Vraag
Reacties
Swerfer
Level 1

Ziggo GO app Windows 10 geluid valt regelmatig weg

Als ik de Ziggo GO app gebruik voor Windows 10 dan valt regelmatig het geluid weg. Ik krijg pas weer geluid als ik de stream afsluit en opnieuw start. Dit komt voornamelijk voor bij replay TV of uitgesteld kijken. Bij live kijken gebeurt dit zelden. Ik ben nu gedwongen om de Ziggigo.tv website te gebruiken, maar daar vind ik de streamkwaliteit minder stabiel.

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
45 Reacties 45
Marianne
Community Developer
Community Developer

Hi Swerfer, ik snap dat je ook gewoon de Ziggo GO app wilt gebruiken.  Op welk type apparaat gebruik je Ziggo GO? Merk je dat het geluid ook weg valt op andere (Windows 10) apparaten? 

0 Kudos
Swerfer
Level 1
Topicstarter

Ik gebruik de app op een Microsoft Surface Pro (5). Gisteren weer geprobeerd. Na een minuut of 10 viel het geluid weg en kwm niet meer terug. Door de stream dan te stoppen en daarna opnieuw te starten (verder kijken), doet het geluid het weer voor een aantal minuten. Na 2 keer wegvallen toch maar weer de website gebruikt waar dat probleem zich nooit voordoet.

0 Kudos
Alex
Community Moderator
Community Moderator

Wat een gek maar vooral zuur probleem, @Swerfer. Vooral omdat het dus eerst wel werkt, maar na een bepaalde tijd uitvalt. Ik ben dit ook nog niet eerder tegen gekomen en wil dus iets meer de situatie duidelijk krijgen:

-Gebeurt het altijd na ongeveer 10 minuten? Of verschilt dit per keer?

-Heb je het wel eens tijdens ander gebruik van je Surface ervaren? (Andere apps bijvoorbeeld)

-Is het bij Live TV wel eens gebeurd, of nog nooit?

-Heb je nog iets gekoppeld aan je Surface, zoals een extra scherm of geluidsboxen?

0 Kudos
Swerfer
Level 1
Topicstarter

Het gebeurt zelden bij live TV. Heel soms valt het geluid uit, maar dat hersteld zich dan weer.

Ik weet niet of het probleem steeds na eenzelfde tijd plaats vind. Ik zal dit binnenkort gaan testen.

Ik heb het probleem zowel met een extern scherm als met de Surface Pro helemaal los. Geen externe luidsprekers.

Ik heb hier geen last van bij andere apps, al gebruik ik nauwelijks andere apps. Meestal gebruik ik voor bijvoorbeeld You-Tube de browser.

Het enige wat waarschijnlijk afwijkt van de ‘normale’ gebruiker is dat ik in het Windows 10 insider programma zit. Maar de versie die ik nu heb wordt binnenkort uitgerold door Microsoft. Dus als het aan de nieuwe versie van W10 ligt, dan kunnen er in de nabije toekomst meer mensen last gaan krijgen. Al lijkt het mij sterk dat deze vesrie van W10 dit probleem veroorzaakt.

0 Kudos
Alex
Community Moderator
Community Moderator

Het is in ieder geval interessant om te weten! Ik durf op dit moment nog niet te zeggen waar dit vandaan komt, maar ga het doorzetten richting de ontwikkelaars. Eerder waren er wel problemen met een extern scherm, maar dat is dus ook niet aan de hand. Mocht je zelf nog iets tegen komen, hoor ik het graag. Als ik meer info heb, laat ik het ook weten!

0 Kudos
ETNWH
Level 1

Goedendag,

Sinds maandag ervaar ik hetzelfde probleem. Ik gebruik de app voornamelijk om terug te kijken via Replay en bij het ene programma begint het na een minuut of 3 en bij een ander programma duurt het langer voordat het probleem optreedt. Maar het gebeurt inmiddels wel in bijna elk programma dat ik via replay terug kijk.

0 Kudos
Alex
Community Moderator
Community Moderator

Hi @ETNWH,

Goed dat je dit topic hebt gevonden! Speelt het probleem nog steeds? Ik begrijp dus ook dat je last hebt van wegvallend geluid via de Windows 10 app? Gebeurt het ook via www.ziggogo.tv ?

0 Kudos
ETNWH
Level 1

Hoi,

Via de website heb ik het probleem op een windows10 laptop niet.

0 Kudos
Alex
Community Moderator
Community Moderator

Hi @Swerfer & @ETNWH, afgelopen maandag (06-07) is er een nieuwe update verschenen voor de Windows 10 app. Ik ben erg benieuwd naar jullie bevindingen!

0 Kudos
Jeronimo L
Level 1

Ik heb dezelfde klachten. Bij mij werkt het via de browser wel en via de Windows 10 app niet.

Het geluid valt na enkele minuten weg. Ik heb de laatste update van de app (06-07) geïnstalleerd alleen heeft dit niet geholpen.

0 Kudos
Swerfer
Level 1
Topicstarter

Gisteren de de laatste update geprobeerd. Ongeveer 3 kwartier een opname teruggekeken en tot zover geen problemen met het geluid.

0 Kudos
Swerfer
Level 1
Topicstarter

Te vroeg gejuicht. Nog steeds met regelmaat stopt het geluid bij replay TV en opnames.

Verder bij live streams ook steeds vaker ‘Video kan niet afgespeeld worden’. Dan helpt niets, behalve de app afsluiten en opnieuw opstarten.

0 Kudos
MH
Level 1

Idem hier. Gloednieuwe laptop, de Ziggo app vers gedownload.
Kijk naar BBC en na een aantal minuten valt het geluid weg. Wel beeld. Na een paar minuten houd het geluid er mee op.

Als ik terug ga naar het zenderoverzicht en daarna weer dezelfde zender kies is het geluid weer terug.

Alle geluidsettings doorgelopen, maar daar zit het probleem niet.
Het lijkt er echt op alsof het in de app zit. 

Op mijn oude laptop waarop ik ook de app gebruikte deed dit probleem zich niet voor.

Andere processor? Beide Intel i7, maar dit is een 10e generatie….

0 Kudos
Alex
Community Moderator
Community Moderator

Hoi @MH, @Swerfer@Jeronimo L & @ETNWH,

Op dit moment hebben we nog niet meer meldingen ontvangen, ook niet uit de Windows 10 store zelf. Jullie ervaren echter alle 4 hetzelfde, dus nader onderzoek is zeker nodig. Eerder heb ik ook al een lijstje samengesteld, die ik even invul naar aanleiding van jullie reacties. Aanvullingen of verbetering zijn zeker welkom uiteraard:

-Probleemomschrijving

Het geluid valt volledig weg na een paar minuten weg en komt ook niet meer terug, pas bij een herstart van de stream.

-Op wat voor apparaat kijk je?

Tot op heden lees ik alleen de Microsoft Surface Pro (5) terug. Hoe zit dit bij anderen?

-Live TV, Replay TV of Ziggo Movies & Series? 

Replay TV & Opnames

-Bij alle programma's die je kijkt op die manier?

Ja

-Probleem ook aanwezig via www.ziggo.tv?

Nee

-Externe audio-apparatuur of beeldscherm aanwezig?

Nee

@Swerfer gaf aan dat hij deelnam aan Windows Insider en daarmee dus beta-software heeft. Is dat bij anderen ook het geval? 

0 Kudos
ETNWH
Level 1

Beste Alex,

Ik kijk eigenlijk alleen replay via de app op telefoon (Android) of laptop

Mijn laptop is een HP Elitebook x360.

Ik heb geen beta software. En helaas valt het geluid nog steeds uit bij kijken via de app.
Kijken via de website geeft geen problemen met wegvallend geluid.

0 Kudos
Swerfer
Level 1
Topicstarter

@Alex Ziggo Om je verder op weg te helpen; replay van een opname van SBS6 programma ‘Real life at the zoo’ gaat altijd goed. Het geluid valt daar nooit weg. Misschien dat die stream met een ander formaat wordt opgebouwd dan andere zenders. Ik kan nog geen voorbeeld geven van streams die altijd fout gaan. Zodra ik die heb, laat ik het weten. Streams die fout gaan, gaan ook steeds weer fout, ook na opnieuw starten van de stream of zelfs opnieuw starten van de app.

0 Kudos
jorn mulder
Level 1

Ik heb het probleem ook , met laatste versie van win 10 versie 2004.

dat is de nieuwste. dus ik denk dat het daarom niet werkt.

of het is de stomme versie van win10 die ziggo go app niet aan kan of ziggo app die niet goed loopt op win10 versie 2004.

Geen idee wat is het, maar ik heb het ook.

en ja ik wil ook gewoon de app gebruiken ipv ziggo go web.

Ziggo,

Graag fixen als het aan de app ligt. en vooral veel testen op de nieuwste versie van win10

(en nee 2004 is niet het jaar, maar het is de  laatste versie van windows 10)

Groet, Jørn

0 Kudos
jorn mulder
Level 1
Alex Ziggo wrote:

Hoi @MH@Swerfer@Jeronimo L & @ETNWH,

Op dit moment hebben we nog niet meer meldingen ontvangen, ook niet uit de Windows 10 store zelf. Jullie ervaren echter alle 4 hetzelfde, dus nader onderzoek is zeker nodig. Eerder heb ik ook al een lijstje samengesteld, die ik even invul naar aanleiding van jullie reacties. Aanvullingen of verbetering zijn zeker welkom uiteraard:

-Probleemomschrijving

Het geluid valt volledig weg na een paar minuten weg en komt ook niet meer terug, pas bij een herstart van de stream.

-Op wat voor apparaat kijk je?

Tot op heden lees ik alleen de Microsoft Surface Pro (5) terug. Hoe zit dit bij anderen?

-Live TV, Replay TV of Ziggo Movies & Series? 

Replay TV & Opnames

-Bij alle programma's die je kijkt op die manier?

Ja

-Probleem ook aanwezig via www.ziggo.tv?

Nee

-Externe audio-apparatuur of beeldscherm aanwezig?

Nee

@Swerfer gaf aan dat hij deelnam aan Windows Insider en daarmee dus beta-software heeft. Is dat bij anderen ook het geval? 

niet meer klachten? echt wel, ik heb ook nog met jullie gebeld. over dit probleem.

en veel meer mensen hebben hier last van, de app moet gewoon beter getest worden op de nieuwste versie van windows 10 2004.

0 Kudos
jorn mulder
Level 1
Alex Ziggo wrote:

Het is in ieder geval interessant om te weten! Ik durf op dit moment nog niet te zeggen waar dit vandaan komt, maar ga het doorzetten richting de ontwikkelaars. Eerder waren er wel problemen met een extern scherm, maar dat is dus ook niet aan de hand. Mocht je zelf nog iets tegen komen, hoor ik het graag. Als ik meer info heb, laat ik het ook weten!

Het is in ieder geval super irritant ! dat het niet werkt.

ze moeten de ziggo go app beter Testen op Win 10 2004 versie. (laatste versie win10)

neej, moet ik de ziggo go web ding gebruiken, wat niet echt een oplossing voor het probleem is. de ziggo app moet gewoon werken als jullie zoiets aanbieden.

en niet van oh hij doet het niet? probeer het dan maar via de site.

dat slaat ook nergens op . kan ik beter naar beneden lopen en gewoon achter tv zitten.

dan is het probleem ook opgelost ? NEE.

0 Kudos