Hallo, bedankt voor de reacties! Wat betreft het niet ingelogd blijven, sorry als dat onduidelijk was, wat ik bedoelde was gewoon dat mijn Xiaomi smartphone na 5 of 10 minuten inactiviteit naar het vergrendelscherm gaat, casting gaat dan gewoon nog door dacht ik, maar ik moet dus weer inloggen op mijn telefoon. Er zit wel een fingerprint inlogmogelijkheid op maar die werkte niet zo goed bij mijn vingers, ligt aan mij, niet aan de scanner. Ik kan nog wel instellen dat de telefoon helemaal niet uitschakelt geloof ik maar op de meeste Android telefoons kan je ook voor binnenshuis inschakelen dat als de telefoon dicht bij een ander toestel is, met Bluetooth dus, dan niet naar het vergrendelscherm gaat. Dat bedoelde ik dus te zeggen, er was geen probleem met de app zelf!
Het streamen in de versie van de Ziggo GO app voor Windows die ik vanmorgen vroeg downloadde, gaat echt prima. TV is alleen verbonden met een nieuwe chromecast dus. Ik hoefde in de app niets in te stellen, hij wist automatisch al in welke ruimte hij was om contact te maken met de chromecast. De computer is op het modem aangesloten met ethernet en concurreert daarom misschien minder met de wifi, in ieder geval het beeld op de Tv lijkt haast nog beter dan bij casten via de smartphone app, maar het kan gezichtsbedrog zijn. Ik ben in ieder geval erg blij omdat zoals ik al in een andere post over 'Error 2472' schreef mijn Medion TV (geen Android, maar dat maakt voor de chromecast niet uit natuurlijk) de nieuwe Cl+ module helaas niet pakte en ik ook geen signaal had op mijn tweede aansluitpunt. Dus dit chromekastje is wel een uitkomst zo! Alleen Nederland 1, 2, 3 en Ziggo Sport was toch wat beperkt :).
Ik zag trouwens in de chrome browser ook iets wat op een casting icoontje leek, maar dat heb ik nog niet geprobeerd, of dat echt ook zo is.
Ik hoop alleen niet dat de app straks weer niet wordt ondersteund of zo. In verband met mogelijke storingen zoals we vorige week hadden, is het misschien wel goed ook om meerdere opties te hebben voor verbinden, via de cloudservices denk ik, waar de storing waarschijnlijk was, met de chromecast.