV. Alvast bedankt!

Relevante info:
Model en type TV
Android versie:
Ziggo GO TV App versie: 



D. Huizenga

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Alex,

Ik heb een Sony Bravia 4k 2015 KD-43X8308C met versie 7.0.

Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

 

Ziggo GO TV — Versie 4.40.4316

 

TV is Sony Bravia KD-55X8508C Bravia 4K 2015

     — Software versie PKG5.457.0193EUB (07-04-2021)

     — Android versie is 7.0

Uitgelicht topic