Ik ervaar bij de Ziggo GO TV voor mijn Apple TV dat live TV een hoger volume audio weergeeft dan het zelfde kanaal via uitgesteld of terugkijken. Dus als ik een live programma kijk geeft de app een bepaald volume. Als ik op pauze druk om even later verder te kijken (uitgesteld) is het volume ineens lager.
Bij het activeren van gepauzeerd of terugkijk programma hoor je eerst heel kort een static-noise, deze hoor je niet bij het starten van live TV alleen zodra je uitgesteld of terugkijken kiest.
Zou hier graag een oplossing voor vinden maar vermoed dat het in de Ziggo GO TV app zit. Dus wacht ik op een update of een mogelijke andere oplossing voor dit probleem....
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Ik heb hier last van op SBS6.
Inderdaad bij opgenomen programma’s. Als ik bijvoorbeeld Vandaag Inside terug kijk, op mijn Apple TV 4K uit 2022 (laatste model) dan gaat tijdens het afspelen het geluid zachter, dan weer harder, dan weer zachter. Ik zit op TvOS 18.
Iemand die het zelfde ervaart ?
@Alex kun jij hier wat mee? Gister en vandaag kijk ik naar Vandaag Inside vanuit de opnames. En echt tig keer gaat het geluid zachter en harder. Bij het starten van de aflevering duurt het ook een paar seconden voordat het geluid komt. Dit is op andere zenders niet zo. Erg vreemd. Is nu sinds een aantal weken. Zat hiervoor op TV OS17. Heb bijgewerkt naar 18. Geen verschil. App verwijderd en er opnieuw op: geen verschil.
Kan iemand hier nog wat zinnigs over zeggen?
ik merkte het laatst ook op RTL5 bij een opname van het programma met kees van der spek.
Hi @Fabian3345 - Allereerst excuses dat je niet eerder een reactie hebt gehad, dat had wel gemoeten.
Wat je ervaart lijkt wat anders te zijn dan wat er tot nu toe in het topic is besproken, want jij ervaart dus constante wisselingen tijdens het kijken (van een opname) in plaats van een verschil tussen live en replay tv. Ik durf dan ook nog niet te zeggen wat er precies aan de hand is. Ervaar je dit alleen op je Apple TV? Heb je ook al gekeken bij de audio-instellingen of het bijvoorbeeld bij een andere instelling niet gebeurt?
Ja beide problemen zijn er nog steeds op Apple TV
Ik heb de audiouitvoer van de AppleTV op stereo gezet en dan is de volumedaling bij terugkijken en pauzeren weg. Normaal staat audiouitvoer Dolby Atmos. Het is jammer dat de uitvoer van de AppleTV gedowngrade moet worden om de Ziggo App goed te laten werken.
Onderzoek heeft vooralsnog niets nieuws opgeleverd; het is mogelijk dat er een audio/-volumeverschil zit tussen Live TV en Replay TV. De technische details moet ik op dit moment nog schuldig blijven, maar we raden in dat geval aan de audio-instellingen van de Apple TV te controleren (bijv. de dolby-setting) om te kijken of een aanpassing hierin voor verschil zorgt. Dat lijkt bij jou ook het geval te zijn na de aanpassing naar stereo, hoewel ik me kan voorstellen dat het niet ideaal is.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.