klojum

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ziggo GO app op Android toont tijdens cast via Chromecast de titel van de voorgaande uitzending

Het casten van een TV-uitzending gaat op zich goed met de Android app, er zijn geen echte strubbelingen. Echter, op mijn telefoon (Huawei G700, Android 9) wordt de thumbnail en de titel van de uitzending ervoor getoond. De uitzendtijd is daarbij weer wel van de correcte stream... Het maakt niet vanuit welk deel van de Android app de uitzending wordt gestart, de begeleidende informatie klopt niet met wat de Chromecast-stream uitzendt.

 

Kortom: de correcte videostream wordt gebruikt, maar met de vorige thumbnail en de vorige titel, en toch met de correcte start- en stoptijd.

 

Iemand met soortgelijke ervaringen?

8 Reacties 8
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 796Posts
  • 91Oplossingen
  • 137Likes

Hoi @klojum,
Super dat je onze community hebt gevonden en hier je vraag stelt! Dat klinkt alsof het niet helemaal lekker gaat met Ziggo Go! Je geeft aan dat je een Huawei G700 hebt met Android 9 in combinatie met een Chromecast. Ervaar je dit probleem ook zonder een Chromecast? Heb je al eens Ziggo Go verwijderd en opnieuw geinstalleerd? Speelt dit bij enkele of alle programma's? 

klojum
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo Steven,

 

Sorry voor de tussentijdse stilte, maar het uittesten van het "Chromecast-probleem" was problematischer dan gedacht. Bij het tussentijds gebruik van de app kwam het probleem niet altijd voor. Dat kan komen omdat ontwikkelaars aan de Ziggo-kant alweer iets verbeterd hebben, of dat er iets wel/niet goed werkt op de Ziggo server(s).

Waar het probleem sowieso voorkomt is bij de Formule1-uitzendingen. Geen idee of er bepaalde services niet synchroon lopen door een groter aantal kijkers, maar het is wel frappant. Ik heb een 7-tal schermafbeeldingen genomen, bijgaand de link hiervan: https://imgur.com/a/R3TkA2C

De eerste 5 afbeeldingen zijn van vrijdag 18 juni (2e F1-training), waarbij titel en tijd afwijken.
De laatste 2 afbeeldingen zijn van de 3e F1-training, waarbij de titel correct is maar de tijd anders.

Wellicht dat jullie er iets mee kunnen fixen!

P.S.: de uitzending vrijdag ging via een Chromecast v3 dongle (1080p/60Hz), de uitzending zaterdag ging via een Nvidia Shield TV (2015). Voor wat het waard is...

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Bedankt voor de voorbeelden @klojum. Dit is eerlijk gezegd niet iets dat mij bekend voorkomt. Hoe lang zie je de titel van de vorige aflevering ongeveer? Het kan namelijk met bufferen te maken hebben 🙂

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@klojum als ik het start bericht goed begrijp blijf je in de app de naam zien van het programma waarmee je bent gestart?

 

Ik weet dat in de Ziggo Go TV app je ook altijd terugkeert naar het programma die je als eerste hebt gestart zelfs als je 4 uur hebt gekeken. In principe heeft de Ziggo Go app geen bemoeienis meer zodra je bent begonnen met kijken via de Chromecast.

 

klojum
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Vandaag heb ik een nieuwe test gedaan, weer met een Formule 1 uitzending, en het werd interessant.

ik heb de 1e training gestart vanaf de mobiele telefoon. Titel en start-/stoptijd worden correct weergegeven. Pas zo'n 5-6 minuten voor het einde heb ik de uitzending naar de Chromecast dongle gestuurd, en de titel en start-/stoptijd van "The Inside Line" worden getoond. Van het programma ervoor, dus.

Enkele minuten voordat de uitzending van de F1 training klaar is, wordt de hele stream "ververst", en de correcte titel en tijden v/d F1 training worden getoond in de mobiele telefoon en op Chromecast.

Binnen een minuut dat de volgende uitzending (PGA European Tour / BMW International Open) gestart is, verschijnen daarvan de correcte gegevens op de mobiel en op Chromecast...

Ook hiervan heb ik wat schermafbeeldingen mochten jullie interesse hebben. Ik denk dat de Ziggo app zelf wel goed werkt, maar dat de gestreamde metadata een beetje scheef doorgegeven wordt.

Oh ja, telkens als ik nu een Chromecast-verbinding stop/verbreek, krijg ik een foutmelding in de Ziggo app (2161). "Hierdoor kunnen we niet de video niet streamen."  Ja, duh...

Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes

Bedankt voor de heldere en duidelijke toelichting. Ik heb het thuis zelf ook getest en ervaar hetzelfde. Intern heb ik navraag gedaan en het probleem is inmiddels inderdaad bekend en wordt onderzocht. Het staat dus op de radar. 🙂 

klojum
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Da's mooi, ik zie dus geen spoken. 😉
Hopelijk is de fix snel in aantocht.

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Yes, wordt vervolgd! 

Uitgelicht topic