Hallo,
Sinds er vorige week een extra connect box is aangesloten voor de slecht werkende WiFi van de mediabox, werkt de afstandsbediening van de Go app niet meer.…
hoe kan ik dit oplossen…….?
gr ruud
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Ik denk dat je 2 dingen door elkaar haalt.
Modem is een Connect Box
Dan heb je de bekabelde wifibooster ook een witte maar dat is geen Connect Box maar een Compal Wifi booster ?
Heb je na installatie de Media Box even van de stroom gehaald en weer opnieuw opgestart.
Hallo Dave,
Ik heb geen wifi booster, maar alleen de mediabox en idd de connect box. ik heb de mediabox al een keer gereset maar dat was niet de oplossing….
Duidelijk en nu weet ik waarom de afstandsbediening het niet doet.
Omdat je waarschijnlijk de media box XL in een thuisnetwerk heeft gestaan kan je de afstandsbediening wel gebruiken, maar dit wordt ten strengste afgeraden, omdat de thuisnetwerk voor een bugs en problemen zorgt.
Ik zou er voor kiezen dit zo te laten.
Dave- wrote:Duidelijk en nu weet ik waarom de afstandsbediening het niet doet.
Omdat je waarschijnlijk de media box XL in een thuisnetwerk heeft gestaan kan je de afstandsbediening wel gebruiken, maar dit wordt ten strengste afgeraden, omdat de thuisnetwerk voor een bugs en problemen zorgt.
Ik zou er voor kiezen dit zo te laten.
Wat is het verband dan met een afstandsbediening?
Als je de Media Box XL in een Thuisnetwerk zet dan werkte (voorheen) de Afstandsbediening in de Ziggo Go App.
Door dat er bug’s in het thuisnetwerk zitten is dit ongedaan gemaakt, want liever heeft men geen thuisnetwerk voor de MBXL.
@Ruud Klunder is jou Media Box XL geupgrade naar nieuwe software heb je nog de huidige software.
Ah, ok de app als afstandsbedienings gebruiken, ik dacht aan een gewone afstandsbediening.
Het lijkt mij dat dit gewoon moet kunnen werken zolang je maar geen losse modem/router gebruikt. Juist omdat het modem deel nog steeds werkt ondanks de nieuwe software is het blijven gebruiken van dit apparaat in combinatie met een Connectbox vreemd.
Geeft niks @RoWi. de gewone moet ook keurig werken en anders kan hij dat hier vinden.
RoWi. wrote:Ah, ok de app als afstandsbedienings gebruiken, ik dacht aan een gewone afstandsbediening.
Het lijkt mij dat dit gewoon moet kunnen werken zolang je maar geen losse modem/router gebruikt. Juist omdat het modem deel nog steeds werkt ondanks de nieuwe software is het blijven gebruiken van dit apparaat in combinatie met een Connectbox vreemd.
ik heb geen thuisnetwerk aangesloten en de laatste software update op de mediabox opstaan. ik heb ook ergens gelezen dat je de mediabox met een lan kabel moet verbinden met de connect box of via wifi ( hoe moet dat?) moet connecten ? maar voor ik wat stoms doe….:)
@Ruud Klunder dat moet dus juist niet!!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.