Jos_V

Level 9
  • 265Posts
  • 2Oplossingen
  • 163Likes

Ziggo GO TV app: Gebruikersnaam en wachtwoord niet onthouden en logt ongewild uit

Sinds de update maakt de webapp geen gebruik meer van de (Chrome) browser prefill van  user/password (en de browser vraagt ook niet of je die wilt saven), dus je moet steeds opnieuw je user/password helemaal intypen.  Dat werkte vroeger altijd goed.

 

Verder: na suspend/resume ben ik (meestal?) uitgelogd, ook als dat bijv. binnen een uur gebeurt.  Het kan zijn dat dat samenhangt met het feit dat de laptop na de resume een ander IP-adres heeft (ben dan veranderd van locatie), maar ik weet niet zeker of het alleen dan gebeurt.  Dit was vroeger nooit het geval.

502 Reacties 502
Marconi11

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Niet Functionerende basisfunctionaliteit kan gebeuren,  maar geen informatie of verwachting richting je klanten communiceren en maanden op een fix laten wachten getuigd van gebrek aan klantfocus.

 

Tegen de tijd dat RADAR of ander consumentenprogramma er zich tegenaan gaan bemoeien zal er wel een oplossing komen. Tot dat punt schiet Ziggo zich in de voet en geeft trouwe klanten een prima reden om te vertrekken en ergens anders een mooie welkomsaanbieding te ontvangen!

 

Zoals al eerder gezegd, ik nodig Ziggo uit om het tegendeel te bewijzen!

DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

Ik heb hier ook al zeer lang last van op de Shield tv pro en Chromecast TV met de ZiggoGo app. Wat ik niet kan begrijpen is dat dit probleem helemaal niet tijdens het testen naar voren is gekomen. Want ik neem toch aan dat deze app getest wordt voor ze een update uitbrengen naar de klanten. Dus mijn vraag aan Ziggo, hoe kan het dat dit probleem, waar zeer veel gebruikers van de app last van hebben, totaal niet is opgevallen tijdens zo'n test?

 

En wat ik nooit begrijp bij Ziggo is dat als blijkt dat een update niet goed werkt, dat deze dan niet tijdelijk terug gedraait kan worden, zodat de klanten hier geen last van ondervinden, zoals nu

Kevinmastah

Level 9
  • 321Posts
  • 5Oplossingen
  • 104Likes

@DON PAPA

 

Met in het achterhoofd dat de (oude) Ziggo go versie gewoon (perfect) werkte.

imdelsing

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Dag Alex, het is natuurlijk een gevalletje don't shoot the messenger, maar wel de enige manier om onze frustraties te uiten over het nog steeds NIET OPGELOSTE PROBLEEM! (sorry voor de caps) Hier ook nog steeds elke dag opnieuw inloggen bij gebruik van Ziggo Go TV en als je dan weer ingelogd bent, is het beeld soms haperig en wazig. Zojuist kreeg ik zelfs de melding: "de app doet het niet goed omdat er geen verbinding met ons gemaakt kan worden"... Het moet niet gekker worden en het duurt écht veel te lang allemaal. Wat ik ook vreemd vind is het feit dat als je belt, de één wel een aangepaste (tijdelijke) oplossing krijgt, en een ander niet. 

DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@imdelsing Schreef: Wat ik ook vreemd vind is het feit dat als je belt, de één wel een aangepaste (tijdelijke) oplossing krijgt, en een ander niet. 

 

Ja dat schijnt heel normaal te zijn bij het beleid binnen Ziggo, net als dat het hier regent van de klachten en in een andere topic verkondigen ze over de laatste update

 

Schermafbeelding 2022-10-10 093909.png

🤔

 

Ik moet wel eerlijk zeggen, dat sinds ik bij de instellingen van de ZiggoGo app "automatisch afsluiten na 4 uur" heb uitgezet, het wel lijkt dat het probleem verminderd is, maar het is er nog niet mee weg. Waar ik eerst elke dag zeker opnieuw moest inloggen, is dat nu om de paar dagen geworden (tot nu toe)

De Sonykijker

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ik ben het met imdelsing helemaal eens. Helemaal ziek van het bij elke kijksessie een moeilijk wachtwoord invullen. Ook de mededeling van geen verbinding komt vaak op. Of de app hangt helemaal. Dit is gewoon een wanprestatie waarvoor compensatie moet worden gegeven. Wordt in individuele gevallen volgens mij ook gegeven. 
Maar veeeel liever: los het eindelijk eens op!

imdelsing

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Dank! Ik ga het eens proberen. #allebeetjeshelpen

vugth

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Belachelijke situatie. Al maanden moet ik telkens opnieuw inloggen. Voorheen werkte alles goed. Het lijkt wel alsof niemand bij Ziggo geïnteresseerd is in deze klacht. Ik kijk het nog een week of twee aan, en dan ga ik zoeken naar een alternatief..

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

@DON PAPA  schreef:

Ik heb hier ook al zeer lang last van op de Shield tv pro en Chromecast TV met de ZiggoGo app. Wat ik niet kan begrijpen is dat dit probleem helemaal niet tijdens het testen naar voren is gekomen. Want ik neem toch aan dat deze app getest wordt voor ze een update uitbrengen naar de klanten. Dus mijn vraag aan Ziggo, hoe kan het dat dit probleem, waar zeer veel gebruikers van de app last van hebben, totaal niet is opgevallen tijdens zo'n test?

 

En wat ik nooit begrijp bij Ziggo is dat als blijkt dat een update niet goed werkt, dat deze dan niet tijdelijk terug gedraait kan worden, zodat de klanten hier geen last van ondervinden, zoals nu


@DON PAPA 

ChromecastTV 2022 gaat bij mij wel goed, kan keurig elke dag de Ziggo Go App openen en sluiten, Dan zou ik eerder in instelling van Android en een achtergrond service zoeken, ik heb eerst die ChromecastTV helemaal uit geplozen met update's en instellingen en daarna de Apps gedownload en ging prima. 

AppleTV doet het ook prima. Er is iets in de Televisie's wat het uitloggen doet veroorzaken, alsof hij geen cookies onthoud.

 

Hopelijk heb ik je op een spoor kunnen zetten.

PJD_

Level 10
  • 424Posts
  • 6Oplossingen
  • 335Likes

@Dave!En wat heb je uitgeplozen en wat moet dan de oplossing zijn, er gaat gewoon iets niet goed met die app op de verschillende devices die gebruikt worden, is toch van de zotte dat je alle instellingen zou moeten nalopen om iets te veranderen daarin.

De app werkte prima tot men er iets in ging klootviolen om het zogenaamd beter te maken, zal wel goedkoper zijn, tot de laatste update heb ik nergens last van gehad, en ineens is het probleem er, steeds opnieuw moeten inloggen, terwijl anderen er al langer last van hadden.

 

Dus Ziggo moet iets oplossen, of de oplossing doorgeven, ze weten al weken wat er mis gaat, staat hier als opmerking dik omrand aangegeven, geef dat dan door, wat gaat er mis en kan je het zelf oplossen.

Bloksel

Level 4
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 20Likes

@Dave! ChromecastTV 2022 heeft als besturingssysteem Android 12, alle Google TV’s (ongeacht merk) en het grote broertje van de Chromecast 2022, de Chromecast 4K (Meeste mensen hebben tegenwoordig een 4K TV) draaien op Android 10. Een vergelijk is dus onmogelijk.

De chromecast 2022 is uitgekomen na de update, dus Ziggo heeft de app waarschijnlijk helemaal niet daarop getest en het goed functioneren is puur toeval.

DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@Dave! Schreef: ChromecastTV 2022 gaat bij mij wel goed, kan keurig elke dag de Ziggo Go App openen en sluiten

 

Dat zal gerust dat het bij jou wel goed gaat, maar zoals je hier kan lezen, gaat het ook bij heel veel klanten niet goed. En dat is ontstaan na een update van de ZiggoGo app, en niet na een verandering in de Android versie. En waarom het op jou ChromecastTV 2022 wel goed werkt en op mijn ChromecastTV niet, weet ik niet. Maar dat boeit mij eigelijk ook niet zoveel, ik verwacht gewoon van Ziggo dat als ze een update uitbrengen, dat ze die eerst goed hebben getest. En stel ze komen er pas achter bij de grote uitrol dat er toch wat aan mankeert (zoals nu), dat ze de update dan terug draaien tot ze het hebben opgelost. Maar niet zoals het nu vaak gaat, dat ze hun klanten als proefkonijnen gebruiken, en dat die dan langetijd met de problemen blijven zitten...

CounterSaturn

Level 4
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes


@DON PAPA 

ChromecastTV 2022 gaat bij mij wel goed, kan keurig elke dag de Ziggo Go App openen en sluiten, Dan zou ik eerder in instelling van Android en een achtergrond service zoeken


Nee, Chromecast met Google TV (2022) gaat zeker niet goed en het ligt 100% aan Ziggo. Ik zou ervan genieten zolang het duurt als ik jou was.

Payntaker

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hier ook het uitlog probleem.

2 nieuwe sony tv’s in huis en beide moet je iedere dag het wachtwoord opnieuw ingeven!

Op mijn iphone heb ik dit probleem niet.

zwaar irritant!

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

@PJD_  schreef:

@Dave!En wat heb je uitgeplozen en wat moet dan de oplossing zijn, er gaat gewoon iets niet goed met die app op de verschillende devices die gebruikt worden, is toch van de zotte dat je alle instellingen zou moeten nalopen om iets te veranderen daarin.

De app werkte prima tot men er iets in ging klootviolen om het zogenaamd beter te maken, zal wel goedkoper zijn, tot de laatste update heb ik nergens last van gehad, en ineens is het probleem er, steeds opnieuw moeten inloggen, terwijl anderen er al langer last van hadden.

 

Dus Ziggo moet iets oplossen, of de oplossing doorgeven, ze weten al weken wat er mis gaat, staat hier als opmerking dik omrand aangegeven, geef dat dan door, wat gaat er mis en kan je het zelf oplossen.


@PJD_ 

Zoals ik zei heb eerst geheel Android update gegeven die er stond, daarna de instellingen en en opties toen dit eenmaal was ingesteld heb ik Mijn Ziggo Go geïnstalleerd, En ja op Android TV's gaan het al tijden mis daar ben ik van bewust, de Chromecast 2022 gaat wel goed met het onthouden van alles.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

We hebben op dit moment een scenario in onderzoek waarbij we een relatie zien met de EPG / Programma-informatie die wijzigt bij de zender die je kijkt of hebt gekeken. Het viel @paulpleijs hier al op dat hij minder vaak (tot niet) hoeft in te loggen sinds hij zijn 'Mijn Zenders' heeft gereduceerd, en je daardoor mogelijk minder zenders bij langs gaat waar zo'n wijziging plaatsvindt of heeft plaatsgevonden.

 

Het is helaas geen garantie, omdat het één van de scenario's is, maar mogelijk helpt dit anderen ook.

DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@Alex Die functie heb ik nog nooit gebruikt, op geen één van mijn apparaten (Nextbox, Shield, ChromecastTV) en heb er even goed last van...

 

Maar waarom wordt de update niet terug gedraait tot dat jullie dit probleem hebben opgelost?

PJD_

Level 10
  • 424Posts
  • 6Oplossingen
  • 335Likes

@Dave!, Ik vind je omschrijving nogal vaag.

Update, simpel, maar over welke "alle instellingen en opties" heb je het, daar zal best iets in kunnen zitten waar de app op over zijn nek gaat, maar nu moet ik net als jij ook het wiel moeten uitvinden, terwijl ik vind dat jij dit of moet delen, of Ziggo zijn ellende moet oplossen, vreemde vind ik dat er al een poosje staat dat men het probleem gevonden heeft en nu komt @Alex met een ander verhaal, men denkt dat men het weet.

Vertrouwen komt te voet en gaat per paard, en op deze manier met de Bullit trein.🙀

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

@DON PAPA  Dat ben ik geheel met je eens, het moet gewoon voor iedereen goed werken dat is het doel van de App en ja waarom bij mij wel en ander niet, geen idee, zoals AppleTV en op iPad en iPhone gaat het wel weer goed. Is iets in Android wat het waarschijnlijk niet goed opslaat, maar dat zal wel door @Alex  in onderzoek zijn.

 

Het moet werken en dat is juiste antwoord 😊

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

@PJD_ ik ben je geen verantwoording schuldig, en voor jou kunnen we het toch nooit goed doen, want je hebt altijd wel laatste woord of je gaat met dingen gooien dat wij als kroontjes een uithang bord zijn. Ik laat het hier bij en heb je klachten, dan meld je ze maar bij een Medewerker van Ziggo die helpen je verder. ik niet.

Uitgelicht topic