1
Vraag
2
Reacties
Landgravertje

Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Ziggo GO TV app op Android TV

Hi,

 

Sinds een aantal weken kunnen wij niet meer inloggen op de Ziggo Go app op onze Toshiba televisie en krijgen wij onderstaande foutmelding. Met de verbinding is echter niks mis, want de televisie is via een ethernet kabel verbonden en Netflix, Viaplay, Youtube e.d. werken wel gewoon.

 

We hebben versie 4.42.5016 van de app en de Toshiba loopt op Android TV versie 9. Verwijderen van de app, opnieuw opstarten, app opnieuw installeren en nogmaals opnieuw opstarten hebben niet geholpen.

 

Iemand een idee?

 

Groet,

Martijn

 

 

IMG-20221001-WA0000.jpg

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Landgravertje
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Sorry, duurde even voor ik het kon testen. Intussen lijkt er inderdaad wel een nieuwe versie beschikbaar te zijn. Na de eerste keer opnieuw installeren werkte helemaal niks meer. Na een tweede keer opnieuw installeren werkt de app nu wel gewoon weer. Dank voor het meedenken. 

Bekijk in context

13 Reacties 13
puppie

Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1066Likes

ik ken zelf geen TV met android maar kun je via een browser verbinding maken met het internet ?

Landgravertje
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Vast wel, maar ik wil de app gewoon kunnen gebruiken en niet via een browser hoeven te werken.

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Hi @Landgravertje Welkom hier!

Wat gek dat de app niet meer werkt en je de melding krijgt dat hij geen verbinding met ons kan maken. 
Je hebt wel gewoon internet via Ziggo? 
Wil je anders jouw postcode en huisnummer eens invullen in jouw Communityprofiel? Dan kijk ik even met je mee.
 

Landgravertje
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Ik heb mijn postcode en huisnummer toegevoegd. We hebben inderdaad gewoon internet via Ziggo. Misschien ook goed om te weten dat de Ziggo GO app op de televisie beneden wel gewoon werkt. Deze is via wifi verbonden met het modem.

 

Toevallig hadden we afgelopen week een Ziggo monteur over de vloer voor een blokkerige verbinding in de coax aansluiting op de televisie boven. Dat probleem is gelukkig opgelost, maar hij had ook geen idee waardoor de Ziggo GO app niet zou werken. Omdat het beneden wel werkt denk ik zelf richting een comptabiliteitsprobleem tussen Ziggo GO app en de specifieke Android TV versie?

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Wat voor TV staat beneden en welke App en AndroidTV versie? De melding laat in ieder geval zien dat er geen contact wordt gemaakt met de servers aan de Ziggo kant. Als Ziggo niet de provider is krijg je een andere melding.

 

OS 5 zou voor AndroidTV al genoeg moeten zijn.

 

U schrijft dat u niet kan inloggen ziet u deze melding zodra u de app start?

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1334Posts
  • 203Oplossingen
  • 672Likes

@Landgravertje dankjewel voor het aanvullen van de gegevens. Goed te vernemen dat de problemen opgelost zijn door de monteur, nu nog het Ziggo GO TV app probleem oplossen en je bent weer voorzien 🙂 

Ik zie dat @RoWi je een vraag stelt. Wat is hierop het antwoord? 
Leeg anders eens het cachegeheugen van de TV/Ziggo GO TV app. 

Landgravertje
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Ik heb nog even wat dingen nagekeken dus hier volgt wat extra informatie. Ik splits het even in twee berichten omdat dat makkelijker is om de foto's uit elkaar te houden. 

 

TV BOVEN:

- Het is een Toshiba 32LA3B63DG met Android 9 en Ziggo GO app versie 4.42.5016+1795.

- Als ik de app open kan ik mijn gebruikersnaam en wachtwoord ingeven. Als ik deze verstuur krijg ik de "geen verbinding" foutmelding te zien. Als ik vervolgens kies voor "opnieuw" dan kom ik in het "home" scherm van de Ziggo GO app uit. Hier blijft dan een rondje ronddraaien alsof hij aan het laden is, maar vervolgens gebeurt niks. Dit geldt zowel voor het "home" als "tv & replay" scherm. Bij het "movies & series" scherm zie ik daarentegen wel films en series en deze kan ik ook gewoon afspelen. 

- Als ik de app sluit en opnieuw open moet ik elke keer weer opnieuw inloggen. Sidenote: het zou echt veel fijner zijn als je ook een optie hebt om het wachtwoord zichtbaar te maken bij het invoeren, want een fout is nu wel heel snel gemaakt.

- Bijgevoegd ook wat screenshots van de app. Het viel me op dat "MQQT broker status" op disconnected staat. Bij de televisie beneden staat wel "connected".

Landgravertje
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

TV BENEDEN:

- Het is een Philips met Android 9 en Ziggo GO app versie 4.42.5016+1795.

- Hier staat "MQQT broker status" dus wel op "connected".

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Poeh. Dit is geen makkelijke, @Landgravertje. Ik moet eerlijk zeggen dat ik zo op het eerste gezicht echt totaal geen idee heb wat hier aan de hand kan zijn. Je lijkt ergens iets op het spoor te zijn met de MQQT broker status. Maar tegelijk heb ik geen idee wat we hiermee kunnen/moeten (en wil ik ook uitkijken dat ik hier niet op blindstaar, terwijl het er misschien uiteindelijk niet mee te maken heeft). 

Ik ga dit even met collega's bespreken om te kijken of er iemand anders is die wel weet wat hier kan spelen. Ik kom er op terug! 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Allright. Je blijkt een oudere versie van de app te gebruiken. Heb je deze specifiek en bewust gesideload? 
Als je de app verwijderd en opnieuw download/installeert via de appstore, zou je de goede versie moeten hebben. Wil je dit eens proberen? 

Landgravertje
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Ik heb zeker niet bewust voor een oude versie gekozen. Integendeel. Zoals ik aangaf bij mijn eerste bericht heb ik de app al eens verwijderd, de tv opnieuw opstarten, de app opnieuw geïnstalleerd, en de tv nogmaals opnieuw opgestart en heeft dat niet geholpen. Ik denk daarom dat dit de nieuwste versie is die in de Play Store beschikbaar was. Bovendien staat op de tv beneden dezelfde versie en daar werkt hij wel (zie ook bovenstaande screenshots). Maar misschien is intussen een update geweest die het probleem oplost, dus ik zal nogmaals proberen om de app opnieuw te installeren en laat dan wel even weten wat er uit komt.

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3331Likes

Is het gelukt @Landgravertje? We zijn benieuwd! 🙂 

Landgravertje
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Sorry, duurde even voor ik het kon testen. Intussen lijkt er inderdaad wel een nieuwe versie beschikbaar te zijn. Na de eerste keer opnieuw installeren werkte helemaal niks meer. Na een tweede keer opnieuw installeren werkt de app nu wel gewoon weer. Dank voor het meedenken. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic