1
Vraag
2
Reacties
WesTV

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ziggo GO TV voor Apple TV - Audio volume bij terugkijken is zachter dan live TV

Ik ervaar bij de Ziggo GO TV voor mijn Apple TV dat live TV een hoger volume audio weergeeft dan het zelfde kanaal via uitgesteld of terugkijken. Dus als ik een live programma kijk geeft de app een bepaald volume. Als ik op pauze druk om even later verder te kijken (uitgesteld) is het volume ineens lager. 

Bij het activeren van gepauzeerd of terugkijk programma hoor je eerst heel kort een static-noise, deze hoor je niet bij het starten van live TV alleen zodra je uitgesteld of terugkijken kiest.

Zou hier graag een oplossing voor vinden maar vermoed dat het in de Ziggo GO TV app zit. Dus wacht ik op een update of een mogelijke andere oplossing voor dit probleem....

11 Reacties 11
Meldingen
Aan Uit
Dave

Level 20
T.E.A.M.
  • 24586Posts
  • 1067Oplossingen
  • 7977Likes

Dit probleem speelt zowel bij de AppleTV heb er zelf ook 1 en bij de Google Chromecast GoogleTV de witte dongel, ook de gewone uitzendingen van Ziggo Go TV zijn zachter. Wellicht kan @Alex  of @Vincent  dit doorzetten naar de juiste afdeling van Ziggo zodat die er mee aan de slag kunnen.

Maar ik als klant ervaar hetzelfde probleem.

Karel.

Level 16
  • 2236Posts
  • 283Oplossingen
  • 1561Likes

Bij een snelle test ervaar ik geen volume verschil met mijn AppleTV4K en Sony TV. Ik maak geen gebruik van een soundbar of iets dergelijks. Zou het kunnen zijn dat bij live en uitgesteld kijken een ander audio weergave wordt gekozen tussen stereo of PCM of dolby AC3 etc. Als ik bijvoorbeeld op mijn enigma kabel ontvangers tussen deze geluid sporen kies is er vaak ook volume verschil tussen deze audio formaten.

Dave

Level 20
T.E.A.M.
  • 24586Posts
  • 1067Oplossingen
  • 7977Likes

@Karel. 

Ik gebruik ook sound bar maar ik merk wel degelijk verschil, ga maar eens Hart van Nederland kijken en let vooral spraak en als er muziek onder zit, dan hoor je duideljk geluid zachter is. 1 voordeel is wel dat de TV zijn geluid hier behoud.

Maar als ik de F1 TV Pro app gebruik dan is het geluid via Grand Prix Radio super maar schakel ik terug naar de Via Boys dan is het geluid vet zacht op de sound bar met AppleTV.

Ik zal eens een enigma kabel gebruiken, weer een weetje voor mij, dank je wel 😉

Karel.

Level 16
  • 2236Posts
  • 283Oplossingen
  • 1561Likes

@Dave  Met enigma kabel ontvangers bedoel ik mijn VU+ Ultimo4K en DM8000HD satelliet/kabel/terrestial ontvangers dus niet een kabel.🙂

Karel.

Level 16
  • 2236Posts
  • 283Oplossingen
  • 1561Likes

Zo zijn er op mijn TV ook “geavanceerde” instellingen mogelijk voor audio. Zo is er een instelling voor “automatisch volume” en die nivelleert al het geluid van verschillende formaat en bronnen naar een gelijk niveau. Dat is voor audio-fielen natuurlijk “not done” maar voor mijn oren prima. 

Dave

Level 20
T.E.A.M.
  • 24586Posts
  • 1067Oplossingen
  • 7977Likes

Oke @Karel.  dank je 😁

hans6011

Level 8
  • 232Posts
  • 13Oplossingen
  • 78Likes

Helaas heb ik hetzelfde ervaren. Ik had graag de Apple TV als volwaardig alternatief voor de Next gezien, omdat deze een keuzevrijheid in apps biedt, welke de Next niet biedt. Maar de app is dat niet. Helaas. 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 9620Posts
  • 1120Oplossingen
  • 4370Likes

Hi @WesTV , welkom op de Ziggo Community! Top dat je dit hier meldt, dit klinkt als een irritante bug.

Ook een vraag aan de anderen die dit ervaren (@Dave en @hans6011😞 Sinds wanneer ervaren jullie dit? Of is dit al een hele lange tijd zo? Is dit op alle kanalen het geval?

Kunnen jullie ook laten weten welke versie/generatie Apple TV jullie hebben? ([Eventuele hulp] bij het bepalen ervan)

Dave

Level 20
T.E.A.M.
  • 24586Posts
  • 1067Oplossingen
  • 7977Likes

@Alex me mention is mislukt zal ik weer een uitroepteken kopen 😉 grapje

Ik heb de Ziggo Go TV App zowel Apple die heb ik sinds de lancering en op de Google Chromecast witte heb ik dit op beide heb er 2 de 4K en de HD op de slaapkamer en dit is ongeveer een jaar. 1 voordeel de Google Chromecast kan je ook nog volume instellen maar je kan hem ook op TV Volume zetten, daar zit de truc, bij Apple TV zit hij beneden met een Optische Audio kabel aan de TV en Sound bar, maar zonder of met is Ziggo Go vrij zacht.

Maar als je de stream van Grand Prix Radio met Olav en Jack overschakelt naar de heren knuppels Viaplay dan is deze echt super zacht, maar dat ligt aan kwaliteit van onze Nordic Entertaiment.

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4586Posts
  • 604Oplossingen
  • 2321Likes

Dank voor je toelichting @Dave

@WesTV @hans6011 Zouden jullie ook nog terug kunnen komen op de vragen van @Alex?

Dave

Level 20
T.E.A.M.
  • 24586Posts
  • 1067Oplossingen
  • 7977Likes

Hahaha @Vincent leuk grapje, en graag gedaan voor jou en Alex 😉