dejury

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ziggo GO app op Apple TV HD met Airplay

Goedenavond,

 

Ik probeer boven op de slaapkamer TV te kijken via de Ziggo GO app op de Apple TV (HD). 

Ik krijg echter met geen mogelijkheid het geluid over een gekoppelde Airplay 2 speaker (in dit geval geprobeerd met Homepod en met IKEA Symfonysk). Alle andere apps op de Apple TV (bijvoorbeeld Videoland en Netflix) werken wel op deze manier.

 

Ik krijg geen foutmelding, gewoon geen geluid. Het geluid komt alleen via de HDMI kabel, dit is voor mij niet mogelijk gezien het scherm geen geluidsmogelijkheden heeft.

 

Het streamen vanaf mijn iPhone (12 mini) via de Ziggo GO naar de Apple TV werkt, totdat ik ook een Airplay 2 speaker selecteer, op dat moment veranderd het beeld op de Apple TV naar een audiostream, zonder beeld. Ik krijg dan wel geluid via de speakers, maar dan heb ik weer geen beeld.

 

Ik vind het jammer dat dit niet werkt, gezien jullie overal adverteren met een extra TV via Apple TV. 

 

Jonathan

7 Reacties 7
iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes

Inderdaad een vreemde beperking van de Ziggo Go app ten opzichte van bijvoorbeeld Netflix. Bij andere apps kun je naar beneden swipen op de afstandsbediening van de Apple TV en verschijnt er een menu waar je audio kunt kiezen. Binnen dat menu kun je dan AirPlay speakers kiezen.

 

Ik denk dat Ziggo er vanuit gaat dat je de Apple TV op een TV met speakers aansluit en niet op een beeldscherm zonder speakers. Geen gekke gedachte voor een aanbieder van kabel tv. Maar juist voor Applegebruikers een lastige beperking.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemorgen @dejury 
Welkom hier op de Ziggo Community! Leuk dat je ons forum hebt ontdekt.
Ik kan me vragen dat met dit soort vragen je bij ons uit komt voor extra hulp. @iMark is gelijk al van start gegaan om je hierbij te helpen.
Zelf vermoed ik ook dat we bij de release er vanuit zijn gegaan dat de Apple TV op een TV met speakers wordt aangesloten en niet op een beeldscherm zonder speakers. Uiteraard is elke situatie anders. Ik zal dit in ieder geval voor je neerleggen bij ons ontwikkelingsteam. Bedankt voor je bijdrage. 

Sylpher86

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ook hier dezelfde problemen. Dus graag met spoed hier een oplossing voor fixen.

 

Ik dacht een workaround te hebben door vanaf mn iPad via airplay te streamen naar de Apple TV, maar dan kan ik of het beeld versturen naar de Apple TV of het geluid naar de homepod, niet beiden. Lijkt erop dat Airplay 2 dus ook niet naar behoren werkt. 

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3333Likes

Hi @Sylpher86

Jij ook bedankt voor je bericht hier op de Community. Ik heb jouw bevindingen ook doorgegeven aan ons ontwikkelingsteam. 

Meaux

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hier ook problemen, is er al zicht op een oplossing? Heb net de NL ZIET app geïnstalleerd en daar werkt het gewoon prima. 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi allen,

 

Ik heb hier opnieuw intern navraag over gedaan en hoop spoedig meer informatie te hebben 🙂

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi allen,

 

Helaas werkt het inderdaad niet op dit moment, dit wordt niet ondersteund. Vanuit Ziggo GO is er dan ook geen workaround mogelijk voor nu. Ik heb de wens hierover uiteraard bekend gemaakt, maar dat is verder afwachten.

Uitgelicht topic