Ik heb sinds enkele weken de Next mediabox. Ik kijk vaak via de Ziggo Go app en heb nooit problemen gehad bij de Horizon box. Nu heb ik vaak de melding op mijn app dat de mediabox online moet zijn en dat is hij gewoon. Dan moet ik met de afstandsbediening de box uitzetten en weer aan en dan doet de app het weer. Gelukkig is de Next door een monteur geïnstalleerd dus zelf geen verwijt door verkeerde aansluiting. Ik heb de Ziggo Go app al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd en dat helpt niet. Wie kan mij hierbij een antwoord geven?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Hoe is de Media Box verbonden, en is er sinds de Media Box XL (Horizon)
Kan je misschien volgende doen:
Om je signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?
Waar vind ik de Up en Downstreamwaarden
hier de plaatsen van de eerste plek waar Ziggo je huis binnenkomt,
met eventuele splitters en versterkers op de foto?
De Mediabox Next hoeft feitelijk alleen actief te staan in de Mijn Ziggo omgeving meer niet. Zelfs als de mediabox in de doos zit hoort de Ziggo Go app normaal te werken.
Mijn Next is met een extra kabel verbonden met de modem, dat was beter zei de monteur. Mijn media XL was niet met de extra kabel en nooit problemen
@Oranje110 De Next heeft naast coax ook een netwerkkabel nodig of een wifi verbinding. Die internet verbinding is voor bepaalde controle doeleinden en het interactieve deel zoals terugkijken en cloud opname.
De Mediabox XL heeft een eigen modem ingebouwd dus die had altijd een internet verbinding.
Komt die melding over het online zijn van de mediabox met specifieke handelingen tevoorschijn of is dit willekeurig?
De melding op de afbeelding lijkt toch op een specifieke handeling. Met gewoon direct kijken of terugkijken zou deze melding niet voor moeten komen.
Dit krijg ik soms als ik de app op pauze zet. Monteur is geweest en heeft de kabel tussen modem en aansluiting in de muur vervangen. Monteur gaf schuld van storing aan mijn eiken bank die ik heb staan want daar zou ijzer in zitten wat stoort. Nogmaals met media XL nooit storingen
@Oranje110 schreef:Monteur gaf schuld van storing aan mijn eiken bank die ik heb staan want daar zou ijzer in zitten wat stoort. Nogmaals met media XL nooit storingen
Dat is deels onzin. Zeker waar het deze melding betreft. Staat de modem/router naast of achter die bank? Het enige wat het metaal in die bank zou kunnen beïnvloeden is het wifi signaal.
Op wat voor toestel gebruikt u de Ziggo Go app?
De modem staat voor de bank en de app heb ik op een Oppo A74. De app heb ik al een keer verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Ik vind het alleen raar dat ik met de oude Mediabox XL deze melding niet zag en het altijd deed. Sinds de Next heb ik dit
Klopt dat er meldingen zijn en dat dit voorkomt, dit is al een probleem, die we vaker zien, maar een Ziggo Medewerker kan u hier beter bij helpen.
Ik ga dit voorleggen aan een Ziggo Medewerker, deze komt via dit topic dan langs, en neem contact hier op. Let wel dat u het op Community houd hier, anders gaan zaken door elkaar lopen en duurt het veel langer voor een oplossing.
Vermeld graag uw postcode en huisnummer in uw Ziggo Community Profiel , deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen de Ziggo Medewerkers gelijk de juiste informatie erbij pakken, en uw sneller helpen.
Ik vermoed dat de app nog verbinding zoekt met de xl. Is er ergens een instelling waar je die kunt verwijderen?
@Steefb schreef:Ik vermoed dat de app nog verbinding zoekt met de xl. Is er ergens een instelling waar je die kunt verwijderen?
Dat kan dan alleen binnen de Ziggo systemen, dit zou namelijk inhouden dat de XL nog actief staat in de klant omgeving (Mijn Ziggo). Hooguit dat cookies en dergelijke verwijderen kan helpen.
@Oranje110 we zoeken en sleutelen samen nog even verder. Ik ben nog benieuwd naar enkele zaken. Kan je dit aanvullen aub?
- wat is er met de Mediabox XL gebeurt? Is die retour?
- wat zie je als je via een browser inlogt? Dezelfde melding? Wis aub eerst je cache en cookies en pak dan aub deze link.
We horen het graag!
@Oranje110 omdat nog informatie ontbreekt zijn we nieuwsgierig hoe het ervoor staat. Speelt dit nog steeds?
Mocht het nog steeds gebeuren? Dan hebben we meer informatie nodig zoals je adres. Laat op deze pagina je gegevens (postcode + huisnummer) achter voor ons als moderators.
De melding komt nog steeds en weer de app verwijderd op telefoon en tablet en opnieuw geïnstalleerd
Geen idee hoe
Mediabox mocht ik inleveren bij milieustraat maar ligt nog in de schuur. Cache is verwijderd. Morgen kijk ik of hij het weer doet
@Oranje110 Bedankt voor je gegevens. Met wat betreft @Garihd aangeeft, ik zie geen Mediabox XL meer in de systemen staan. Dit kun je zelf bevestigen door in te loggen op: https://www.ziggogo.tv/ - rechtsboven op je profielnaam of 'gedeeld profiel' te kikken, en dan 'instellingen' te kiezen.
Je krijgt dan bovenin de optie 'Mediaboxen' waar je je boxen kunt zien en eventueel kunt hernoemen als je meerderen hebt. Daar moet alleen je Mediabox Next nog staan.
Dat gezegd gaan opnames e.d via de Mediabox XL ook al lange tijd via de 'cloud' dus hoeft ook die box nergens voor online te zijn.
Werkt de opname functie van de in bij jou wel of is die optie niet te gebruiken?
Ik heb gekeken in Mijn ziggo bij mediabox maar dat serienummer komt niet overeen met mijn oude mediabox xl en ook niet met de nieuwe mediabox next. Zou dat de oorzaak zijn en waarom kan niemand aan de telefoon of geen enkele monteur dit als mogelijke oorzaak noemen?
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.