Chromecaster_1
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ziggo GO app en Windows 10

Hallo community,

Niet zozeer een vraag, maar toen ik ging zoeken naar informatie in het algemeen op het web, naar mogelijkheden voor gebruik van een Chromecast in combinatie met Windows, kwam ik eigenlijk alleen informatie over gebruik met smartphone en tablet tegen, en berichten op Tweakers.net en RTL dat de app niet meer actief aangeboden wordt in Windows, vooral omdat ziggogo.tv eigenlijk alles ook kan. Maar zojuist kreeg ik op mijn nieuwe computer een aanbod om, voor de beste ervaring, toch de Ziggo Go app te installeren! Zo gezegd, zo gedaan, net geïnstalleerd en, alhoewel ik niet zoveel vergelijkingservaring heb bijvoorbeeld met de website van Ziggo, het werkt tot nu toe super 🙂 Het belangrijkste is voor mij dat ik hiermee ook kan casten, als alternatief voor de smartphone. Daarop moest ik steeds opnieuw inloggen als ik hem een paar minuten had neergelegd, omdat de smart login hier niet op zit (dat werkt als het er wel op zit met Bluetooth als je de phone koppelt aan je TV). Ik moet wel even naar de computer als ik een ander kanaal wil zien, maar eigenlijk is hiermee, met de app, de TV een tweede monitor voor wat betreft TV gebruik dan, en het beeld is nog véél groter dan op de monitor. Misschien kan dit ook allemaal wel met de ziggogo website, als er tenminste geen storing is natuurlijk, maar hier zijn alle functies mooi gebundeld in een App en het werkt tot u toe uitstekend. Mijn dank is groot!

2 Geaccepteerde oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Dave!
Super Expert
Super Expert
  • 15261Posts
  • 635Oplossingen
  • 3415Likes

Ziggo Go heeft een hele andere feature gekregen je kan nu de app via Chrome installeren en die vind je in dit topic. Installeer nu de nieuwe feature van Ziggogo.tv via Chrome 

Hier wordt stap voor stap uitgelegd wat je moet doen en kan doen. Advies zet even een popup blokker uit, je krijgt een installatie popup.

Bekijk in context

Steven
Community Moderator
Community Moderator
  • 763Posts
  • 84Oplossingen
  • 151Likes

Hi @Chromecaster_1
Controleer eens bij de instellingen van je Xiaomi of de app niet in sluimerstand staat: Instellingen > Apparaatonderhoud > Batterij > Rechtsboven 3 puntjes > Sluimerstand > kijk of Ziggo GO in dat lijstje staat.of via: Instellingen > Apparaatonderhoud > Batterij > Ziggo Go > App in sluimerstand moet uit staan. Zorg er ook voor dat "Bespaarmodus" uit staat. Hierdoor zou het scherm van je telefoon niet vergrendelen. 

Bekijk in context

12 Reacties 12
Dave!
Super Expert
Super Expert
  • 15261Posts
  • 635Oplossingen
  • 3415Likes

Ziggo Go heeft een hele andere feature gekregen je kan nu de app via Chrome installeren en die vind je in dit topic. Installeer nu de nieuwe feature van Ziggogo.tv via Chrome 

Hier wordt stap voor stap uitgelegd wat je moet doen en kan doen. Advies zet even een popup blokker uit, je krijgt een installatie popup.

Bekijk in context

RoWi.
Expert
Expert
  • 8162Posts
  • 344Oplossingen
  • 2024Likes

Wat mij in het start topic opvalt is het niet ingelogd blijven op een smartphone.

Welke TV  wat bedoel je met de Bluetooth koppeling en smart login?

Daar staat het aangemeld blijven in Ziggo Go in principe buiten.

Als deze methode bevalt is dat goed uiteraard. Het geschetste probleem is vreemd.

Dave!
Super Expert
Super Expert
  • 15261Posts
  • 635Oplossingen
  • 3415Likes

Ziggo Go App voor de computer kan je niet casten naar de TV en als je vinkje aangemeld aanklikt zou deze je gegevens moeten opslaan of de cookies opslaan in chrome.

RoWi.
Expert
Expert
  • 8162Posts
  • 344Oplossingen
  • 2024Likes

Vanuit de chromebrowser op een pc kan er veel, ook weergeven op een extern scherm, zeker als het een Android TV met Chromecast ingebouwd betreft.

In het geval van @Chromecaster_1 vermoed ik dat de TV direct met de PC is verbonden. Dus niet direct casten naar een los apparaat dat hoop ik nog te lezen.

Verder is geen verschil in die functionaliteit, of het nu de web app is met zijn eigen browser venster, of direct via de browser zelf.

Dave!
Super Expert
Super Expert
  • 15261Posts
  • 635Oplossingen
  • 3415Likes

@RoWi.  schreef:

Vanuit de chromebrowser kan er veel, ook weergeven op een extern scherm, zeker als het een Android TV met Chromecast ingebouwd betreft.

In het geval van @Chromecaster_1 vermoed ik dat de TV direct met de PC is verbonden. Dus niet direct casten naar een los apparaat.

Laten we reactie van @Chromecaster_1  even afwachten dan weten we zeker voordat dit topic oneindig lang wordt.

Chromecaster_1
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hallo, bedankt voor de reacties! Wat betreft het niet ingelogd blijven, sorry als dat onduidelijk was, wat ik bedoelde was gewoon dat mijn Xiaomi smartphone na 5 of 10 minuten inactiviteit naar het vergrendelscherm gaat, casting gaat dan gewoon nog door dacht ik, maar ik moet dus weer inloggen op mijn telefoon. Er zit wel een fingerprint inlogmogelijkheid op maar die werkte niet zo goed bij mijn vingers, ligt aan mij, niet aan de scanner. Ik kan nog wel instellen dat de telefoon helemaal niet uitschakelt geloof ik maar op de meeste Android telefoons kan je ook voor binnenshuis inschakelen dat als de telefoon dicht bij een ander toestel is, met Bluetooth dus, dan niet naar het vergrendelscherm gaat. Dat bedoelde ik dus te zeggen, er was geen probleem met de app zelf!

Het streamen in de versie van de Ziggo GO app voor Windows die ik vanmorgen vroeg downloadde, gaat echt prima. TV is alleen verbonden met een nieuwe chromecast dus. Ik hoefde in de app niets in te stellen, hij wist automatisch al in welke ruimte hij was om contact te maken met de chromecast. De computer is op het modem aangesloten met ethernet en concurreert daarom misschien minder met de wifi, in ieder geval het beeld op de Tv lijkt haast nog beter dan bij casten via de smartphone app, maar het kan gezichtsbedrog zijn. Ik ben in ieder geval erg blij omdat zoals ik al in een andere post over 'Error 2472' schreef mijn Medion TV (geen Android, maar dat maakt voor de chromecast niet uit natuurlijk) de nieuwe Cl+ module helaas niet pakte en ik ook geen signaal had op mijn tweede aansluitpunt. Dus dit chromekastje is wel een uitkomst zo! Alleen Nederland 1, 2, 3 en Ziggo Sport was toch wat beperkt :).

Ik zag trouwens in de chrome browser ook iets wat op een casting icoontje leek, maar dat heb ik nog niet geprobeerd, of dat echt ook zo is.   

Ik hoop alleen niet dat de app straks weer niet wordt ondersteund of zo. In verband met mogelijke storingen zoals we vorige week hadden, is het misschien wel goed ook om meerdere opties te hebben voor verbinden, via de cloudservices denk ik, waar de storing waarschijnlijk was, met de chromecast. 

Dave!
Super Expert
Super Expert
  • 15261Posts
  • 635Oplossingen
  • 3415Likes

Als het om deze Chromecast gaat 

550x364.jpeg

Dan heb je de Ziggo Go TV App nodig en niet de huidige Ziggo Go App 

Zie ook hier Ziggo GO op je tweede tv Voor Apple TV, Android TV en Amazon Fire TV 

Chromecaster_1
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hallo Dave, aha, dat wist ik nog niet, dat de Ziggo Go TV app daarvoor is gemaakt. Dan had ik dat niet als label moeten vermelden, ik heb de goedkoopste versie van de Chromecast, die van 40 Euro die geen afstandsbediening heeft. Maar werkt verder wel goed. 

Dave!
Super Expert
Super Expert
  • 15261Posts
  • 635Oplossingen
  • 3415Likes

@Chromecaster_1  geeft niks kan gebeuren 😉, soms wil uitloggen en app dicht swipen/schuiven/drukken en weer herstart en inloggen wel helpen.

RoWi.
Expert
Expert
  • 8162Posts
  • 344Oplossingen
  • 2024Likes

Nu is een en ander iets duidelijker, de relatie van bluetooth en scherm beveiliging / vergrendeling ontgaat mij even dat is dan een instelling in het toestel zelf bedoel je dit soms. Ik heb ooit wel  gelezen, dat de app op een tablet of smartphone de scherm vergrendeling zou moeten overrulen, dat zou ik moeten opzoeken.

Het casten dat doe je nu dus vanaf een laptop of pc vanuit de Ziggo Go webapp? Het verbaasd mij dat hier een cast icoon in zit, die is mij niet eerder opgevallen.

Chromecaster_1
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hallo RoWi,

Klopt allemaal wat je zegt. 'Smart Lock' is inderdaad wat ik bedoelde. Maar dat zit blijkbaar niet op de Xiaomi. Die is nogal zuinig op z'n batterijen soms, ik moet nog verder zoeken of ik inderdaad kan voorkomen dat hij vergrendelt. Maar voorlopig doe ik het maar met de web app. TV staat toch nog niet op uiteindelijke plek en ik moet ook de voet eronder nog installeren. Deel van de voet, afstandsbediening garantiebewijs handleiding zat er eerst niet bij. Maar verder is het echt een prachtig apparaat alleen werkt het niet met de CI+ van Ziggo...

Bedankt voor meedenken!

Steven
Community Moderator
Community Moderator
  • 763Posts
  • 84Oplossingen
  • 151Likes

Hi @Chromecaster_1
Controleer eens bij de instellingen van je Xiaomi of de app niet in sluimerstand staat: Instellingen > Apparaatonderhoud > Batterij > Rechtsboven 3 puntjes > Sluimerstand > kijk of Ziggo GO in dat lijstje staat.of via: Instellingen > Apparaatonderhoud > Batterij > Ziggo Go > App in sluimerstand moet uit staan. Zorg er ook voor dat "Bespaarmodus" uit staat. Hierdoor zou het scherm van je telefoon niet vergrendelen. 

Bekijk in context