1
Vraag
2
Reageer en help mee
BarP

Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ziggo GO: Vooruitspoelen lukt niet, regelmatig onderbroken

Ik kan soms ineens niet meer vooruitspoelen. Dan gaat ie achteruit of blijft hangen. Dan terug naar ‘verder kijken’ ( als dat lukt, soms moet je weer terug naar af, ook bij ‘bewaard en verder kijken’ als hij daar onthouden is) en dan kan je weer 30’ verder spoelen. Oh ja en wordt ook regelmatig gestopt vanwege ‘te trage verbinding’. Kan je ook weer opnieuw beginnen inclusief alle reclames Hoogst irritant na de update deze zomer. Iemand een idee waarom en hoe te ‘verbeteren’? In en uitloggen is ook nog af en toe.. zucht

17 Reacties 17
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @BarP 

Hartelijk welkom op dit klant-helpt-klant forum waar ikzelf trouwens óók klant ben. Zo te lezen heeft u last van een vervelend probleem. Om mogelijke oorzaken uit te sluiten: op welk apparaat heeft u de ZiggoGo TV app geïnstalleerd?

 

 

BarP
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Op een MacBook Pro uit 2012

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @BarP. Het is hier al onwijs lang stil. Sorry! 
Ervaar je dit probleem ook op andere apparaten met ZiggoGO? 

BarP
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Lycke @Wim C. Ja, ook op mij Iphone 8. Vooral het terug en vooruitspoelen dat wordt onderbroken , waarna ik weer van voren af aan kan beginnen ( inclusief reclames) is irritant. 

BarP
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Lycke @Wim C.  Trouwens is het stoppen met kijken , de laptop dicht doen, weer openen en verder kijken ook een probleem geworden. Dan gooit ie me eruit en moet ik opnieuw inloggen. Maar mijn inloggegevens worden niet onthouden, terwijl vroeger wel... 

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1329Posts
  • 203Oplossingen
  • 669Likes

Een Macbook Pro uit 2012 en een iPhone 8, de ene natuurlijk met www.ziggogo.tv en de andere met de Ziggo GO app. 
@Wim C. heb jij hier tips over? 
 

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@BarP en @Jos 

Een beetje een dingetje is wèl dat de meeste laptops die op Windows lopen het na tien jaar al lang voor gezien houden en het spul van Apple blijft maar gewoon doorwerken.

Zelf kijk ik Ziggo Go via Apple TV of de Mediabox Next en eigenlijk zelden via m’n iPad en nooit via m’n iPhone.
Wat nog wel eens wil werken is om een andere browser uit te proberen en bijvoorbeeld van Safari over te stappen naar Edge of Google Chrome.

BarP
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Wim C @Jos  Ik heb hem op Chrome ( app) en een macbook pro dus. Maar ik krijg nu ook een 1003 code dat ie niet meer verder kan spelen... Heb dus ook de nieuwste update van Ziggo Go 

Maar echt geholpen heeft het niet, helaas

Ik heb geen Apple Tv oid..

 

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Hey @BarP

Foutcode 1003 heeft waarschijnlijk te maken gehad met een storing met Ziggo GO. Ik verwacht dat deze nu niet meer voorkomt, klopt dat?

Daarnaast lees ik dat je tv pauzeert en dan meteen de laptop dicht doet. Klopt dat? In dit geval houdt de laptop de stream vast. Na verloop van tijd verloopt deze omdat er geen activiteit is en logt je automatisch uit bij Ziggo GO. Wil je in de toekomst de browser daadwerkelijk eens afsluiten om te kijken of het dan beter gaat?

Voor wat betreft het vooruitspoelen kan ik dit nog niet thuis brengen. Het is gewoon gek dat je dit alleen bij vooruitspoelen ervaart. Er zijn nog wel algemene performance problemen, maar dit spitst zich dus niet alleen op het vooruitspoelen.
Achteruit spoelen is geen enkel probleem?
Ervaar je dit alleen met Replay TV? 
Zit er ook verschil tussen NPO en Commerciële zenders?
Kun je ook opnemen en ervaar je met opnames dezelfde problemen?

BarP
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Jiri Dank voor je reactie. Alles wat ik ervaar is niet consistent. Soms wel soms niet dus.. Maar dat ik niet vooruit kan spelen en wel achteruit, is nog steeds zo. Gek is dat het icoontje niet wil is, en dus niet werkt bij vooruitspoelen. Achteruit spoelen is wel wit en lukt dus wel..Het is inderdaad vooral met RTL en SBS zo uit mijn hoofd. Maar kan ook zijn dat ik daar minder irritatie over heb omdat je op NPO ook reclames kunt doorspelen en dat op RLT OF SBS niet kan..  En ik kan sowieso niet opnemen, maar dat heeft geloof ik met mijn abonnement te maken?

Het eerst de browser sluiten en daarna pas de computer dichtdoen, helpt. Daarna doet ie het wel gewoon, maar ik vind het stom dat dat voor de update gewoon wel mogelijk was, en nu dus niet meer. Of onhandig vooral. 

Die 1003 code heb ik inderdaad niet meer gezien.. 

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Super dat je zo snel reageert, @BarP
Dat het niet consistent is maakt het allemaal nog veel lastiger.

Wanneer het vooruitspoel logo'tje niet wit is, lijkt het erop dat de functie niet beschikbaar is. Dit is bijvoorbeeld zo wanneer je "live" tv kijkt.  Ook wanneer je terugkijkt en door wilt spoelen bij het reclameblok wordt deze optie "grijs". Je krijgt dan ook de melding "Helaas, Het is niet toegestaan om tijdens reclames vooruit te spoelen". 
Mocht je dit bij andere dingen tegenkomen dan horen we dit graag. Wil je dan aangeven bij welk programma, wanneer en hoe laat je dit ervaart. Wellicht kunnen we op die manier achterhalen wat er precies mis gaat. 

Het niet kunnen opnemen heeft inderdaad met het abonnement te maken. Ik heb geen gegevens van je, dus kan dit niet achterhalen. Deze mag je anders nog wel even invullen in jouw communityprofiel. Dan kan ik dit voor de zekerheid nog even nakijken.

Je kunt ook het programma zelf afsluiten, maar alleen op pauze is niet voldoende. Dan verloopt de stream zoals gezegd 🙂

BarP
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Jiri  Nee, het gekke is dat het dus niet wit wordt, maar als ik dan stop, naar verder kijken ga en weer kijk, wèl weer kan doorspoelen, en het icoontje dus weer wel wit wordt. Bij een programma van een dag geleden. Dus niet bij een live programma. Gek dus. Het heeft niet met een bepaald programma te maken, maar lijkt eerder een bug in de app ofzo. 

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

@BarP heel erg lastig. Ik probeer het te reproduceren, maar ik krijg dit niet voor elkaar.
Wil je het voor de zekerheid eens testen bij de zenders van de NPO? Dan weten we in ieder geval zeker dat we niet met de reclames zitten. 
Mocht je daarin iets tegenkomen, dan hoor ik graag wat dit is zodat ik het kan testen. 

Even voor de duidelijkheid: Je krijgt dus wel altijd de terugspoelknop en pauzeknop te zien? Het is niet dat deze niet zichtbaar worden, maar echt dat je een oud programma niet vooruit kan spoelen? 
Kun je anders eens een screenshot maken van wat je te zien krijgt? Vergeet hierbij niet de oranje balk onderin het scherm mee te nemen. 
 

BarP
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Jiri  Oh nou, nu net kijk ik chansons van gisteren op NPO en krijg ik weer een 1003 melding..

 

BarP
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@JiriHet was gisterenavond, toen EXP al  was afgelopen en ik dus wilde terugkijken. Op een moment wil ik dan vooruitspoelen maar dan lukt niet. Wel als ik dus stop, naar verderkijken ga, en daarna vanaf dat punt weer kan vooruitspoelen. Dan doet het icoontje het weer.. 

image4.png

BarP
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

En zonet weer Op1 met een code 1003. Bij verder kijken weer terug naar begin.. 

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1329Posts
  • 203Oplossingen
  • 669Likes

@ Barp dat het niet helemaal lekker gaat is duidelijk. Bij het delen van de voorbeelden is het handig om ook het zender, datum en tijdstip originele uitzending mee te sturen. 
Voor Expeditie Robinson van 31 oktober heb ik tot na de 1e reclame laten spelen (Edge) en hier komt na de reclame keurig weer een wit doorspoel icoon in beeld.. 
Dat zou nog zeker een browser/apparaat gericht probleem kunnen zijn. 

De foutcode lijkt echt op een vastloper van de stream en is hierdoor geen opgeslagen bookmark. Enig voordeel: Op1 kun je wel vooruit spoelen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic