THBR
Ontdekker
  • 5Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ziggo GO app hapert (nog steeds) op Lenovo P11 tablet

Dag,

 

Alhoewel dit probleem reeds in andere topics is aangekaart is het kennelijk nog steeds niet opgelost ?

 

Heb hier een hagelnieuwe Lenovo P11 tablet, alle updates etc. geïnstalleerd, inclusief de laatste versie van de Ziggo Go app. Tablet werkt prima, beeld hapert echter tijdens gebruikt van de Go app, Netflix draait prima.

Is er op korte termijn een oplossing in zicht, anders gaat de tablet helaas weer retour. Heb ook al enkele oudere versies van de app geprobeerd en ook wat tips hier gelezen, helaas geen resultaat.

 

Graag respons, bij voorbaat dank.

 

Mvg Theo.

9 Reacties 9
Richard1993!
Gedreven Raadgever
  • 495Reacties
  • 12Oplossingen
  • 73Likes

heb je de app al verwijderd? en opnieuw geinstalleerd? vaak wil dat wel helpen. 

THBR
topicstarter
Ontdekker
  • 5Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dag Richard,

 

Bedankt voor de tip, maar helaas: al geprobeerd, incl. herstart, etc.

Marije Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 2244Reacties
  • 292Oplossingen
  • 396Likes

Hey @THBR, welkom op de Community!


Wat ontzettend balen dat op je Lenovo tablet Ziggo GO het niet doet. Als je specifiek een tablet hebt gehaald om daar tv op te kijken, snap ik dat dit een gemis is! Kun je uitleggen wat er precies mis gaat? Wat voor melding krijg je te zien of wat gebeurd er? 

 

Hoe gaat het als je via www.ziggogo.tv probeert te kijken, lukt dat wel? Wat heb je verder allemaal al geprobeerd om het probleem op te lossen? 

THBR
topicstarter
Ontdekker
  • 5Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dag Marije,

 

Heb 'm inderdaad gekocht om met name tv etc. te kijken.

 

Het probleem doet zich tot nu toe enkel voor bij gebruik van de Ziggo GO app: haperend / vertraagd beeld en geluid, onbruikbaar dus. Ziggo rechtstreeks via het internet gaat prima. Verder geeft ook Netflix geen enkel probleem.

Ik heb de laatste versie van de Ziggo app draaien (4.32.0)

Tablet: Lenovo P11 (TB-J606F), Android 10 (API 29), alles geupdatet

 

Verder heb ik ook nog enkele oudere versies van de Ziggo app geprobeerd en getest, tussentijds herstarten, etc. : helaas geen soelaas.

 

Kennelijk een probleem met de Ziggo app in combinatie met deze nieuwe/recent uitgebrachte P11 tablet, want zo te lezen ben ik niet de enige. Ik lees in reviews van deze tablet dat sommige kopers 'm zelfs daarom weer hebben geretourneerd.

 

Hopende op een adequate oplossing door Ziggo, bij voorbaat dank !

 

Gr. theo.

Vincent Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 1969Reacties
  • 182Oplossingen
  • 417Likes

Ai! Dat is een domper! Zou je eens willen testen of NPO Start wel werkt? En welke DRM-versie je apparaat heeft? En wellicht een directere vraag: tot wanneer is de tablet retourneerbaar? Gezien de voorgaande App versies op de tablet ook niet lekker draaien, twijfel ik oprecht of het een succesvol huwelijk wordt.

THBR
topicstarter
Ontdekker
  • 5Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dag,

 

Helaas: de NPO Start app doet hetzelfde als de Ziggo Go app....

Bijgevoegd de "DRM screenshot".

 

Ik ben niet voornemens de tablet te retourneren, de voordelen wegen op tegen dit enige nadeel. Mooi formaat tablet, nieuw model, snel, mooi geluid, gunstige prijs/kwaliteit verhouding, etc.! Dan maar voorlopig Ziggo kijken rechtstreeks via het internet. Hopelijk komt er snel een oplossing in de vorm van een Ziggo Go update, want zoals ik al eerder berichtte: ik ben niet de enige, sommigen hebben de tablet zelfs om die reden geretourneerd. Kennelijk maakt de Netflix-app gebruik van een andere techniek of zo, daar deze vlekkeloos draait ?!

 

Wederom dank voor de follow-up en vol verwachting.

 

Gr. Theo.

Marije Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 2244Reacties
  • 292Oplossingen
  • 396Likes

Thanks voor de aanvullende gegevens. Het is in ieder geval fijn dat de tablet een warm huis bij je heeft gevonden! Het klopt dat de Netflix app anders draait dan Ziggo GO. Uiteraard blijft het altijd een ontwikkeling, Ziggo wil ook dat de app gewoon goed draait op alle apparatuur. Daarom is alle aangevulde informatie die je stuurt handig! 

NPO Start en Ziggo GO hebben wat dat betreft meer met elkaar gemeen. Dit is ook waarom Vincent vroeg of het mogelijk is om de NPO Start app te testen. Heb je dat uit kunnen proberen? 🙂

THBR
topicstarter
Ontdekker
  • 5Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dag,

 

Ik heb de NPO Start app ook geïnstalleerd en getest:  hetzelfde resultaat als de Ziggo Go app, n.l. vertraagd/schokkerig beeld en haperend geluid 😞

 

Gr. Theo.

Jiri Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 371Reacties
  • 29Oplossingen
  • 82Likes

Dankjewel, helemaal duidelijk @THBR
Ik geef het door aan de ontwikkelaars om dit verder te onderzoeken. 
Tot die tijd kun je gebruik maken van ZiggoGO via de browser. Excuses voor het ongemak.

Uitgelicht topic