MBK1

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

Ziggo GO app op Sony Bravia TV: Ingezoomd (kwart) beeld en haperig

De app is vernieuwd vandaag zo lijkt het maar het beeld is sterk vergroot en geeft dus maar een klein deel weer van het normale beeld. Alsof er een vergrootglas voor zit. Ik heb geen knop kunnen vinden om het beeld in normaal formaat te krijgen. Bij NPO en Netflix is er geen probleem, bij TV kijken ook niet. Wie het weet mag het zeggen.

Uitgelicht
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19163Reacties
  • 1373Oplossingen
  • 7271Likes

Goedemorgen allemaal,

Voor een groot deel is het ingezoomde 1/4e beeld opgelost. Voor jou nog niet? Controleer dan via de supportpagina/community van Sony of er voor de betreffende tv een nieuwere update beschikbaar is.

 

De tip van @peeth71 is een tijdelijke workaround:

 

Hello Alex,  je kan het probleem bij Sony omzeilen, ga naar ziggo go en kijk wat je wilt kijken, druk op home van je Sony tv, en ga meteen weer naar ziggo app, dan is het beeld normaal

 

Ervaar je nog steeds het ingezoomde 1/4e beeld? Controleer dan eerst of je de laatste versie van Ziggo GO hebt én of er nog een software-update voor je TV beschikbaar is. Zo niet, dan ontvangen we graag de volgende gegevens:

 

  • Model en type TV
  • Huidige Android-versie
  • Huidige Software-versie
  • Ziggo GO-versie
309 Reacties 309
Walter81

Level 5
  • 56Posts
  • 0Oplossingen
  • 44Likes

Waar blijft de oplossing voor het ingezoomde beeld?

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8989Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Walter81, ik heb helaas geen nieuwe informatie hierover en opnieuw navraag gedaan naar de laatste stand van zaken.

Walter81

Level 5
  • 56Posts
  • 0Oplossingen
  • 44Likes

@Alex Kan je ons ook iets meer vertellen over wat nou echt het probleem is.  Te weinig/geen ontwikkelaars beschikbaar? Uitbesteed aan India oid? Geen mensen met voldoende kennis beschikbaar? Geen budget voor doorontwikkeling en bugfixing beschikbaar? 

 

Er moet iets aan de hand zijn. Wij als klant hebben toch het recht dit te horen. Al is het alleen al om meer begrip voor jullie situatie te krijgen. 

Renemul725

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb het probleem helaas nog steeds. De workaround werkt maar als je dan naar een ander kanaal gaat dan moet je weer de workaround toepassen. Dit is niet werkbaar.

 

Sony Bravia 2015 KDL-43W809C
Android 7.0
Build: SVPDTV15_EU-user 7.0 NRD91N.S34 5.433
Ziggo GO TV: 4.42.5016

 

Er is geen update beschikbaar voor mijn tv. Zojuist nog even de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar het probleem blijft.

Martin_50

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Nog steeds geen oplossing voor het ingezoomde beeld.
Ziggo Go is al maanden niet te gebruiken.
en dat voor een abonnement dat 10 % van mijn AOW opslokt!
Alternatief : Een nieuwe TV kopen.
Of een next Mini, voor weer 5 Euro extra per maand......
(de gewone next werkt ook maar half, tenzij ik coax kabels ga aanleggen anno 2022)
Dan toch maar liever een abonnement op HBO max voor 5 euro,
extra content en een altijd werkende app.

 

Kom op zeg,...
Ziggo kom je klanten is tegemoet.

Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

18 november versie 4.44.5618+2617

  • Op mijn 4K TV is beeldformaat correct
  • Beeldweergave is niet vloeiend bij veel bewegende beelden
  • CH+ CH- moet je steeds twee of meer keer indrukken om van kanaal te wisselen en is traag
  • Algehele H264 Bitrate is ongeveer ~40 mbit/s, waarvan Video bitrate 4,96 mbit/s en Audio 125 kbit/s.
    Waarvoor is die overige 35 mbit/s, is dat ervoor om het beeld niet vloeiend weer te kunnen geven? 🫤
  • Ik zie verder geen verbetering t.o.v. 4.42.5016+1795

 

Ziggo GO TV — Versie 4.44.5618+2617

TV is Sony Bravia KD-55X8508C Bravia 4K 2015

     — Software versie PKG5.457.0193EUB (07-04-2021)

     — Android versie is 7.0

Berendonline

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

tv ge-update nieuwste app maar toch ingezoomd beeld. Update heeft niets verholpen

Dsigna1961

Level 4
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

De ijdele hoop reeds 2 maanden terug opgegeven. Er is geen prioriteit om dit op te lossen. De tv bij het grofvuil gezet. Betere oplossing is een chromecast dongle met TV nu in de black friday voor 5 tientjes kopen, scheelt een hoop frustratie en dan toch weer kijk plezier.

andorwolf

Level 5
  • 60Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

Beste ontwikkelaars sinds de update van 8 november had ik allerlei isseus met mijn tv van slechtven traag reageren met andere app's en met google home waarbij iedere keer meldingen kwamen dat mijn tv niet reageerd op spraak commando's  en ook met gewoon lineair tv kijken met ci+ Nu heb ik de ziggo go app verwijderd en mijn tv reageerd weer normaal. Wanneer gaat er nu weer eens een versie komen welke weer normaal op mijn tv werkt zoals van ouds. Of kan ik een extra (mini) next krijgen totdat het probleem is opgelost met de app.

Walter81

Level 5
  • 56Posts
  • 0Oplossingen
  • 44Likes

@Alex 4 weken geleden vroeg je me of ik mee wilde doen met een verdie met logging, om de ontwikkelaar te helpen. Na mijn directe instemming, heb ik tot op heden niks vernomen.

Betekent dit dat het niet meer nodig is en er een oplossing gevonden is? Of is het nu weken wachten op die app, vervolgens wekenlang logging verzamelen, wekenlang die logging doorworstelen en dan over maanden een update van de app? Het schiet wederom niet op he 😞.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8989Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Walter81 - Sorry voor de radiostilte. Ik heb begrepen dat ze eerst zonder (actieve) logging kijken of ze iets kunnen vinden op basis van accounts. Indien dat niet het geval is, komt alsnog het verzoek voor een speciale logging-app. Als ik meer weet, laat ik het uiteraard weten.

rich2

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

heb nog steeds last van vergroot beeld, al heel erg lang kunnen wij nu niet meer normaal kijken.

Snap er niets van waarom dit zo lang moet duren

andorwolf

Level 5
  • 60Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

@Alex Hier ook nog steeds het zelfde probleem en gebruik je de workaround is het super traag en is er bijvoorbeeld niet fatsoenlijk in opnames te spoelen.

Ook casten vanaf je mobiel naar de tv dmv van de tv ingebouwde chromecast is het geen kijken het beeld hapert en stottert en reageerd traag en dit allemaal sinds de update van 8 Juni 2022,

@Alex Wat bieden jullie voor oplossing?

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8989Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @rich2, @andorwolf - We zijn inmiddels een update aan het testen waar dit probleem is opgelost. Deze wordt positief ontvangen en we hopen dat deze spoedig voor iedereen beschikbaar komt. Zodra ik meer nieuws daarover heb, laat ik het weten.

Kluk-kluk

Level 5
  • 65Posts
  • 0Oplossingen
  • 46Likes

Gisteren de nieuwe update erop gezet..

Maar nog steeds na meer dan een half jaar,nog steeds ingezoomd beeld...

Word nu toch wel eens tijd dat ze het oplossen..

eh1970

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Alex,

 

Sinds juni 2022 werkt, na installatie van een compleet nieuwe versie, de Ziggo Go app niet meer naar behoren. Hij was plots tergend traag, maar erger nog het beeld was nog maar voor een kwart zichtbaar, dit terwijl de vorige versie prima zijn werk deed. Ik heb daar destijds melding van gemaakt bij de servicedesk, en later ook op dit forum. Op verzoek heb ik nog alle technische informatie van mijn Sony en Philips TV doorgegeven om Ziggo te helpen een oplossing te vinden voor het probleem. Ik kijk niet veel programma's op het moment van uitzending, maar vooral achteraf. Daar heb ik de Ziggo Go app toch echt voor nodig (TV heeft CI+ kaart, dus heb geen Ziggo mediabox) Ondanks dat maar een deel van het Ziggo aanbod voor mij dus bruikbaar was, ook  Movies en Series was niet mee te werken, werd er wel elke maand € 70,- van de rekening afgeschreven. Voor de Philips TV is het kwart beeld probleem inmiddels opgelost, maar de app is nog steeds tergend langzaam. Voor de Sony zijn beide problemen, nu driekwart jaar later, nog steeds actueel. In december heb ik als oplossing zelf maar een Apple TV aangeschaft. Hoewel de Ziggo Go app op dit kastje stikt van de bugs, kan ik wel weer gewoon TV (terug)kijken en de Movies en Series dienst weer gebruiken. Ik ben nu inmiddels klant sinds het begin, het @Home tijdperk, maar Ziggo heeft mij, en met mij velen, hier toch lelijk in de kou laten staan. Wat mij vooral stoort is dat Ziggo niet contact heeft gezocht met de klanten, om te kijken hoe ze de gebrekkige dienstverlening kunnen compenseren. Ik heb vandaag zelf maar weer contact gezocht met de Ziggo service desk, omdat ik van mening ben recht te hebben op compensatie voor een gebrekkige dienstverlening vanaf juni 2022. Er werd mij € 50,- geboden. Misschien wordt het tijd om te kijken naar een andere aanbieder.

Walter81

Level 5
  • 56Posts
  • 0Oplossingen
  • 44Likes

Vanaf versie 5 is het opgelost.

Ik heb een tijdje de bèta versie mogen gebruiken en daarmee had ik volledig beeld.

Helaas is de bèta versie 5 overschreven door een nieuwere release van versie 4. Dus heb ik ook weer kwart beeld. 

Maar het zit er wel aan te komen.

Duurt alleen veel te lang tot die nieuwe versie gereleased wordt.

pauldaytona

Level 5
  • 44Posts
  • 2Oplossingen
  • 11Likes

En die versie 5 heb je met een modeljaar 2015 sony tv getest?

Martin_50

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

@Walter81,
Ook ik heb versie enige tijd mogen testen met Versie 5.01.6300 en had daarbij geen last meer van het ingezoomde beeld. Ik heb een Sony Bravia 2015 KDL-43W808C.
Helaas werd ook bij mij de versie weer met versie 4.46.6215 overschreven en daarmee is al weer bijna een maand het ingezoomde beeld terug.
Balen dus, maar ik heb toch goede hoop dat het nu eindelijk binnen een redelijke tijd zal zijn  verholpen, want de oplossing is al twee maanden klaar.

Walter81

Level 5
  • 56Posts
  • 0Oplossingen
  • 44Likes

Ja uit 2015.

Uitgelicht topic