Joulin

Level 5
  • 45Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

Ziggo GO TV doet het wéér niet... (iPad mini en MacBook Air)

Vanaf het begin van de update heb ik al problemen met Ziggogo, zowel met de app (op een iPad mini) als online via mij MacBook Air. Aanvankelijk werkte Ziggogo helemaal niet, daarna heel matig, met geregeld beeld dat bevroor.

Vandaag is het weer helemaal mis. De app op de iPad meldt dat de verbinding te traag is, Ziggogo op mijn Macbook meldt niets, maar ik krijg niets te zien of te horen. Er is geen sprake van een te trage verbinding, want zowel Speedtest van Ookla als de Ziggo Speedtest geven een downloadsnelheid van ruim boven de 30 Mb per seconde. Dat moet ruim voldoende zijn om tv te kunnen kijken. Dus zal er wel weer iets mis zijn met Ziggogo.

 

Ik probeer hier niet gemakkelijk punten te scoren, maar het steekt me wel dat de abonnementsprijs van Ziggo wederom is gestegen, terwijl de kwaliteit minder is geworden. We hebben maar één tv in ons huishouden, zodat er geregeld een beroep moet worden gedaan op Ziggogo, via MacBook of iPad. Maar dat kan nu dus vaak niet. Geen fijn vooruitzicht met een vakantie voor de deur.

Uitgelicht
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Reacties
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@Joulin Uiteraard kan ik mij voorstellen dat je op dit moment niet blij bent. Zeker niet wanneer het online tv kijken niet naar wens functioneert! De problemen met de Ziggo GO app lijken niet meer voor te komen bij iOS versie 15.6. Dit is inmiddels ook genoemd in dit topic wat hiervoor openstaat. Deze iOS versie die er binnenkort aan zit te komen. Op dit moment is het wel mogelijk om je aan te melden voor de Beta test.

Wat betreft het hangende/haperende beeld op je MacBook Air via de browser (Firefox); heb je getest of dit probleem zich voordoet in andere internetbrowsers (Chrome) en op het moment dat je de cookies- en tijdelijke internet historie wist? 

Aanvullend hierop: in dit topic lees ik dat een andere klant soorgelijke problemen als jou ervoer en bij hem is het opgelost met enkele aanpassingen in de browserinstellingen van Safari. Mogelijk helpt dit bij jou ook. 

Eigenlijk zou een compensatie aan alle klanten wel op zijn plaats zijn. Ik ben normaal gesproken niet zo van het overstappen, ik ben meestal trouw aan organisaties die mij diensten leveren. Dat er af en toe iets misgaat, begrijp ik en accepteer ik. 
Naar een compensatie kunnen wij altijd kijken. Alleen dit zal op individueel niveau bekeken worden. Niet iedere klant heeft last van de genoemde problemen. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Reacties
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

Goedemorgen allemaal,

Vandaag even een tussentijdse update over de stand van zaken. We zien dat dit probleem zich voordoet op de Apple iPad Mini vanaf iOS versie 15.4 en hoger. In iOS versie 15.3 speelde dit probleem nog niet. We zijn op dit moment in gesprek met Apple om dit probleem op te lossen. Zodra hierover meer bekend is delen wij dit  uiteraard via dit topic.  

36 Reacties 36
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

via welke browser ?

 

 

 

Joulin
Topicstarter
Level 5
  • 45Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

Via Safari. Overigens doet Ziggogo het nu weer, ineens, na urenlang niet te hebben gefunctioneerd. Laat ik nog maar niet te vroeg juichen, eerst maar eens kijken wat de komende dagen/weken brengen.

jswdgrt

Level 3
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

Er gaat geen dag voorbij of er is wel wat mis met de beeldkwaliteit, beeldhaperingen en meer. Meldingen, pagina gebruikt veel geheugen, pop up uw netwerk reageert traag. Fullscreen iMac - MacOS Big Sur - Safari of Chrome gaat al helemaal niet. Begin me er onderhand wel flink aan te storen.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Joulin en @jswdgrt,

 

Goed dat jullie hier melding van maken. Een deel komt me bekend voor, maar een deel ook niet. We hebben op dit moment enkele issues met iOS-apparaten in onderzoek, één daarvan is de melding 'traag netwerk' eventueel afgewisseld met een foutcode. Hier wordt aan gewerkt. Problemen met haperingen, kwaliteit 'en meer' zou ik graag nader willen onderzoeken. Ervaren jullie dit nog steeds op dagelijkse basis?

jswdgrt

Level 3
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

Eén dag later gaan de meldingen, momenten met slechte beeldkwaliteit en haperingen onverminderd voort. Met muiswijzer zijn knoppen wel / schermvullend beeld, ondertiteling aan / uit, hervatten beeld na pauzeren 'verdwenen'. 

Bijgevoegd een melding

Schermafbeelding 2022-06-21 om 20.59.57.png

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@jswdgrt Ontzettend vervelend dat dit probleem zich blijft voordoen! Het probleem lijkt niet op een van de problemen die bij ons bekend is en op deze pagina vermeld staat. We willen dus graag verder onderzoeken wat hier precies aan de hand is. Ervaar je dit probleem via zowel de Ziggo Go app op je iPhone/iPad en Macbook Air als via de browswer www.ziggogo.tv ? Ik zou, indien het probleem nu nog speelt, graag onderstaande gegevens van je willen weten zodat ik dit door kan geven aan onze specialisten. 

iOS Versie:

Model / Type apparaat:
Ziggo Go Versie: 
Foutmelding/Foutcode:
Speelt het bij Live TV/Replay TV/ beide ?

jswdgrt

Level 3
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

Ik kijk niet via de Ziggo Go app met een iPhone/iPad en Macbook Air via de browswer naar www.ziggogo.tv 

maar met iMac - MacOS Big Sur - Safari zoals in boven staand draadje te lezen valt. Na j.l zaterdag ben ik https://community.ziggo.nl/t5/Ziggo-GO/Verbeteringen-blijven-uit/m-p/997249#M27568  voorlopig afgehaakt. 

Joulin
Topicstarter
Level 5
  • 45Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

Ziggogotv op de iPad, via de app, werkt nu iets beter, zij het dat het beeld af en toe enkele seconden bevriest. Via de Macbook Air gaat het af en toe nog moeizaam. Als ik na een tijdje kijken van programma wil wisselen, lukt dat niet en krijg ik de boodschap dat de site - zoals gezegd kijk ik online op deMacbook - veel geheugen gebruikt en dat het raadzaam is deze te sluiten. Als ik vervolgens de site sluit en opnieuw benader kan ik wel kijken. Overigens duurt het wel een tijdje voordat ik dan weer verder kan. Het duurt 10, 20 (?) seconden voordat Ziggogotv er 'weer helemaal is'. De volgende keer zal ik eens timen. Hoe dan ook, voor de update deed hij het meteen.

Joulin
Topicstarter
Level 5
  • 45Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

Voor de volledigheid, de MacBook Air werk met MacOs Monterey (12.4), de iPad heeft iOS 15.5.

Joulin
Topicstarter
Level 5
  • 45Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

Even een update. Alleen op de iPad, dus met de app, functioneert Ziggogotv naar behoren. Vandaag heb ik eens getest hoe lang het duurt voordat ik op mijn MacBook Air iets in het menu van Ziggogotv kan aanklikken: ruim 21 seconden. Niet erg snel. Dat niet alleen, ik krijg nog steeds af en toe de melding dat de site erg veel geheugen gebruikt - als ik een ander programma wil aanklikken - en dat het beter zou zijn de site te sluiten.

 

Oh ja, vandaag ook eens geprobeerd of Ziggogotv werkt op mijn iMac, niet bedraad aangesloten, want een verdieping hoger. Werkt dus niet. Via Safari laadt de site helemaal niet. Via Firefox krijg ik de melding dat ik offline ben. En dat ben ik dus niet, want willekeurig elke andere site kan ik zonder problemen openen.

 

ik geloof echt dat de werknemers van Ziggo van goede wil zijn, maar de kwaliteit die deze provider levert op het gebied van mobiele televisie is ver beneden peil. Een dikke maand geleden, voor de update, werkte het tenminste nog heel aardig.

 

Aangezien ik binnen een paar maanden ga verhuizen, naar een andere stad, waar qua aanbieders meer mogelijkheden zijn. Overweeg ik toch ernstig over te stappen. Dit zeg ik niet om te dreigen - ik hou daar helemaal niet van. Nee, ik zeg dit om aan te geven hoe slecht ik de kwaliteit van Ziggo's mobiele televisie vind.

 

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@Joulin @jswdgrt Hartelijk dank voor de extra aanvullingen! Ik heb jullie inbreng doorgegeven aan de ontwikkelaars die momenteel bezig zijn om de problemen op te lossen. 

Joulin
Topicstarter
Level 5
  • 45Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

De eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat Ziggogotv op mijn iMac niet functioneerde door een eigen fout: na afloop van een VPN-abonnement, had ik het bijbehorende programma moeten verwijderen. Dat had ik aanvankelijk niet gedaan. Nu werkt Ziggogotv wel op mijn iMac. Maar ook hier moeizaam, met af en toe stilstaand beeld.

Vandaag op mijn Macbook wilde het ook niet vlotten. Soms geen beeld, maar alleen een zwarte pagina, wel met geluid. Of af en toe stilstaand beeld.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes
jswdgrt

Level 3
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

De remmen doen het niet, het probleem is bij ons bekend, we werken er hard aan. . . veeg mij maar op

Joulin
Topicstarter
Level 5
  • 45Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

Het zou toch technisch mogelijk moeten zijn de vorige versie van Ziggogotv weer in ere te herstellen? Kortom, gewoon ruiterlijk erkennen dat de update niet goed functioneert. De problemen duren nu al een maand.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

helaas is dat niet mogelijk zie omschrijving in link bij mijn vorige reactie

 

4C8801B1-5F69-4057-B3FA-EAC43E3E5EC8.jpeg

EC1CE37C-A31E-454C-93A4-14EF9AAEBDBD.jpeg

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

Goedemorgen allemaal,

Vandaag even een tussentijdse update over de stand van zaken. We zien dat dit probleem zich voordoet op de Apple iPad Mini vanaf iOS versie 15.4 en hoger. In iOS versie 15.3 speelde dit probleem nog niet. We zijn op dit moment in gesprek met Apple om dit probleem op te lossen. Zodra hierover meer bekend is delen wij dit  uiteraard via dit topic.  

Joulin
Topicstarter
Level 5
  • 45Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

Zoals ik in mijn eerdere boodschappen al schreef: de problemen bij mij doen zich voornamelijk voor op een MacBook Air.

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@Joulin In welke browsers heb je op je MacBook Air www.ziggogo.tv getest?

Uitgelicht topic