Sinds vandaag heb ik een Lenovo P11. Gekocht voor Netflix, Videoland EN...Ziggo Go. Netflix werkt prima net als youtube en alle content die via en webbrowser te bekijken is. De Videoland en Ziggo app werken verschrikkelijk slecht zoals uitgebreid in dit topic besproken is. Ongelooflijk balen natuurlijk dat er zoveel problemen zijn met de Lenovo (en Samsung A7) en deze apps.
Ik ben een paar uur in het onderwerp gedoken en er is erg veel over te vinden, inclusief hele inhoudelijke technische informatie van specialisten die meer in dit onderwerp zitten dan ik zit. Als ik dit topic en alle feiten die er zijn achter elkaar zet dan kan ik een aantal conclusies trekken:
- Het probleem is op de tablets ontstaan sinds de update naar Android 10 OF sinds de update van de Ziggo Go app. Dit kan natuurlijk met elkaar te maken hebben (App moest werkend gemaakt worden voor 10?) maar het is een feit dat de oude versie prima werkte. Deze versie is door Ziggo inmiddels gedeactiveerd.
- De workaround om eerst Netflix op te starten zou moeten werken maar werkt voor mij helaas niet. Voor degene waarbij het wel werkt wordt op tweakers forum aangegeven dat dit wellicht komt omdat dan tijdelijk die CPU meer wordt aangesproken.
- De NLziet app had last van het zelfde probleem maar werkt na een recente update prima.
Ik kan niet anders concluderen dat de app bouwers (ik neem aan dat dit extern is uitbesteed) heel erg goed moeten weten wat er precies aan de hand is. Er is immers iets toegevoegd en/of aangepast in de nieuwe versie van de app in vergelijking met die van enkele maanden geleden. Misschien moest er een (door Android 'gedwongen') concessie gemaakt worden of iets dergelijks. Ook zal het niet voor niets zijn dat de oude app inmiddels op non-actief is gezet remote.
Beste Ziggo (Meindert),
het lijkt mij geen gekke vraag om zo langzamerhand een passend antwoord te mogen krijgen waarom onze tablets niet goed werken met jullie app. Het zal ongetwijfeld ook met de tablets/processor/android 10 te maken hebben(videoland heeft er immers ook last van), maar we mogen verwachten dat een in Nederland gekochte android tablet gewoon zou moeten werken met de de applicatie. Natuurlijk is elke app op een andere manier gebouwd, maar je ziet aan de NLziet app dat het hun wel gelukt is om exact hetzelfde probleem op te lossen.
Dat het even duurt voordat een nieuwe update er is (testen/beta releases etc) kan ik begrijpen, maar geef in ieder geval in de tussentijd een verklaring waarom de app nu niet werkt. Niet via 10 schakels, servicedesken, productowners...maar gewoon rechtstreeks vanuit de scrumteams die de app aan het bouwen zijn. Het kan gewoon niet dat zij niet weten wat er precies mis gaat. Informeer ons en geef aan wanneer de een oplossing te verwachten is.
Mocht het nodig zijn dan ben ik graag bereid om (rechtstreeks met een developer?) het e.e.a. uit te testen op mijn P11.
Dank!