Jos_V

Level 9
  • 265Posts
  • 2Oplossingen
  • 163Likes

Ziggo GO TV app: Gebruikersnaam en wachtwoord niet onthouden en logt ongewild uit

Sinds de update maakt de webapp geen gebruik meer van de (Chrome) browser prefill van  user/password (en de browser vraagt ook niet of je die wilt saven), dus je moet steeds opnieuw je user/password helemaal intypen.  Dat werkte vroeger altijd goed.

 

Verder: na suspend/resume ben ik (meestal?) uitgelogd, ook als dat bijv. binnen een uur gebeurt.  Het kan zijn dat dat samenhangt met het feit dat de laptop na de resume een ander IP-adres heeft (ben dan veranderd van locatie), maar ik weet niet zeker of het alleen dan gebeurt.  Dit was vroeger nooit het geval.

502 Reacties 502
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8991Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Maak dit AUB beter @Ziggo , zorg sowieso dat wij makkelijker kunnen inloggen, bv via toestemming geven via de ziggo go app op onze mobiel? 4 karaktercode op de TV, invoeren in je ziggo app en toestemming verlenen. Dit is bij veel andere streaming diensten (en zelfs digid) mogelijk dus ziggo zou hier in mee kunnen/moeten gaan om inloggen te vergemakkelijken!

Zeker een goede suggestie, @RezzZ, ! We onderzoeken ook andere mogelijkheden om makkelijker en/of sneller in te loggen bij de TV App in de toekomst, maar uiteraard staat buiten kijf dat dit uitlog-probleem ook gewoon opgelost moet worden.

 

@ allen, dank aan alle aanvullende informatie tot dusver!

lvdlaar

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bij ons doet het euvel (steeds opnieuw moeten inloggen) zich nog steeds voor, wij hebben een Google TV met Ziggo GO (https://randapparatuur.ziggo.nl/randapparatuur/details/39590).

A-B

Level 8
  • 206Posts
  • 6Oplossingen
  • 75Likes

Sinds de nieuwe update moet ik ook steeds opnieuw inloggen op mijn TV. Voor de update had ik dit niet.

  • Apparaat (model en type); Sony KD49XH8599
  • Software-versie (Indien mogelijk zowel software als besturingssysteem); 4.42.5016+1795 op Android 9
  • Haal je je Android TV-apparaat van het stroom of gebruik je een diepe slaapstand (/eco-modus)? Nooit
  • Heb je deze uitlogproblemen ook op andere apparaten? (Telefoon, tablet, etc); Nee
  • Hoe vaak moet je opnieuw inloggen (Bijv. bij elk gebruik? Elke 24 uur? Elke x uur?) Elke 24 uur ongeveer nu
  • Andere opvallende zaken
Scorpius

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hier ook hetzelfde probleem bij mijn Sony Oled tv. De Ziggo GO tv app vraagt bij opstarten telkens gebruikersnaam en wachtwoord. Dit probleem is pas sinds kort. 

Mischa V

Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Hier hetzelfde, sinds de update. Iedere dag opnieuw inloggen op mijn Sony tv. Tv is up to date. 

Sony Bravia KD 43XG8399

Alhoewel het in het begin niet elke dag hoefde, nu wel

Nieuwe layout vd app is ook achteruit gegaan. Heel veel klikken ipv gewoon op nl1 klikken. Voorheen was het veel beter helaas. 

pluks

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Ook hier hetzelfde probleem, lijkt wel steeds erger te worden.

Om gek van de worden. Iedere dag of zelfs vaker opnieuw inloggen.

En als je bent aangemeld is het wisselen van zender trager dan traag.

Met de "oude" app nooit problemen gehad. Deed precies wat ie moest doen en snel.

Valt me wel op dat veel reacties hier over Sony TV's gaat. Dus hup naar Mediamarkt, koop een Sony smart tv en los het op.

 

Sony Bravia, , helemaal up to date net als de Ziggo App.

Harold

Level 9
  • 299Posts
  • 20Oplossingen
  • 58Likes

Ik heb een Sony TV uit 2021 en heb ook hetzelfde probleem dat ik elke dag opnieuw moet inloggen 

Jos1409

Level 9
  • 355Posts
  • 4Oplossingen
  • 87Likes

Op mijn Shield 2019 pro is dit probleem nog steeds aanwezig. Mijn gegevens zijn gevoegelijk bekend. Als ik frequenter de app start (minimaal dagelijks) blijft de inlog actief. Wacht ik wat langer moet ik weer opnieuw inloggen. En dat is een gedoe omdat de ziggo app niet reageert op het toetsenbord van de Shield app en niet op het fysiek aangesloten toetsenbord maar alleen op het onmogelijke virtuele bord van de app zelf. Kortom, een drama. Ik stop voorlopig met het gebruiken van dit produkt. Begrijp niet dat Ziggo dit niet opgelost krijgt voor Android TV toestellen. Heeft het slijten van de nieuwe Next mini prioriteit?

Smarticus

Level 3
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Mijn Update: Sony 4k Bravia 2020 

-Constant opnieuw inloggen (is 1 week goed gegaan)

-Haperend beeld en lip-sync problemen bij terugkijken

-Nog steeds gedoe met zappen +/- (2 keer drukken) en trage menu's)

Die man in de winkel zei: Sony TV en Ziggo Go app dan bent u klaar!!! Hij had gelijk, het werkte super totdat Ziggo met de beruchte update kwam.

Moet ik nu een nieuwe TV of een nieuwe provider? En wie moet ik geloven en op wie moet ik stemmen.

 

 

cees154

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

ik heb hetzelfde probleem . nieuwe provider 

cees154

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

ik heb het zelfde probleem servicebalie weet nergens van en ondersteunen geen xiaomi tv box 2k

ik krijg binnenkort kpn glasvezel 

cees154

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

dit probleem is al lang bekend , ziggo doet hier niets mee .ik geef het op

Kevinmastah

Level 9
  • 321Posts
  • 5Oplossingen
  • 104Likes

@cees154 

 

Ik wil het niet goed praten voor Ziggo want het is een probleem wat al te lang speelt.

Ook omdat de (vorige) Ziggo go versie dit probleem niet had en eigenlijk gewoon goed werkte.

 

Maar om nou te stellen dat Ziggo er niets aan doet is niet helemaal waar.

Er komen updates vd Ziggo go app.

Waar dit probleem aangepakt word.

Alleen lijkt deze bug hardnekkig en bovenal heel vervelend.

Ik denk dat we nog even geduld moeten hebben en hopen dat de volgende update deze bug eindelijk killed.

cees154

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

sterkte . ik kijk het nog even aan 

Erwin1234

Level 3
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

App vergeet steeds het wachtwoord... das geen doen, zo heb ik straks geen tv abbo meer nodig...

 

Google TV Chromecast 4k, Ziggo GO TV app Version 4.42.5016

CounterSaturn

Level 4
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

@Alex Is er op korte termijn (deze week) een fix/update te verwachten die dit probleem zal verhelpen?

Sparker

Level 5
  • 47Posts
  • 2Oplossingen
  • 10Likes

In de zitkamer TV met Nvidia Shield Pro 2019 (met daarop laatste versie van Ziggo Go) vanavond alweer moeten inloggen

Boven op een LG met Google TV dongle ook al meerdere keer sinds de 4.42.5016 update (ik gebruik deze elke dag)

 

Ik heb geen last van andere apps die zomaar worden uitgelogd op deze apparaten (Emby, Amazon Prime, Netflix, Tidal worden vaker gebruikt).

RM10

Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

@RM10  schreef:

Sinds woensdag de nieuwe update 4.42.5016 op mijn Sony Bravia XR55A80J met Google TV. Ik moest deze wel handmatig updaten via de play store op de TV.
Sindsdien is de Ziggo Go app een stuk vloeiender/sneller, kanaalwijzigingen (+ en - knop op afstandsbediening) is weer terug gedraaid(wat heel goed is).
En ik heb sindsdien ook niet meer opnieuw hoeven in te loggen.
We kijken het nog even aan, maar hopelijk is het hiermee voor mij opgelost.

Voor het handmatig updaten van play store apps op Sony bravia TV's met Google TV:

  • Settings  Apps → Google Play store → Open 

    1. Select Google Play store
    2. Select your profile icon in the top-right of the screen.
    3. Select Manage apps and games.
    4. Select Updates.
    5. You can select any listed app to update or select Update all.
      Note: To check your settings for automatic updates, go back to your Google Play store profile and select Settings. There you can view or change the settings for Auto-update apps at any time or Don't auto-update apps.






Helaas afgelopen week alweer 5 keer voorgekomen dat er opnieuw ingelogd moest worden.

FrLW68

Level 4
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

@RezzZ Ik vind het geen goede suggestie om een controle te doen via de Go app op de telefoon. Juist het gemak om de TV aan te zetten en dan de Ziggo app op de Chromecast +Google TV te starten. Dit moet niet lastiger worden gemaakt om dan óók de app op de telefoon te moeten starten. Als ik dat moet doen, dan kan ik net zo goed vanaf de telefoon gaan streamen.

 

Ook hebben de kinderen de Go App  niet geïnstalleerd op hun telefoon, en dus moet ik altijd toestemming geven op mijn telefoon.

 

Ik wil helemaal geen Controle. Ik geef eenmalige een wachtwoord in, op de Chromecast en dan moet hij het voor altijd blijven doen. 

Daanvand

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Met onze Chromecast Google TV ook nog steeds aanhoudend het probleem van steeds opnieuw moeten inloggen. 

Volgende maand stappen we over op Kpn en krijg sterk het gevoel dat Ziggo het probleem niet binnen een maand opgelost krijgt erg teleurstellend.

Uitgelicht topic