Vraag
Reacties
Bvisser33
Level 2

Ziggo GO TV app op Apple TV niet te gebruiken met Voice over

Beste Ziggo,

Mijn blinde zoon gebruikt onze Apple TV met Voice Over. We hebben bijv een Apple account met Apple TV+ en een abonnement op NLZiet. Deze beide apps werken perfect met Voice Over.

De Ziggo Go TV app hebben we eveneens geïnstalleerd op onze Apple. Echter deze is werkelijk onbruikbaar om met Voice over te gebruiken. Daar is echt geen hout van te begrijpen wat jullie App terugkoppelt via Voice. Kunnen jullie hier svp eens naar kijken zodat kijkers met een beperking via Voice Over hier wel gebruik van kunnen maken. Kijk bijv. eens hoe NLZiet dit geïmplementeerd heeft! Dat is een perfecte app die wel prima bruikbaar is met Voice Over.

@Ziggo @Ziggo Go TV

0 Kudos
Onderzoek gestart

Bedankt voor alle meldingen in dit topic. We weten inmiddels wat er aan de hand is. Momenteel onderzoeken we de oorzaak.

Volg dit topic voor updates
Uitgelicht
Alex
Community Moderator

Helder, @Bvisser33 ! Die snelle witte kaders lijken een relatie te hebben met het verversen van data (zoals de preview-schermpjes). Zoals gezegd heb ik dit intern aangekaart om naar te kijken. Ik durf helaas nog niet te zeggen wat er mogelijk is en op welke termijn, maar we gaan er mee aan de slag. Als er nieuws is, laat ik het hier uiteraard weten!

0 Kudos
Ga naar reactie
7 Reacties 7
Meldingen
Aan Uit
Ronihd
Level 18
T.E.A.M.

Hoi, 
Welkom op dit klanten helpen klanten forum van Ziggo.

Dit is een dingetje waar iemand van het moderatie team van deze community misschien iets kan zeggen of navraag kan doen , ik meld het daarom even bij hun. 

0 Kudos
Alex
Community Moderator
Community Moderator

Hi @Bvisser33, welkom op de Ziggo Community!

Goed dat je hier melding van maakt. Deze toegankelijkheidsopties bieden uitstekende uitkomst, maar het is erg vervelend als er een app niet goed mee omgaat. Ik heb je bericht intern doorgezet naar de ontwikkelaars om te controleren wat hier over bekend is en/of hier aan gewerkt wordt. Zodra ik meer weet, dat is naar verwachting vrijdag, kom ik weer in de lucht!

Alex
Community Moderator
Community Moderator

Hi @Bvisser33,

Ik heb helaas nog geen nieuwe informatie hierover. In de tussentijd ben ik nog wel benieuwd naar het volgende: Kun je aangeven wat er precies gebeurt (/misgaat) bij het huidige gebruik van Voice Over bij Ziggo GO? 

0 Kudos
Bvisser33
Level 2
Topicstarter

Dat is spijtig.

Ik heb ook video's hiervan gemaakt. Echter die kan ik niet uploaden ivm de grootte.

Hier is duidelijk te (zien) horen hoe de voice over werkt bij Ziggo en NLZiet. 

Ziggo blijft maar "terugpraten" zonder dat het duidelijk is waar je bent in de menustructuur.

Bij NLZiet is dat veel beter geregeld.

Zet daarom VoiceOver zelf maar eens via de instellingen in Apple TV aan en het verschil wordt direct duidelijk. 

0 Kudos
Alex
Community Moderator
Community Moderator

Ik heb het aan deze kant getest, @Bvisser33 - Wat ik ervoer is dat het wel goed begint, maar het witte kader (het stukje wat 'ie op dat moment voorleest) na een paar seconden heel kort álles bij langs gaat en vanaf dan is de Voice-over helemaal de weg kwijt en niet meer te volgen inderdaad. Is dat wat jij ook ervaart?

0 Kudos
Bvisser33
Level 2
Topicstarter

Ja klopt helemaal zoals je beschrijft Alex.

Het is niet meer te volgen inderdaad en dus niet te gebruiken.

Alex
Community Moderator
Community Moderator

Helder, @Bvisser33 ! Die snelle witte kaders lijken een relatie te hebben met het verversen van data (zoals de preview-schermpjes). Zoals gezegd heb ik dit intern aangekaart om naar te kijken. Ik durf helaas nog niet te zeggen wat er mogelijk is en op welke termijn, maar we gaan er mee aan de slag. Als er nieuws is, laat ik het hier uiteraard weten!

0 Kudos