1
Vraag
2
Reacties
sbij

Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ziggo GO TV app hapert op LG

Op verzoek van @Cecilia in "Probeer nu de bètaversie van Ziggo GO op je LG TV" open ik bij deze een topic over mijn haperende TV app op mijn LG.

Eerst werkte de app helemaal niet, inmiddels wel, maar het beeld hapert regelmatig. En dan zie je eerst de laatste paar tiende van een seconde opnieuw en dan gaat het beeld weer verder. En dat herhaalt zich dan enkele keren. Alsof bufferen niet goed gaat.

Benader ik echter ziggogo.tv via de internetbrowser van mijn TV en log daar dan vervolgens op in kan ik wel zonder haperen TV kijken.

TV is bedraad aangesloten, ter vergelijking: Youtube app werkt wel vlekkeloos.

Gegevens TV:
Oled65bx6lb
Webos 5.5.0-19
Softwareversie 04.50.90

23 Reacties 23
Meldingen
Aan Uit
G39

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik ervaar precies hetzelfde. En ook in juni/juli (voordat de app een tijdje niet meer werkte) haperde de app tijdens een uitzending van een uur enkele keren. De tv is bij mij ook bedraad aangesloten.

Naast de tv waarop de app hapert (OLED55CX6LA, Webos 5.5.0-19, Softwareversie 04.50.90), heb ik ook een OLED65G36LA en een OLED48C24LA (beiden up to date) en op deze tv's werkt de app sinds juni probleemloos. En als ik de kabels/utp-aansluiting omwissel blijft de 55CX haperen en geeft de 65G3 geen problemen.

Garihd

Level 17
  • 3622Posts
  • 119Oplossingen
  • 1996Likes

Beide modellen de Oled65bx6lb van @sbij  en de OLED55CX6LA van @G39 hebben 2020 als introductie datum. De andere twee LG's van @G39  zijn nieuwer dan is mijn eerste reactie dat de Ziggo app het systeem van die twee modellen simpelweg te zwaar belast.

Wat mij dan wel verbaasd is dat bij @sbij  de ziggogo.tv goed werkt via een browser op de TV dan is het in mijn ogen logisch de app niet te gebruiken. Hoewel een app starten sneller zal zijn dan de website openen.

sbij
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dat klopt, na inloggen via de tv browser moet ik 35 seconden wachten voordat het ziggo logo tevoorschijn komt. Maar daarna functioneert het.

Garihd

Level 17
  • 3622Posts
  • 119Oplossingen
  • 1996Likes

@sbij  schreef:

Dat klopt, na inloggen via de tv browser moet ik 35 seconden wachten voordat het ziggo logo tevoorschijn komt. Maar daarna functioneert het.

De app start neem ik aan wel meteen op en loopt na het aanmelden/inloggen goed door. Het haperen is dat bij alle content dus bij direct kijken en terugkijken en indien beschikbaar on demand content?

En voor de beeldvorming is er ook een TV ontvanger van Ziggo aanwezig, wordt de app gebruikt op een extra TV of is het de bedoeling dat de app de hoofd methode is om te kijken?

sbij
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

De app start direct op ja. Ik heb alleen geprobeerd voetbal te kijken, dus terugkijken weet ik niet.

Het haperen is ook niet elke minuut; dan gaat het 10 minuten goed en dan gebeurt het 5 keer in 2 minuten. Wel elke keer hetzelfde fenomeen; beeld valt stil; vervolgens zie je eerst de laatste paar tiende van een seconde opnieuw en dan gaat het beeld weer verder.

Er is geen Ziggo ontvanger aanwezig en het is niet voor een extra tv, maar onze tv in de woonkamer.

G39

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

De 55CX met haperend beeld staat in de woonkamer en wordt voor regulier tv kijken het meeste gebruikt. De Mediabox Next hangt aan de achterzijde van de tv maar de bediening hiervan met de magic remote is niet ideaal (ir extender pakt het signaal niet altijd evengoed op) vandaar dat we de app nu gebruiken. Qua bediening is dat perfect.

Het haperen gebeurt 1,2 of misschien 3 keer tijdens een uur kijken. Dus max 3 probleem seconden op een uur kijken; je zou zeggen dat bij een te zware belasting van het systeem dit veel vaker zou optreden.

Of dit probleem ook optreedt bij direct kijken weet ik niet, ik heb met de app op deze tv alleen terug gekeken.

Garihd

Level 17
  • 3622Posts
  • 119Oplossingen
  • 1996Likes

@sbij  schreef:

Er is geen Ziggo ontvanger aanwezig en het is niet voor een extra tv, maar onze tv in de woonkamer.

Dan moet het natuurlijk zeker goed werken. U gaf al aan dat de TV bekabeld is dus dat mag geen probleem zijn. Kunt u of wilt u het terugkijken eens testen?

U noemt Voetbal bent u Ziggo klant of gebruikt u het Ziggo Sport Free account?

Garihd

Level 17
  • 3622Posts
  • 119Oplossingen
  • 1996Likes

@G39  schreef:

Het haperen gebeurt 1,2 of misschien 3 keer tijdens een uur kijken. Dus max 3 probleem seconden op een uur kijken; je zou zeggen dat bij een te zware belasting van het systeem dit veel vaker zou optreden.

Of dit probleem ook optreedt bij direct kijken weet ik niet, ik heb met de app op deze tv alleen terug gekeken.

Helder, hier is het dus juist met terugkijken opgevallen op een bekabeld aangesloten televisie. In dit geval wat gebeurt er met direct kijken.

Nu zijn er naast de belasting van de TV hardware nog andere zaken op technisch vlak die ik voor nu even buiten beschouwing laat.

Eigenlijk moet ik vragen om een eigen topic aan te maken echter er kan sprake zijn van een overlapping dus is daar nog geen noodzaak voor.

sbij
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik ga vanavond terugkijken eens testen.

Ik ben geen Ziggo klant. Ik doe dit alleen omdat ik voetbal wil kijken.

Garihd

Level 17
  • 3622Posts
  • 119Oplossingen
  • 1996Likes

@sbij  schreef:

Ik ga vanavond terugkijken eens testen.

Ik ben geen Ziggo klant. Ik doe dit alleen omdat ik voetbal wil kijken.

Dus je hebt alleen de 3 Ziggo Sport Free kanalen. Dat mag verder geen verschil maken, wat voor bandbreedte neem je af bij je huidige provider hoewel je dan ook via de browser op de TV problemen zou verwachten.

sbij
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

50Mbit glasvezel.

Garihd

Level 17
  • 3622Posts
  • 119Oplossingen
  • 1996Likes

@sbij  schreef:

50Mbit glasvezel.

Dat zou op zich genoeg moeten zijn, afhankelijk van wat er verder plaats vind aan internet verkeer.

sbij
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Bij terugkijken doet die het ook, in 3 minuten al wel 6 keer. En ik zei eerder een paar tiende van een seconde, maar het is wel een halve tot een hele seconde wat opnieuw wordt afgespeeld.

Garihd

Level 17
  • 3622Posts
  • 119Oplossingen
  • 1996Likes

@sbij  schreef:

Bij terugkijken doet die het ook, in 3 minuten al wel 6 keer. En ik zei eerder een paar tiende van een seconde, maar het is wel een halve tot een hele seconde wat opnieuw wordt afgespeeld.

Helder, hoewel het nog steeds vreemd blijft dat bij jouw het via de browser van de TV wel goed gaat tenminste ik ga ervanuit dat het terugkijken via de browser ook goed gaat.

Garihd

Level 17
  • 3622Posts
  • 119Oplossingen
  • 1996Likes

@sbij ik kijk op dit moment de wedstrijd van gisteren Man utd- Twente terug op een Samsung uit 2021 wat natuurlijk geen goed vergelijk is en helemaal niet omdat dit via een 200/200 glasvezel aansluiting gaat.

Deze test was puur om het achterliggende platform uit te sluiten. Ik ondervind niet wat je beschrijft. Ik ben net te laat om de wedstrijd met ajax live te kijken. Hoe ziet je netwerk eruit welk type modemrouter of andere apparaten zoals netwerk switches. Nu kan ik die eventuele extra hardware al bijna uitsluiten omdat het via de webbrowser wel goed gaat. 

Even een vreemd klinkende tip of meer verzoek trek gedurende 10 minuten liever langer de stekker van de TV uit het stopcontact en kijk eens wat er dan gebeurt. Eventueel niet gebruikte apps op de LG de installeren zover dat mogelijk is.

sbij
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ja via de browser kijken gaat wel goed. 

Dus er gebeurt ergens in de app iets wat mijn tv niet leuk vindt.

sbij
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb mijn beeldscherm gekalibreerd, ik weet even niet of ik die instellingen dan kwijt ben. Ik kan ze dit weekend wel noteren en het dan proberen.

Je laatste zin begrijp ik niet, bedoel je niet gebruikte apps deinstalleren?

Edit: ik kan ook nog wel een keer de Ziggo app opnieuw installeren 

Garihd

Level 17
  • 3622Posts
  • 119Oplossingen
  • 1996Likes

@sbij  schreef:

Ja via de browser kijken gaat wel goed. 

Dus er gebeurt ergens in de app iets wat mijn tv niet leuk vindt.

Tot nog toe blijf ik inderdaad bij mijn eerste conclusie dat de app de tv te zwaar belast. Het zit gelukkig niet in een zware belasting van het TV platform.

Mogelijk kan een moderator dit aan de verantwoordelijken doorgeven. Dat zou natuurlijk bij de ontwikkelaar gereproduceerd en getest moeten worden.

.

Garihd

Level 17
  • 3622Posts
  • 119Oplossingen
  • 1996Likes

@sbij  schreef:

Je laatste zin begrijp ik niet, bedoel je niet gebruikte apps deinstalleren?

Op een televisie heb je vaak apps die standaard zijn geïnstalleerd. Sommige kan je verwijderen dan nemen ze minder geheugenruimte in. Veel apps kan je helaas niet verwijderen dat is wel jammer.

@sbij  schreef:

Ik heb mijn beeldscherm gekalibreerd, ik weet even niet of ik die instellingen dan kwijt ben. Ik kan ze dit weekend wel noteren en het dan proberen.

Die verlies je wel bij een fabrieksherstel, de stekker eruit zou hier geen effect op mogen hebben, daar hoort een tv een batterij of iets dergelijks voor te hebben om dat soort instellingen vast te houden.

De Ziggo app opnieuw installeren kan geen kwaad toch verwacht ik niet dat dit het probleem oplost.