THBR

Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Ziggo GO app hapert (nog steeds) op Lenovo P11 tablet

Dag,

 

Alhoewel dit probleem reeds in andere topics is aangekaart is het kennelijk nog steeds niet opgelost ?

 

Heb hier een hagelnieuwe Lenovo P11 tablet, alle updates etc. geïnstalleerd, inclusief de laatste versie van de Ziggo Go app. Tablet werkt prima, beeld hapert echter tijdens gebruikt van de Go app, Netflix draait prima.

Is er op korte termijn een oplossing in zicht, anders gaat de tablet helaas weer retour. Heb ook al enkele oudere versies van de app geprobeerd en ook wat tips hier gelezen, helaas geen resultaat.

 

Graag respons, bij voorbaat dank.

 

Mvg Theo.

33 Reacties 33
Richard1993!

Level 12
  • 638Posts
  • 15Oplossingen
  • 117Likes

heb je de app al verwijderd? en opnieuw geinstalleerd? vaak wil dat wel helpen. 

THBR
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Dag Richard,

 

Bedankt voor de tip, maar helaas: al geprobeerd, incl. herstart, etc.

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Hey @THBR, welkom op de Community!


Wat ontzettend balen dat op je Lenovo tablet Ziggo GO het niet doet. Als je specifiek een tablet hebt gehaald om daar tv op te kijken, snap ik dat dit een gemis is! Kun je uitleggen wat er precies mis gaat? Wat voor melding krijg je te zien of wat gebeurd er? 

 

Hoe gaat het als je via www.ziggogo.tv probeert te kijken, lukt dat wel? Wat heb je verder allemaal al geprobeerd om het probleem op te lossen? 

THBR
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Dag Marije,

 

Heb 'm inderdaad gekocht om met name tv etc. te kijken.

 

Het probleem doet zich tot nu toe enkel voor bij gebruik van de Ziggo GO app: haperend / vertraagd beeld en geluid, onbruikbaar dus. Ziggo rechtstreeks via het internet gaat prima. Verder geeft ook Netflix geen enkel probleem.

Ik heb de laatste versie van de Ziggo app draaien (4.32.0)

Tablet: Lenovo P11 (TB-J606F), Android 10 (API 29), alles geupdatet

 

Verder heb ik ook nog enkele oudere versies van de Ziggo app geprobeerd en getest, tussentijds herstarten, etc. : helaas geen soelaas.

 

Kennelijk een probleem met de Ziggo app in combinatie met deze nieuwe/recent uitgebrachte P11 tablet, want zo te lezen ben ik niet de enige. Ik lees in reviews van deze tablet dat sommige kopers 'm zelfs daarom weer hebben geretourneerd.

 

Hopende op een adequate oplossing door Ziggo, bij voorbaat dank !

 

Gr. theo.

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

Ai! Dat is een domper! Zou je eens willen testen of NPO Start wel werkt? En welke DRM-versie je apparaat heeft? En wellicht een directere vraag: tot wanneer is de tablet retourneerbaar? Gezien de voorgaande App versies op de tablet ook niet lekker draaien, twijfel ik oprecht of het een succesvol huwelijk wordt.

THBR
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Dag,

 

Helaas: de NPO Start app doet hetzelfde als de Ziggo Go app....

Bijgevoegd de "DRM screenshot".

 

Ik ben niet voornemens de tablet te retourneren, de voordelen wegen op tegen dit enige nadeel. Mooi formaat tablet, nieuw model, snel, mooi geluid, gunstige prijs/kwaliteit verhouding, etc.! Dan maar voorlopig Ziggo kijken rechtstreeks via het internet. Hopelijk komt er snel een oplossing in de vorm van een Ziggo Go update, want zoals ik al eerder berichtte: ik ben niet de enige, sommigen hebben de tablet zelfs om die reden geretourneerd. Kennelijk maakt de Netflix-app gebruik van een andere techniek of zo, daar deze vlekkeloos draait ?!

 

Wederom dank voor de follow-up en vol verwachting.

 

Gr. Theo.

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Thanks voor de aanvullende gegevens. Het is in ieder geval fijn dat de tablet een warm huis bij je heeft gevonden! Het klopt dat de Netflix app anders draait dan Ziggo GO. Uiteraard blijft het altijd een ontwikkeling, Ziggo wil ook dat de app gewoon goed draait op alle apparatuur. Daarom is alle aangevulde informatie die je stuurt handig! 

NPO Start en Ziggo GO hebben wat dat betreft meer met elkaar gemeen. Dit is ook waarom Vincent vroeg of het mogelijk is om de NPO Start app te testen. Heb je dat uit kunnen proberen? 🙂

THBR
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Dag,

 

Ik heb de NPO Start app ook geïnstalleerd en getest:  hetzelfde resultaat als de Ziggo Go app, n.l. vertraagd/schokkerig beeld en haperend geluid 😞

 

Gr. Theo.

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Dankjewel, helemaal duidelijk @THBR
Ik geef het door aan de ontwikkelaars om dit verder te onderzoeken. 
Tot die tijd kun je gebruik maken van ZiggoGO via de browser. Excuses voor het ongemak.

Basicp

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hier hetzelfde apparaat en hetzelfde probleem.

Ik heb hier altijd omheen kunnen werken door een oude apk te installeren.

Echter... Daar trekt Ziggo de stekker uit op 21 juni. Mooi dan 🙂

 

Probleem zit toch echt in de app, aangezien de oude apk gewoon werkt zonder hapering. 

vaatdoek

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hier ook hetzelfde probleem op de Lenovo P11.

Is er al meer duidelijkheid vanuit het ontwikkelaarsteam? Worden de problemen opgelost?

 

Ik lees dat de Samsung A7 dezelfde problemen kent:
https://community.ziggo.nl/t5/Ziggo-GO/Ziggo-Go-stottert-en-schokt-op-Samsung-Tab-A7-2020/m-p/47740 

 

De Samsung A7 en Lenovo P11 zijn veel verkochte tablets, het zou voor heel veel gebruikers mooi zijn als deze problemen worden opgelost.

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Hi @vaatdoek! Helaas, jammer dat ook jij ditzelfde probleem ervaart op je Lenovo P11. Er is nog geen nieuws over een fix voor dit probleem en zoals je hebt kunnen lezen in dit topic betreft het niet alleen onze Ziggo GO app die dit storingsbeeld geeft op bepaalde apparatuur. Ook bij andere apps kan dit probleem voorkomen. Omdat er nog geen oplossing is adviseer ik je gebruik te maken van Ziggo GO via de browser.

Drnoidea

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Kunnen jullie niet versie 2.3.44 weer activeren? Daarmee draaide alles prima! 

 

BGerrit

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ook ik heb dezelfde problemen helaas met de Ziggo en NPO app op mijn Lenovo TB-J606F oftewel P11.

Jaweltje

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Heb een tip gelezen bij een review van de lenovo tab p11, en dit werkt bij mij.

Download en open de Netflix app (je hoeft niet in te loggen, tip van m'n broer 😉) ga vervolgens terug naar je bureaublad en open nu de Ziggo Go app.

Na deze stappen te hebben gevolgd loopt de Ziggo Go app nu prima.

Hoop dat het bij meerdere mensen gaat werken, want buiten deze ergernis om is het een prima tablet. 

Basicp

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Geniaal!

Het werkt. Dank voor de tip! 

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

@Jaweltje Wat tof dat je deze tip deelt! Zo te lezen heeft @Basicp hier al baat bij gehad. Top! Ik ben benieuwd hoe het bij de andere users functioneert.

Jaweltje

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Hallo Vincent,

Het is natuurlijk niet een structurele oplossing maar het werkt, dus hoop inderdaad dat het voor meerdere mensen een uitkomst is! 

 

 

Drnoidea

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Fantastisch! 😃

Uitgelicht topic