Kiefth

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ziggo GO TV app & Apple TV 4K

Tot op heden lukt het niet om op mijn nieuwe TV (Beovision Eclipse OLED55C7BOZ) de Ziggo Go TV app (via de Apple TV 4K) werkend te krijgen.

Na inloggen met mijn Ziggo gebruikersnaam en wachtwoord kom ik in het gebruikelijke menu, maar bij het aanklikken van een programma in de ‘TV & TV Replay’ of een ‘Movie’ krijg ik steeds de melding:
‘Helaas, je kan deze video volgens afspraak met de content aanbieder vanaf dit IP netwerk niet bekijken’.

Resetten van TV en Experia Box v10 hebben ook niet het gewenste resultaat.

Wat gaat hier mis?

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Bozz

Level 7
  • 131Posts
  • 8Oplossingen
  • 74Likes

Wat er mis gaat is dat u probeert te kijken vanaf een niet-Ziggo IP-adres. Omdat het gebruik van een Experia Box is vermeld zal u vermoedelijk gebruik maken van een KPN IP-adres. 

 

Ziggo GO via een Apple TV of een ander TV kastje heeft een Ziggo IP-adres nodig, dit in tegenstelling tot Ziggo GO kijken op een mobiel of tablet. De foutmelding wijst ook in deze richting.

 

 

Bekijk in context

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

Hier ben ik het helemaal mee eens !

Voor de duidelijkheid en ten overvloede @Kiefth  de Ziggo go app op een Apple TV 4 K zal alleen werken op een vaste internet aansluiting van Ziggo zelf en dus niet op een netwerk zoals KPN . T-Mobile....

 

Overigens heb je ook een mijn Ziggo account nodig dus klant zijn van ziggo.

Bekijk in context

8 Reacties 8
Bozz

Level 7
  • 131Posts
  • 8Oplossingen
  • 74Likes

Wat er mis gaat is dat u probeert te kijken vanaf een niet-Ziggo IP-adres. Omdat het gebruik van een Experia Box is vermeld zal u vermoedelijk gebruik maken van een KPN IP-adres. 

 

Ziggo GO via een Apple TV of een ander TV kastje heeft een Ziggo IP-adres nodig, dit in tegenstelling tot Ziggo GO kijken op een mobiel of tablet. De foutmelding wijst ook in deze richting.

 

 

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

Hier ben ik het helemaal mee eens !

Voor de duidelijkheid en ten overvloede @Kiefth  de Ziggo go app op een Apple TV 4 K zal alleen werken op een vaste internet aansluiting van Ziggo zelf en dus niet op een netwerk zoals KPN . T-Mobile....

 

Overigens heb je ook een mijn Ziggo account nodig dus klant zijn van ziggo.

Kiefth
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Vreemd dat je als ZIGGO klant, met een TV-abonnement, met mijnZIGGO, met ZIGGO GO op tablet en computer, en met een mediabox XL van ZIGGO elders in huis, ook nog een ZIGGO internet abonnement moet hebben om de ZIGGO GO app via Apple TV 4K op je TV te kunnen bekijken....... Dat moet toch anders kunnen?

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

Nee dus dat kan niet het heeft het een en ander te maken met rechten en € ....... en ook daar zitten verschillen in de afspraken die gemaakt zijn met de content eigenaren bereft de app's op mobiel en tablet .

En ja je moet dus hierom een Ziggo internet aansluiting hebben en ik begrijp uit wat je schrijft dat je dat nu net niet hebt ? 

Kiefth
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

klopt

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

Overweeg om over te stappen 🙂

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Het is zelfs nog erger ook via het Vodafone mobiele netwerk heeft deze app geen gebruiksrechten.

Het vervelende is dat een betalende Ziggo klant die bijvoorbeeld alleen Kabeltv afneemt deze app niet kan gebruiken. Het kan zeker anders echter dat doen de providers niet. Deze apps zijn puur een marketing tool om de klant zover te krijgen al zijn diensten bij een provider af te nemen.

 

@Kiefth KPN heeft ook een app voor smart TV's zoals LG en Samsung deze werkt ook alleen op het KPN netwerk en zover ik weet zelfs alleen op de eigen thuis aansluiting.

 

Als je voor €10,00 extra tv afneemt bij KPN zullen de maandlasten omlaag gaan, als je om specifieke redenen liever TV afneemt via Ziggo dan heb je dus bepaalde restricties.

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Naar KPN bedoel je toch 😛😛😛  Internet bij Ziggo gaan afnemen is uiteraard ook mogelijk als dit vanwege het televisie aanbod de voorkeur heeft. Verder uiteraard de kosten en baten afwegen.

Uitgelicht topic