Ziggo GO aankondiging 'Start volgende aflevering in . . .' terwijl aflevering nog niet geeindigd is.

In de Ziggo Go-app of via de website komt, als er een volgende aflevering is van een serie, de melding ‘Start volgende aflevering in  . . . seconden’, terwijl de aflevering nog bezig is en dwars over de ondertitels heen valt en springt dan naar de volgende aflevering voor de huidige aflevering ten einde is. Zo mis ik vaak het slot van een aflevering. Je kunt deze sprong naar de nieuwe aflevering ook niet afzetten of uitstellen. zeer hinderlijk. Uit kunnen zetten in ‘mijn opties’ is zeer wenselijk.

Janssen met 2 e
Gedreven Ontdekker
  • 6Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
31 Reacties 31

Hey @Janssen met 2 essen . Welkom hier!

 Allereerst: ik moest hardop lachen om je gebruikersnaam. Fantastisch 😄

Dan het punt waar je hiervoor komt. Goed dat je dit aangeeft want het klinkt verschrikkelijk irritant. Dit wil ik graag intern doorzetten om op te laten lossen. Heb je voorbeelden van series/afleveringen waarbij je dit tegenkwam? 

Lycke Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 11146Reacties
  • 853Oplossingen
  • 3920Likes

Hey Lycke,

het komt voornaamlijk voor op BBC First : Agatha Raisin , The Split enz.

volgende screenshots komen van Call the Midwife 16 juli 06:00 uur.

Janssen met 2 e
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Oja ik heb een horizon next mediabox en de screenshots zijn vandaag gemaakt.

Janssen met 2 e
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb dit probleem alleen bij opgenomen series. Ik kijk bijvoorbeeld graag naar "De Kampioenen” van de Belgische TV EEN. Deze serie begint meestal wat later. De opname loopt dan wat langer als de geplande tijd. Op het tijdstip dat de serie volgens de planning is afgelopen stopt de huidige serie en spring hij (na melding) over naar de volgend serie. Erg irritant. 

Spitsstaart
Meedenker
  • 14Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Bedankt voor het voorbeeld @Janssen met 2 essen. Ik heb een melding gemaakt dat je dit ervaar via de Ziggo Go app en via www.ziggogo.tv. Zodat dit onderzocht kan worden. 

@Spitsstaart, ik begrijp dat jij dit ervaart met opnames. Kijk je deze dan via de box? Zoja welke is dit? En is het annuleren van het afspelen van de volgende aflevering niet mogelijk?
Of bedoel je dat de uitzending langer duurt dan wordt aangegeven in de gids? Opnames worden gedaan aan de hand van de TV Gids en als deze tijden niet overeenkomen met de daadwerkelijk uitzendtijden zal de opname inderdaad vroeg tijdig worden gestopt. 

Gianna Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 2333Reacties
  • 154Oplossingen
  • 311Likes

Ik kijk deze opnames via mediabox Next. Het annuleren van het afspelen van de volgende aflevering is niet mogelijk. Deze loopt door en start dan vanzelf. 

Met “de uitzending duurt langer” bedoel ik dat bijvoorbeeld in de gids staat dat de serie loopt van 20.00 uur tot 21.00 uur. Maar in werkelijkheid begint de serie later bijv. 20.10 uur en eindigt dan ook 21.10 uur. Normaal, bij een film bijvoorbeeld, als deze later begint dan gepland en de film loopt door na de geplande tijd, kan de opgenomen film gewoond de gehele film bekeken worden. Er is wel een max tijd aan verbonden. bijv.10 minuten. Je kunt ook zien dat  de serie die later begint nog enige tijd doorloopt. Maar toch sluit hij op de geplande tijd in de gids de aflevering af en gaat automatisch naar de volgende aflevering van de serie.  

Spitsstaart
Meedenker
  • 14Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik denk dat de stap naar de volgende serie een overbodige stap is.

Spitsstaart
Meedenker
  • 14Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hey @Spitsstaart . Het is duidelijk en ik kan me inderdaad heel goed voorstellen dat dit totaal niet lekker kijkt. het verhaal is doorgezet naar de verantwoordelijke afdeling, door Gianna. Dit zal vast en zeker worden opgepakt, maar ik heb nog geen update over een verwachte oplostijd of dergelijke. Ik hou het voor je in de gaten en zal je op de hoogte houden!

Lycke Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 11146Reacties
  • 853Oplossingen
  • 3920Likes

Bedankt, Ik wacht het antwoord af.

 

Spitsstaart
Meedenker
  • 14Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hallo, is er al een oplossing in zicht? Ik begin me steeds meer te ergeren aan het feit dat ik van veel opgenomen programma's in een serie (bijv. ‘slimste mens’ of ‘ik weet het beter’) de afloop niet kan zien omdat dan de volgende aflevering al is begonnen met afspelen. Ik bepaal liever zelf of ik de volgende aflevering al wil zien of liever op een ander moment. Welke Ziggo-nitwit heeft dit überhaupt verzonnen?

 

cameraatje
Raadgever
  • 90Reacties
  • 5Oplossingen
  • 33Likes

Ik erger er mij ook behoorlijk aan. Ik hoop dat het snel wordt opgelost

Spitsstaart
Meedenker
  • 14Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Goedemorgen, 

 

Het antwoord dat ik tot nu toe heb is : “

Dit is een issue dat al een tijdje bij ons op de radar is, zoals je ook al aangeeft is het helaas niet makkelijk op te lossen

Zodra er een update is laat ik het weten”

 

Vooralsnog is er dus helaas nog geen update :-(. Als ik iets hoor, laat ik het jullie weten. 

Lycke Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 11146Reacties
  • 853Oplossingen
  • 3920Likes

Lycke Ziggo wrote:

Goedemorgen, 

Het antwoord dat ik tot nu toe heb is : 

Dit is een issue dat al een tijdje bij ons op de radar is, zoals je ook al aangeeft is het helaas niet makkelijk op te lossen

Beste Lycke, geen idee wie jou afscheept met zo'n antwoord, maar dat is echt hele grote onzin! Een onnodig gadget wat van de één op de andere dag geactiveerd wordt, kun je ook even makkelijk weer uitzetten!

Het lijkt mij, als ik zo eens rondlees op dit forum, dat er nog voldoende zaken rondom de Next en ZiggoGo opgelost of verbeterd moeten worden. Misschien is het verstandiger als de techneuten hier hun tijd en energie insteken alvorens ze zich druk gaan maken om features die zij voor hun eigen ego er even tussendoor fietsen. 

 

cameraatje
Raadgever
  • 90Reacties
  • 5Oplossingen
  • 33Likes

Ben het helemaal eens met "cameraatje" 

Ook ik erger mij mateloos aan het niet uit kunnen zetten van het automatisch opstarten van de volgende aflevering als de oude nog niet afgelopen is.

Kom op Lycke , druk zetten op die handel. Laat ze aangeven wat en wanneer ze het gaan oplossen.

CvD
Ontdekker
  • 2Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik snap dat het een vervelende zaal is, maar meer druk zetten kan en ga ik niet doen. Ten eerste omdat er andere zaken zijn waar ik mijn energie in moet steken en ten tweede omdat ik weet dat het niets uitmaakt. Het is bekend dat dit mis gaat, het zal ook worden opgelost, maar er wordt ook eerlijk gezegd dat dit simpelweg wel even gaat duren. 

Ik zou het graag mooier maken dan het is, maar ik wil het ook graag eerlijk houden :-). 

Lycke Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 11146Reacties
  • 853Oplossingen
  • 3920Likes

Beste Lycke,

Is over dit irritante probleem ondertussen al meer over bekend?

Als ik een opgenomen serie kijk krijg ik het niet eens voor elkaar om het eind te zien omdat dan al de volgende aflevering is ingestart.

Ook al begin ik de aflevering opnieuw en ga ik naar het eind, krijg ik toch weer de volgende aflevering door mijn strot gedrukt. En ik neem aan dat je ook wel begrijpt dat de cliffhanger naar de volgende aflevering niet in het midden van de aflevering zit, maar aan het einde… Het zou fijn zijn als ik deze eindelijk weer een keer kan kijken..

Terug draaien van een update en pas weer aanzetten als het ook echt goed werkt zoals bedoelt lijkt mij niet de moeilijkste oplossing.

JolijnV
Ontdekker
  • 1Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Is er al iets bedacht voor dit probleem?

Bijzonder irritant dat ik niet kan aangeven dat de volgende aflevering niet hoeft te beginnen.... Hoe lang kan zoiets duren? 

Griebelgrapje
Ontdekker
  • 1Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Helaas is er nog geen update, hierover. Er is aangegeven dat het best een tijd kan duren voor dit opgelost is. Meer informatie heb ik helaas niet. 

Lycke Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 11146Reacties
  • 853Oplossingen
  • 3920Likes

@Janssen met 2 essen  ik ben even benieuwd kreeg je dit bij het live kijken? Had je een herinering voor een programma ingesteld? Of net als de andere reageerders met opname's? 

Vooral bij "opname's" zou dit niet moeten voorkomen, dit duid op een grote fout met de EPG. Omdat er feitelijk geen opname's worden gemaakt is dit heel vreemd. 

RoWi.
Expert
Expert
  • 4584Reacties
  • 189Oplossingen
  • 1114Likes

Ook hier de super irritatie hoor, maarrrrr… ik heb de oplossing, althans als ik kijk op mijn laptop naar ziggogo naar mijn opnames…..

Als ik dan aankom bij het punt van dat die achterlijke app begint met start next program en dan dus precies het einde dreig te missen binnen 14 seconden… 2x klikken op de linker muisknop en weg is die domme aftel app. Of… letterlijk dat in screen beeld wat aftelt naar beneden toe scrollen Dus muisknop vast houden en naar beneden “slepen”

Ook ik bepaal zelf graag wanneer en of ik de volgende wil kijken die opgenomen is.

Nog triester vind ik het dat Ziggo zelf deze oplossing niet weet.

Dus klikken maar en slepen… doe een poging ben benieuwd of het bij anderen ook werkt.

iduna_b
Ontdekker
  • 2Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@RoWi. :Je kunt bij Ziggo op 3 manieren kijken:

 

1: Live

2: uitgesteld kijken tot ongeveer 7 dagen geleden

3: opgenomen programmas.

 

Live komt het nooit voor, er is dan (nog) geen nieuwere aflevering.

En bij de andere twee dus wel. ik heb geen herineringen voor programmas aanstaan.

 

@iduna_b : Welke Windos versie gebruik je en via de app of website?

Janssen met 2 e
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik kijk via Firefox op ziggogo website. 
wwindows versie is 1 van de nieuwste heb een laptop van 2 jaar oud. 
weet het niet uit mijn hoofd. 
dit gaat idd om bewaarde opgenomen series. 

iduna_b
Ontdekker
  • 2Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ook ik bepaal zelf graag wanneer en of ik de volgende wil kijken die opgenomen is.

Nog triester vind ik het dat Ziggo zelf deze oplossing niet weet.

Dus klikken maar en slepen… doe een poging ben benieuwd of het bij anderen ook werkt

Dat is een workaround geen oplossing. Dit mag gewoonweg niet punt.

@Janssen met 2 essen komt dit als je uitgesteld kijkt dan bij blokuitzendingen voor? Dus 2 afleveringen na elkaar het is mij daarbij nog niet opgevallen. Opnamen kan ik niet over meepraten.

 

RoWi.
Expert
Expert
  • 4584Reacties
  • 189Oplossingen
  • 1114Likes

nee, het is niet bij blokuitzendingen. stel het is woensdag , je wilt een aflevering kijken van vrijdag j.l. en maandag j.l.  is al een nieuwe aflevering, dan kan het fout gaan.

Janssen met 2 e
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

We zijn nu ruim 2 maanden verder en er is nog niets aan gedaan. Valt me erg teven van Ziggo. Ik baal er behoorlijk van.

Spitsstaart
Meedenker
  • 14Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

herstel, het is ook bij blokuitzendingen, overgang van Misomer Murders part 1 naar part 2 en zelfs de verwijzing is fout.

Janssen met 2 e
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt Iduna_b, het wegslepen van het venster werkt goed. Verwacht van Ziggo wel een leuk presentje voor jou hiervoor. 

Jawell
Ontdekker
  • 1Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Het is nu meer dan 5 maanden geleden dat ik gevraagd heb om het probleem op te lossen. Ik heb ook naar Ziggo gemaild, maar ziggo verwijst mij naar Ziggo community voor de afhandeling van het probleem. Ik vind het heel slecht dat ziggo niet in staat is om het probleem binnen 5 maanden op te lossen. Misschien moeten we andere wegen bewandelen om enige actie van ziggo te krijgen. Misschien moeten we dit op facebook zetten of aanmelden bij Kassa of Radar. Ik erger mij kapot aan dit probleem vanavond 2 politieseries bekeken en bij beiden het eind gemist. Behoorlijk balen.

Spitsstaart
Meedenker
  • 14Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Vandaag weer een serie gekeken en het einde gemist. Wanneer wordt deze fout hersteld. Grrrrr

Spitsstaart
Meedenker
  • 14Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hi @Spitsstaart,

Kun je aangeven waar je dit precies mee hebt ervaren? Welke serie, wanneer uitgezonden, op wat voor apparaat onder andere?

Alex Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 4215Reacties
  • 392Oplossingen
  • 1179Likes

Inderdaad.  Irritant als de volgende opname van een serie start voordat de lopende is afgelopen.
Ik wil graag zelf bepalen wanneer ik een nieuwe start. In mijn geval Net5.

willemkn
Ontdekker
  • 3Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Uitgelicht topic