tos070

Level 2
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ziggo GO TV voor Amazon Fire TV stick verliest steeds netwerk verbinding

Sinds een paar maanden kijk ik televisie op mijn Amazon Fire TV stick (Basic International Edition) waar ik de Ziggo GO app heb geïnstalleerd. In het begin werkte het prima, maar nu (steeds vaker) krijg ik af een toe een melding dat het de netwerk verbinding verliest. Na een paar seconden wordt het probleem vanzelf opgelost. Eerst dacht ik dat het probleem misschien aan een instabiele Wifi lag en heb dus de Fire TV stick (via een adapter) met Ethernet kabel verbonden. Het probleem is helaas niet opgelost. Wat is de oorzaak van dit probleem?

25 Reacties 25
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes
tos070 wrote:

Ik heb de Ziggo Go app op mijn veel oudere (in Amerika gekocht) Amazon Fire TV (1st generation - geen stick) geinstalleerd. Daar draait het zonder probleem. Deze Fire TV heeft 2 GB interne geheugen. De stick heeft slechts 1 GB. De Ziggo Go app is gewoon te “zwaar” voor de Fire TV Stick. Jammer, want dit is de Internationale versie die in Nederland te koop is.

Dat was mijn zorg ook toen ik deze bestelde (de prijs gaf de doorslag). Op zich vreemd als de verloren verbinding daar aan te wijten is. Dat zal  mijn kennis hoe software werkt te boven gaan.

Ik zal de stick hier wat intensiever gebruiken eens zien wat dat oplevert.

 

Theotje

Level 11
  • 565Posts
  • 27Oplossingen
  • 93Likes

Ik ben zelf in het bezit van de Xiaomi Mi TV Stick. Deze heeft ook maar 1 GB interne geheugen en ervaar tot nu toe geen problemen. (ongeveer 1 maand in gebruik). Vraag mij dus af of de 1GB geheugen niet voldoende zal zijn betreffende de Ziggo Go tv app. Stream op de 5 GHz met 250/25 MB via wifi, en op de 2.4 GHz lijkt het ook goed te gaan zonder buffering.  

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

Goedemiddag @tos070 & @Theotje,

Het probleem wat hier beschreven wordt ken ik eerlijk gezegd niet. Hebben jullie wel gekeken of het op te lossen is door de verbinding na te lopen?
Indien je gebruik maakt van draadloos internet zou je met deze tips de verbinding kunnen optimaliseren. Kijk daarnaast of het resetten van de Amazon Firestick TV / Xiaomi Mi TV stick 
en het opnieuw installeren van de Ziggo Go TV app zorgt voor een oplossing. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes
Paul Ziggo wrote:

Goedemiddag @tos070 & @Theotje,

Het probleem wat hier beschreven wordt ken ik eerlijk gezegd niet. Hebben jullie wel gekeken of het op te lossen is door de verbinding na te lopen?
Indien je gebruik maakt van draadloos internet zou je met deze tips de verbinding kunnen optimaliseren. Kijk daarnaast of het resetten van de Amazon Firestick TV / Xiaomi Mi TV stick 
en het opnieuw installeren van de Ziggo Go TV app zorgt voor een oplossing. 

Het is uiteraard niet alleen de interne verbinding!! Resetten of opnieuw installeren zijn noodoplossingen als niks anders meer werkt!! Dit zou niet tot nauwelijks nodig moeten zijn.

Theotje

Level 11
  • 565Posts
  • 27Oplossingen
  • 93Likes

 ‘’De stick heeft slechts 1 GB. De Ziggo Go app is gewoon te “zwaar” voor de Fire TV Stick’’. 

Ik gaf juist aan dat met mijn Xiaomi Mi TV stick met 1GB geheugen ik geen problemen ondervind met o.a. netwerk verlies en buffering. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Ik kijk nu ruim een week het Ziggo aanbod  alleen met mijn Firestick, verbonden via wifi en heb nog geen buffers of ander gekke dingen gezien. Dit is gelukkig In tegen stelling  met toen ik deze voor het eerst in gebruik nam.

Uitgelicht topic