Jos_V

Level 9
  • 265Posts
  • 2Oplossingen
  • 163Likes

Ziggo GO TV app: Gebruikersnaam en wachtwoord niet onthouden en logt ongewild uit

Sinds de update maakt de webapp geen gebruik meer van de (Chrome) browser prefill van  user/password (en de browser vraagt ook niet of je die wilt saven), dus je moet steeds opnieuw je user/password helemaal intypen.  Dat werkte vroeger altijd goed.

 

Verder: na suspend/resume ben ik (meestal?) uitgelogd, ook als dat bijv. binnen een uur gebeurt.  Het kan zijn dat dat samenhangt met het feit dat de laptop na de resume een ander IP-adres heeft (ben dan veranderd van locatie), maar ik weet niet zeker of het alleen dan gebeurt.  Dit was vroeger nooit het geval.

502 Reacties 502
cybermonk

Level 3
  • 45Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

@Alex, wanneer volgens Ziggo inlog probleem lijkt opgelost ontstaan er weer nieuwe problemen. Overigens nog steeds dezelfde inlog problemen met Shield en Philips Oled tv. Maar minder vaak. Echter nu dagelijks meldingen van app alleen te gebruiken voor abonnees en/of melding internet snelheid te laag. Terwijl lage snelheid nooit gemeld wordt bij gebruik Netflix, Disney, Amazon prime, hbo, npo etc.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @cybermonk - Beide meldingen kunnen naar voren komen bij (uiteraard) een trage verbinding of een onderbreking erin. Hoewel de melding soms wat raar is (bijvoorbeeld een onterechte abonnementsmelding), staat daar op dit moment geen collectief issue voor open. 

 

Het feit dat je ook nog steeds inlogproblemen houdt, doet in dat geval vermoeden dat we het daadwerkelijk bij je verbinding moeten zoeken. Ik raad in ieder geval voor een frisse start aan om je modem eens een herstart te geven, dat is inmiddels alweer enige tijd terug. Als ik me niet vergis heb je ook nog eigen (netwerk)apparatuur daarachter hangen, dus het kan raadzaam dit ook eens bij langs te gaan. Lukt of verhelpt dat niet, raad ik aan een eigen topic erover te starten zodat we daar dieper op deze problemen in kunnen zoomen.

hdendunnen

Level 3
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb geregeld op mijn Shield TV Pro (2019 model) dat ik opnieuw moet inloggen. 

 

Gisteravond BBC gekeken en alles uitgezet vanmorgen startte ik de shield weer op en kreeg meteen een inlog scherm weer te zien.  

 

Het is ook vaak als je gewoon de EPG open hebt staan en alles uitzet dat de volgende dag dat opnieuw inloggen betekent.

 

Het zou niet zo erg zijn als de functie er niet uitgehaald was dat username/wachtwoord op het apparaat bewaard kon blijven worden....

Tonie72

Level 4
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 16Likes

@WIMHAASAKKER1 

Gedaan zoals jij aangaf. In Edge en app geinstalleerd. Alles gaat goed totdat ik een trailer wil bekijken van de serie 'NIKS TE MELDEN', dan geeft de app de melding als onderstaand en sluit hij af en moet ik weer opnieuw aanmelden. 

Schermafbeelding 2022-11-27 113200.png

 

 

jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

@Tonie72  Heb je al een keer geprobeerd om de geschiedenis en internet cache van Edge te verwijderen. Zou kunnen dat er een verdwaald cookie dwarszit als de rest van het apparaten/producten/websites etc goed werken die internet nodig hebben. En wellicht de laptop een keer opnieuw opstarten. Heb het ook bij een paar PC's gehad "mijn outlook doet het niet" vervolgens start je de PC opnieuw op (Dus niet afsluiten en weer aan zetten maar echt de optie "opnieuw opstarten")

Tonie72

Level 4
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 16Likes

@jansmarcel Dank je wel voor de opties. Alles zoals je beschreef gedaan maar heeft geen positief effect jammer genoeg. 

WIMHAASAKKER1

Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@ tonie72

Lijkt erop dat je wifi het even niet deed  of internet er uit lag met die melding.

anders zou ik het niet weten.

Tonie72

Level 4
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 16Likes

Dat zal niet het geval zijn Wim, het is namelijk continue als ik alleen die handeling doe zoals beschreven. Vreemd blijft het wel. 

WIMHAASAKKER1

Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Dan weet ik het ook niet Sorry.

Wachten tot een ziggo medewerker antwoord geeft??

 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Tonie72 - Wat een gek probleem. Als jij specifiek deze trailer kijkt gebeurt dat? Gebeurt het ook bij andere trailers?

 

Ik wilde het proberen te reproduceren, maar kan nergens een trailer van 'Niks te melden' vinden. Alleen de afleveringen zelf. Wellicht ook direct de crux van het probleem. Kun je aangeven welke stappen je neemt?

jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

@Alex  ik heb het ook geprobeerd toen @Tonie72  het aangaf. De trailer kon ik ook niet vinden, toen maar een aflevering geprobeerd, bij mij speelde deze direct af. 

Tonie72

Level 4
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 16Likes

@Alex , klopt. Nu kan ik even niet zo snel een andere trailer vinden om die ook te proberen. 

 

Maar ik open de app op mijn laptop, hoef hierbij niet in te loggen, dat gaat prima. Onder 'Home' staat mijn Kijklijst.

 

Trailer1.png

 

Dan open ik de serie 'Niks te melden'. Daaronder staat dan een trailer. 

 

Trailer.png

 

Klik ik daarop dan zie ik dus het volgende scherm.

 

Schermafbeelding 2022-11-27 113200.png

 

Dan moet ik op 'Sluiten' klikken en zal ik weer ik opnieuw moeten inloggen. 

 

Trailer2.png

jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

@Tonie72  na je post met de plaatjes heb ik het zelf nog een keer geprobeerd. Ik kan zonder het toevoegen aan de kijklijst de trailer niet vinden en erna ook niet. Ik krijg het volgende te zien:

jansmarcel_0-1669745905084.png

Ik dacht even dat de/een trailer tevoorschijn kon halen als ik niet ingelogd zou zijn (want waarom zou je immers een trailer kijken als je ingelogd bent en de serie gewoon kunt kijken, dacht ik). Dus uitgelogd en ik zie nog steeds hetzelfde beeld.

Kan het dus niet zo zijn dat er misschien iets in het geheugen zit en de app zo reageert omdat het niet meer beschikbaar is?

 

Mischa V

Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Bij mij al een aantal weken helemaal opgelost.

Sony tv.

Ik constateerde dat het tijdstip/klok vd tv niet goed was. Aangepast en hij doet het zonder inloggen

marc1337

Level 4
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 17Likes

Update: Ik merk geen problemen meer. Wat mij betreft opgelost voor mijn Sony 4K Android TV.

Jos1409

Level 9
  • 356Posts
  • 4Oplossingen
  • 87Likes

Ik heb het even een paar weken aangekeken voordat ik hier aangeef dat het probleem opgelost is. Maar het lijkt nu toch echt zo te zijn dat de app op mijn Shield pro 19 eindelijk de inloggegevens vasthoudt zodat ik niet telkens opnieuw hoef in te loggen. Feest!! 😉

Kevinmastah

Level 9
  • 321Posts
  • 5Oplossingen
  • 104Likes

Ja het probleem lijkt indd opgelost.

Sinds de laatste update niet meer hoeven inloggen.

Lekker gewerkt Ziggo.

Bedankt voor het oplossen!!

slaan1974

Level 5
  • 61Posts
  • 1Oplossingen
  • 20Likes

Hier ook op Sony Bravia TV 4K, ook opgelost na 3 maanden, top geregeld

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7510Likes

@Alex 

De inlog van Ziggo Go TV op de Chromecast 2022 doet het goed, maar sinds enkele weken klapt de App er uit op zwart en krijg je hoofdscherm, vervolgens kan je de App weer opstarten. Dit is alleen met Android, AppleTV nergens last van.

ronvla

Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik kijk op mn PC in een chrome browser. Username en wachtwoord moet ik telkens invullen.

Uitgelicht topic