1
Vraag
2
Reacties
ceesdon

Level 4
  • 32Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Ziggo GO app: Not allowed, geen verbinding

Als ik tv wil kijken op iPad dan krijg ik de melding: Not Allowed, Helaas Ziggo Go doet het beperkt of even niet omdat de app geen verbinding met ons kan maken.

Dat even niet is een rekbaar begrip maar vlas mij duurt hetgeen te lang

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Bedankt voor jouw reactie, @ceesdon

Jammer dat het niet valt te testen op een ander apparaat.
Heb je toevallig nog een mobiele telefoon waarop je Ziggo Go voor een tijdje kan laten draaien? 

Daarnaast ben ik benieuwd of je het probleem ook ervaart wanneer je via de browser naar Ziggo GO gaat. Kun je dit ook nog eens testen?

Als laatste ben ik benieuwd of uitloggen en opnieuw inloggen het probleem ook verhelpt. Wil je dit ook testen?

@Keve Ik zie dat je onder meerdere topics een reactie hebt gestuurd. Mijn collega heeft je in een ander topic een aantal vragen gesteld. Wil je deze beantwoorden? Je mag hier eventueel ook jouw eigen topic voor aanmaken gezien het probleem wat jij ervaar anders lijkt  dan dat van bijvoorbeeld @ceesdon

Bekijk in context

ceesdon
Topicstarter
Level 4
  • 32Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Ik kijk zelden op mijn iphone naar tv om daar een mening over de kwaliteit te hebben.

Via de browser kijk ik wel regelmatig tv en dat gaat probleemloos.

Na de laatste aanbevelingen van verleden week heb ik tot nu toe geen storingen gehad, dus ik neem aan dat het probleem verholpen is.

Als het probleem zich weer voordoet dan ga ik daar weer een melding van maken, dus tot zo ver bedankt voor het aandragen van oplossingen.

Groeten,

Cees Don

Bekijk in context

17 Reacties 17
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Als je de App even uitlogt en dan je iPad herstart en weer opnieuw inlogt, doet de Ziggo Go app het dan wel.

 

Neemt u ook gehele Internet, Televisie af bij Ziggo.

 

Wat u ook kan doen is volgende:

Ga naar Instellingen: Foto 1

Dan naar Algemeen Foto 2 en kies iPad/iPhone Opslag

Klik dan op optie 1:  ruim op en installeer de App weer opnieuw.

76959B88-8192-4462-B43F-6E02DBD6BE91.jpeg765D196B-7644-488E-86BF-BDA3524A0B65.jpeg

ceesdon
Topicstarter
Level 4
  • 32Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Na ongeveer 1 uur had ik weer de mogelijkheid om tv te kijken op mijn iPad.

Wel moet ik steeds de app verwijderen en opnieuw installeren wanneer ik uitzending gemist programma, s wil terug kijken ook midden in het kijken krijg ik de melding dat de video niet afgespeeld kan worden.

De tweede optie gaat ik uitvoeren

ceesdon
Topicstarter
Level 4
  • 32Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

En ja ik heb internet en televisie van Ziggo

ceesdon
Topicstarter
Level 4
  • 32Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Ik dit meerdere keren gedaan en het probleem doet zich nog steeds voor, 1 dag meerdere keren en dan weer kan ik een paar dagen zonder probleem tv kijken op mijn Ipad.

Het gebeurd bij direct tv kijken en met replay tv, als het probleem zich voor doet dan krijg een draaiend rondje.

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Hoi @ceesdon

 

Wat irritant en frustrerend dat je via je iPad steeds meldingen krijgt dat je niet kunt terugkijken of dat de video niet afgespeeld kan worden. @Dave! heeft je al een mooie tip gegeven. Als ik je reactie zo lees, heeft dat alleen nog niet geholpen. 

 

Kun je wat meer informatie geven? Wat voor type iPad heb je en welke softwareversie staat hierop? Ervaar je dezelfde problemen als je via www.ziggogo.tv probeert te kijken? Welke versie van de Ziggo GO app heb je op de iPad staan?

 

Des te meer info, des te beter de Community en ik je verder kunnen assisteren 🙂

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Meestal met een draaiend rondje als dat in de Ziggo Go app gebeurt, en als het ook zoals @Marije  aangeeft, dan is er een internet issue.

Andere vraag, werkt u met VPN verbinding, zo ja mocht u deze even uitzetten, zo nee dan is er niks aan de hand.

 

Om welke iPad gaat het met welke Software versie, kan ook rol spelen,

 

Dan zullen we het signaal en modem waarde eens moeten nakijken.

 

Om je signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

ceesdon
Topicstarter
Level 4
  • 32Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Apple Ipad 8e generatie met software versie 15.2.1 ook met vorige versies software had ik dezelfde problemen.

Ik heb geen VPN verbinding en mijn modem is een Aris TG2492LG met download snelheid van 299.8Mbit/s en een upload snelheid van 30.6 mbit/s op de ipad Die Aris zie ik niet in het lijstje staan 

ceesdon
Topicstarter
Level 4
  • 32Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Binnenkomst  signaalBinnenkomst signaalAris ModemAris ModemSnelheid op IpadSnelheid op Ipad

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1329Posts
  • 203Oplossingen
  • 669Likes

Als de snelheid op orde is is er bijna geen speld tussen te krijgen dat het signaal op je modem ook op orde mag zijn. 

Het telkens opnieuw moeten installeren is inderdaad niet zoals het hoort. Vaak ook niet de oplossing, maar bij jou dus blijkbaar wel.
Puur afsluiten van de app en opnieuw starten (hard close), wat is daarvan het resultaat?

Als het goed is staat er een update naar 15.3 klaar, is die bij jou ook beschikbaar? Wie weet wat voor verbeteringen daarin zitten 🙂 

Heb je naast de iPad ook nog andere apparaten waar dit bij speelt? 
Om enig zicht te krijgen op hoe snel die melding komt,
- hoe lang kun je probleemloos kijken? 
- speelt dit zowel op live TV/Replay/Opname/Movies & Series? 

Met deze informatie gaan we het laten analyseren door de experts, hoe meer info hoe beter. 
 

ceesdon
Topicstarter
Level 4
  • 32Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Die nieuwe versie gaat ik installeren al verwacht ik daar niet veel van want ik heb eerdere versies vernieuwd, er zijn er al een paar geweest, maar ik ga het wel doen.

Afsluiten en weer opnieuw aan zetten van de ipad geeft geen verbetering.

Over de frequentie van de storingen kan ik geen regelmaat vinden, op 1 dag twee keer een storing en dan weer een paar dagen niets aan de hand. Zoals de afgelopen twee dagen.

De  ipad is het enige apparaat waar tv wordt op gekeken. zowel live tv alsmede replay tv,  geen opnamen en movies en series.

In ieder geval bedankt voor het proberen oplossen van dit probleem.

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1329Posts
  • 203Oplossingen
  • 669Likes

@ceesdon dank voor het delen van je bevindingen. Ik hoor je bevindingen met de nieuwe iOS versie graag. Uitsluiten of het op andere apparaten het vergelijkbare gebeurt is wel handig, mocht je die test nog op bijvoorbeeld smartphone kunnen doen is dat een mooie bijkomstigheid. 

Het afsluiten van de iPad was niet waar ik op doelde, het afsluiten van de app door middel van dubbelklik op de thuisknop en dan de Ziggo GO app weg "vegen"

 

ceesdon
Topicstarter
Level 4
  • 32Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Oke ga ik doen, je ziet nog wel een reactie verschijnen

ceesdon
Topicstarter
Level 4
  • 32Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Ik had eerst een oudere ipad met versie 10.3.3 daar had ik nooit problemen mee, maar sinds de ziggo go app niet meer met deze versie kan werken heb ik een nieuwe ipad aangeschaft (8e generatie) en daarna is de ellende begonnen.

Keve

Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Heb dit probleem ook met mijn iPhone. Overigens werkt inloggen op ziggo tv ook niet. Mijn ziggo inloggen lukt wel. 

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Bedankt voor jouw reactie, @ceesdon

Jammer dat het niet valt te testen op een ander apparaat.
Heb je toevallig nog een mobiele telefoon waarop je Ziggo Go voor een tijdje kan laten draaien? 

Daarnaast ben ik benieuwd of je het probleem ook ervaart wanneer je via de browser naar Ziggo GO gaat. Kun je dit ook nog eens testen?

Als laatste ben ik benieuwd of uitloggen en opnieuw inloggen het probleem ook verhelpt. Wil je dit ook testen?

@Keve Ik zie dat je onder meerdere topics een reactie hebt gestuurd. Mijn collega heeft je in een ander topic een aantal vragen gesteld. Wil je deze beantwoorden? Je mag hier eventueel ook jouw eigen topic voor aanmaken gezien het probleem wat jij ervaar anders lijkt  dan dat van bijvoorbeeld @ceesdon

ceesdon
Topicstarter
Level 4
  • 32Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Ik kijk zelden op mijn iphone naar tv om daar een mening over de kwaliteit te hebben.

Via de browser kijk ik wel regelmatig tv en dat gaat probleemloos.

Na de laatste aanbevelingen van verleden week heb ik tot nu toe geen storingen gehad, dus ik neem aan dat het probleem verholpen is.

Als het probleem zich weer voordoet dan ga ik daar weer een melding van maken, dus tot zo ver bedankt voor het aandragen van oplossingen.

Groeten,

Cees Don

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Fijn dat het opgelost is @ceesdon Dankjewel voor jouw terugkoppeling. 
Mocht het terugkeren horen wij het uiteraard graag.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic