Hs82H

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Ziggo GO TV app onthoud gebruikersnaam en wachtwoord niet

Zoals de titel zegt werkt het bij mij helaas niet. Ik heb de andere topics gelezen, maar daarmee het probleem niet kunnen oplossen. Op advies van @Alex maak ik een nieuw topic aan.

 

Hierbij mij gegevens:

 

  • Apparaat (model en type) Chromecast with Google TV 4K
  • Software-versie (Indien mogelijk zowel software als besturingssysteem) Android TV 12 STTE.220621.019.A2.9082754 - Ziggo GO TV app v4.44.5618
  • Haal je je Android TV-apparaat van het stroom of gebruik je een diepe slaapstand (/eco-modus)? Nee
  • Heb je deze uitlogproblemen ook op andere apparaten? (Telefoon, tablet, etc) Nee
  • Hoe vaak moet je opnieuw inloggen (Bijv. bij elk gebruik? Elke 24 uur? Elke x uur?) Elke 24 uur
  • Andere opvallende zaken. Mijn Chromecast dient soms gebruik te maken van VPN waardoor het externe IP-adres wijzigt en dus niet van Ziggo is. Ik vermoed dat daar het probleem ligt. Dit zou echter geen reden moeten zijn om telkens uitgelogd te worden uit de Ziggo Go TV app.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Hs82H, @newgate 

 

We hebben intussen meer meldingen hierover ontvangen en hebben dit opnieuw in onderzoek. Ik zal dit topic gebruiken om updates te delen.

Bekijk in context

15 Reacties 15
Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Hs82H welkom hier, goed dat je even komt buurten. Een dergelijke kleinigheid is soms een hele puzzel, zo blijkt wel weer.

Dankje voor het netjes omschrijven van hoe je dit preices gebruikt en wat je hebt getest. 

@Dave! en/of @iMark, zegt dit jullie iets? 

newgate

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ook bij mij werkt het niet vlekkeloos. Iedere dag moet ik op mijn ipad opnieuw inloggen tijdens het kijken. Er komt dan “ geen verbinding” in mijn app te staan en daarna moet ik opnieuw inloggen. Is al geruime tijd het geval, probleem niet opgelost.

 

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

@newgate Frustrerend dat je iedere keer weer moet inloggen. Krijg je de foutmelding direct nadat je bent ingelogd als je iets wil kijken? Loop je ook tegen deze foutcode aan via de browser?

Wat goed is om te weten is dat er een update wordt uitgerold deze week van Ziggo GO. Controleer regelmatig of de update klaar staat voor je iPad. Laat je ons weten hoe het na de update werkt? 

newgate

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi Vincent, dank voor je reactie.

Ik krijg foutmelding tijdens het kijken. Ik wil bijvoorbeeld een stukje verder spoelen en meestal op dat moment blijkt de app uitgelogd. Gebeurt op ipad en iphone. Beiden hebben laatste updates. Ik hoop dat het met update v d app opgelost is.

ik hou je op de hoogte.

groeten Eduard

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

@newgate De update is beschikbaar gesteld. Kun je kijken of de update beschikbaar is? Of dat versie 4.46.6214  geïnstalleerd is?

newgate

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi Vincent, de door jou genoemde versie is op ipad en iphone geïnstalleerd.

Groeten Eduard

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

@newgate Top dat het nu up to date is. Spelen de problemen nu nog steeds met deze nieuwe versie? 

newgate

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Vincent Helaas is mijn ziggo go app weer 3 x uitgelogged op mijn ipad. Er werd in een melding aangegeven dat er geen verbinding meer kan maken met ziggo. Ik zie ook als ik mijn ipad ontgrendel dat wat ik aan het kijken ben helemaal teruggaat naar het begin van een willekeurige opname. Als ik dan verder wil gaan blijkt app te zijn uitgelogd. Ik heb geen vpn verbinding aan staan oid.

gr Eduard

Hs82H
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

@VincentIk heb net 4.46 geïnstalleerd op mijn Chromecast met Google TV. Na een uur gaat het in ieder geval nog goed als ik even de VPN heb aangedaan. Ik ga vanmiddag nog eens testen als er een langere tijd tussen zit.

Hs82H
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Ik heb het gisteravond geprobeerd, toen ging het goed en hoefde ik niet opnieuw in te loggen. Dat was ongeveer 12u na het inloggen. Tussendoor had ik de VPN een paar uur aan gezet en mijn Chromecast had dus een niet-Ziggo-IPadres.

Deze avond, ongeveer 36u, na het inloggen ben ik helaas weer uitgelogd. Tussendoor heb ik de VPN wederom aan gehad. Echter heb ik de Ziggo app niet gebruikt. Ik heb deze bewust alleen gebruikt met een Ziggo-IPadres.

 

Het resultaat is dat het dus zeer vervelend TV kijken is als ik elke paar dagen een wachtwoord van ruim 30 karakters en speciale tekens moet invoeren met een afstandsbediening.

 

Ik hoop dat Ziggo hier een oplossing voor kan bieden.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

De VPN heeft zeer weinig van doen met het uitgelogd zijn.

Dit zit meer in het gedrag van de app zelf of het apparaat waar deze op staat zoals cookie instellingen.  Juist een Google Chromecast  met AndroidTV zou zonder problemen een wachtwoord moeten kunnen onthouden.

 

 

 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Hs82H, @newgate 

 

We hebben intussen meer meldingen hierover ontvangen en hebben dit opnieuw in onderzoek. Ik zal dit topic gebruiken om updates te delen.

f.verhagen60

Level 4
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 22Likes

Bij mij het zelfde probleem  ook met een chromecast.

Sinester

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Sinds kort heb ik dit probleem ook op een Chromecast TV, vervelende is dat hij ook alles in me account vergeet (favorieten, meest gekeken zenders, enz)

Fredjo66

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Zelfde issue op 2X Chromecast HD

Uitgelicht topic