1
Vraag
2
Reacties
Bert 66

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ziggo GO TV app gebruiken via Vodafone 4G

Waarom is het niet mogelijk om via een 4 g wifi netwerk van vodafone gebruik te maken van de ziggo go app ,terwijl dit alleen mogelijk is binnen het ziggo wifi netwerk. 

Het gaat dan via het gebruik van de google chromecast  tv .

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Bert 66,

 

Ik zie dat je vraag en suggestie al veel discussie heeft opgewekt, goed om te zien. Ik wil eerst voor de zekerheid even wat duidelijkheid scheppen:

 

Als ik me niet vergis gaat het om de nieuwste Chromecast, met de afstandsbediening. Deze heeft de mogelijkheid zelf apps op te starten. Daar geldt inderdaad de restrictie dat het alleen binnen een Ziggo netwerk kan, zoals hierboven door diverse users al goed aangegeven. De Ziggo GO TV App is geïntroduceerd als draadloze oplossing voor 2e en 3e TV in huis.

 

Voor onderweg en op vakantie is er de normale Ziggo GO app. Via je telefoon of tablet kun je Ziggo GO alsnog streamen naar deze Chromecast toe, zonder deze restrictie.

Bekijk in context

15 Reacties 15
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Omdat de app bedoelt is voor een extra tv in huis. Via het vodafone netwerk is dat niet het geval.

 

 

Tweede tv en Ziggo GO: zo kijk je tv

 


Veelgestelde vragen

 

Waarom kan ik mijn Apple TV, Android TV of Amazon Fire Stick ontvanger niet meenemen buitenshuis en op vakantie in de EU?

 

Het gebruik van de boxjes aan je tv-toestel en apps op smart-tv’s vallen niet onder de 'Content Portabiliteit wetgeving' van onlinediensten en is daarom geen open internetdienst. Wij moeten ons daarom houden aan de gemaakte afspraken met de contentpartijen. De Apple TV, Android TV, Amazon Fire TV app van Ziggo is een ‘in huis oplossing’ voor een tweede en derde tv in huis. Het is een vervanger van een extra tv-ontvanger en we bieden, zoals afgesproken met contentpartijen, alleen aan via ons eigen netwerk. Om deze Ziggo GO app te kunnen gebruiken heb je dus ook een internetverbinding van Ziggo nodig.

Bert 66
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dat is misschien wel zo,maar mijn tweede tv staat op mijn vakantie adres waar geen kabel is,en geen glas.

Ik verblijf daar ongeveer 5 maand per jaar terwijl mijn abonnement van ziggo gewoon doorloopt.

Plus dat ik ook nog een vodafone red abonnement heb,wat notabene onderdeel is van ziggo.

Ik zou zeggen stel de app open voor mensen met een ziggo/vodafone abonnement open zodat deze via de google chromecast  google tv  de ziggo go app overal kunnen gebruiken en niet alleen  via ziggo wifi netwerk. 

Nu heb ik extra abonnement via digitenne kpn.

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@ Bert 66 deze vraag is al vele malen gesteld en niet dat je er ook maar één stap verder mee komt, de min-of-meer officiële reactie van Ziggo is:

 

Waarom werkt de app alleen met een Ziggo internetverbinding?
“Het gebruik van de boxjes aan je tv-toestel en apps op Smart TV’s vallen niet onder de Content Portabiliteit wetgeving van online diensten en is daarom geen open internetdienst. Wij houden ons hiermee aan de gemaakte afspraken met de contentpartijen. De app van Ziggo is een ‘in huis oplossing’ voor een tweede en derde tv in huis. Dit kan dus alleen worden aangeboden via ons eigen netwerk, de Ziggo internetverbinding.”

 

Het is verder niet boven water te krijgen wat de onderliggende gedachte is achter deze gemaakte afspraken.

Bert 66
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

dan rest mij maar één oplossing, de ziggo go app  dan maar streamen,hoop in de toekomst dat ze er wat mee gaan doen.

Het is toch ziggo/vodafone?

Bert 66
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Trouwens wel slecht excuus van ziggo alleen tweede tv,je kunt namelijk wel overal via 4g op elk scherm de ziggo go app bekijken.

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Nou @ Bert 66 ik weet niet waarom deze afspraken überhaupt zijn gemaakt, dus weet ik ook niet of het een slecht of goed excuus is.

Alternatief is onhandig casten via Google Chromecast en anders een abonnement nemen op NLZiet dan kun je zo’n beetje alle zenders zien op Android TV (Google TV), Apple TV, Chromecast, Fire TV, Samsung en LG. 

DON PAPA

Level 17
  • 3836Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

Of van af je vakantie adres een vpn naar je thuisnetwerk 😉

Bert 66
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Zou een oplossing kunnen zijn wim ,maar dan moet ik het ene abonnement opzeggen, en een ander afsluiten.

Ik vind dat ik eigenlijk al wel genoeg betaal,zou daar wel wat meer service voor willen,en denk een hoop anderen met mij.

Het is eigenlijk gewoon te gek dat he wel overal via 4g de app kunt gebruiken, en doe je het zelfde sim kaartje in een 4 g wifi  router kun je het vergeten. 

Bert 66
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dat mag je me een x uitleggen DON PAPA

DON PAPA

Level 17
  • 3836Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@ Bert 66 Als je even zoekt met google naar "vpn verbinding naar thuisnetwerk" dan vind je meer dan genoeg uitleg hoe je dat kan doen 😉

Bert 66
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

aangezien ik een mifi 4 g router heb,gaat dit helaas niet lukken ,geen vpn

 

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@ Bert 66 je hebt nu een abonnement genomen op Digitenne van KPN, dat kost € 18,00 per maand. NLZiet is een app daar hoef je je Ziggo-abonnement niet voor op te zeggen en kost € 7,95 per maand.

Bert 66
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Wim C. Had het gisteren al even bekeken, ga het on overweging nemen.

Bedankt voor je tip

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Bert 66,

 

Ik zie dat je vraag en suggestie al veel discussie heeft opgewekt, goed om te zien. Ik wil eerst voor de zekerheid even wat duidelijkheid scheppen:

 

Als ik me niet vergis gaat het om de nieuwste Chromecast, met de afstandsbediening. Deze heeft de mogelijkheid zelf apps op te starten. Daar geldt inderdaad de restrictie dat het alleen binnen een Ziggo netwerk kan, zoals hierboven door diverse users al goed aangegeven. De Ziggo GO TV App is geïntroduceerd als draadloze oplossing voor 2e en 3e TV in huis.

 

Voor onderweg en op vakantie is er de normale Ziggo GO app. Via je telefoon of tablet kun je Ziggo GO alsnog streamen naar deze Chromecast toe, zonder deze restrictie.

Bert 66
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi Alex, het gaat inderdaad om de nieuwe chromecast met afstandsbediening  wat eigenlijk perfect werk voor andere apps.

Maar aangezien er geen browser op zit kun je geen gebruik maken van de xigho go tv app,maar alleen de ziggo go app.

En dat gaat zoals je al aangeef alleen binnen het ziggo wifi netwerk, maar niet in het wifi vodavone netwerk.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic