Jos_V

Level 9
  • 265Posts
  • 2Oplossingen
  • 163Likes

Ziggo GO TV app: Gebruikersnaam en wachtwoord niet onthouden en logt ongewild uit

Sinds de update maakt de webapp geen gebruik meer van de (Chrome) browser prefill van  user/password (en de browser vraagt ook niet of je die wilt saven), dus je moet steeds opnieuw je user/password helemaal intypen.  Dat werkte vroeger altijd goed.

 

Verder: na suspend/resume ben ik (meestal?) uitgelogd, ook als dat bijv. binnen een uur gebeurt.  Het kan zijn dat dat samenhangt met het feit dat de laptop na de resume een ander IP-adres heeft (ben dan veranderd van locatie), maar ik weet niet zeker of het alleen dan gebeurt.  Dit was vroeger nooit het geval.

502 Reacties 502
Louigi58

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Vanavond weer opnieuw inloggen op de nieuwste versie. Zoals ik al zei, het voelt wel sneller aan met doorspoelen in opnames.

Maar ik ben het wel moe om als Betatester te worden gebruikt terwijl ik me nooit voor Betatests heb aangemeld. Ook geplande opnamen waren weer gedeeltelijk verdwenen. Dus de tvgids perikelen zijn ook nog niet opgelost.

NVidia Shield Pro

rbo

Level 5
  • 67Posts
  • 1Oplossingen
  • 25Likes

Helaas, ook hier. De Ziggo TV app verliest elke dag na uitschakelen van mijn Sony TV met AB de login gegevens. Usernaam is nog wel bekend, maar wachtwoord niet en moet met AB opnieuw ingevuld. Kan de oude app van begin dit jaar niet terug? Die werkte prima.
Heb nu een CI+ insteekkaart zodat alles met de Sony AB te bedienen is, en heb weinig zin de Next Mediabox er weer voor te zetten en de TV met 2 ABs te bedienen. 


versies: Ziggo TV app 4.42.5016+1795, Smit CI+ card, Sony Bravia 4H2, Android OS 10, kernel 4.19.75, QTG3.200305.006.S184

Rodo1

Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Helaas, 4.42.5016+1795 met Philips tpm191e ook zojuist weer userid plus wachtwoord kwijt, ondanks de tip van uitschakelen 4 uur optie. 

Bloksel

Level 4
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 20Likes

Met  Ziggo GO, versie 4.42.5016 op Sony Bravia 2022 TV, maar ook op de Chromecast 4K met Google TV blijft de app om de zoveel tijd om een wachtwoord vragen. Deze storing is nu al zo lang aan de gang en deze versie is duidelijk niet getest. Ben erg teleurgesteld in Ziggo.

RM10

Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Sinds woensdag de nieuwe update 4.42.5016 op mijn Sony Bravia XR55A80J met Google TV. Ik moest deze wel handmatig updaten via de play store op de TV.
Sindsdien is de Ziggo Go app een stuk vloeiender/sneller, kanaalwijzigingen (+ en - knop op afstandsbediening) is weer terug gedraaid(wat heel goed is).
En ik heb sindsdien ook niet meer opnieuw hoeven in te loggen.
We kijken het nog even aan, maar hopelijk is het hiermee voor mij opgelost.

Voor het handmatig updaten van play store apps op Sony bravia TV's met Google TV:

  • Settings  Apps → Google Play store → Open 

    1. Select Google Play store
    2. Select your profile icon in the top-right of the screen.
    3. Select Manage apps and games.
    4. Select Updates.
    5. You can select any listed app to update or select Update all.
      Note: To check your settings for automatic updates, go back to your Google Play store profile and select Settings. There you can view or change the settings for Auto-update apps at any time or Don't auto-update apps.




pogingdrie

Level 4
  • 57Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

Philips tpm191E TV. 4.42.5016+1795. Vanmiddag pwd in moeten geven, nu (ong 7 uur later weer)

Marconi11

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Inderdaad teleurstellend dit type probleem zo lang op een patch laat wachten...

 

Hier zelfde probleem met:

Philips TPM191E

ANDROID kernel 4.9.125 15 apr 2022

Ziggo go Sw 4.42.5016+1795

Inactiviteit 4 uur, ingesteld maar geen effect

Tv staat altijd in stand by

 

Andere apps die soms login vergeten, Viaplay (inmiddels opgezegd)

F1 pro (af en toe >1week)

 

pslavenburg

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Helaas heeft de update 4.42.5016 niet geholpen op mijn Philips 48oled806_12 TV.

Kevinmastah

Level 9
  • 321Posts
  • 5Oplossingen
  • 104Likes

Sinds woensdag de nieuwe Ziggo go versie.

Het is nu vrijdag en nog niet opnieuw hoeven inloggen. 2 dagen onderweg.

We blijven het in de gaten houden 😉

 

  • Apparaat (Sony x9505h) 2020
  • Software-versie  (Android 9) nieuwste
  • Haal je je Android TV-apparaat van het stroom of gebruik je een diepe slaapstand (/eco-modus)? Nee
  • Heb je deze uitlogproblemen ook op andere apparaten? Nee
  • Hoe vaak moet je opnieuw inloggen (Bijv. bij elk gebruik? Nu 2 dagen (nog) niet
  • Andere opvallende zaken? Geen.


Het is nu zondag, dus 4 dagen sinds de update van afglpn woensdag.

 

en…..

 

Nog steeds ingelogd 🙂 

PeterHouben

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik ben via de link inzake android TV opnieuw inloggen hier terecht gekomen. Ik heb nl hetzelfde probleem van steeds opnieuw te moeten inloggen, maar dan met de Android TV app, niet via een browser op de PC.

Kevinmastah

Level 9
  • 321Posts
  • 5Oplossingen
  • 104Likes

@PeterHouben 

Android en toevallig een Philips tv?

Het valt me op in de reacties hierboven dat veel mensen met Android en een Philips tv nog steeds vaak moeten inloggen.

 

Zelf een Sony tv met android en heb al vanaf woensdag niet meer hoeven inloggen.

 

 

@PeterHouben Is je tv firmware up to date?

de Ziggo go app up to date?

PeterHouben

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nee, Xiaomi Mi Box. En zojuist een Canal digitaal abonnement afgesloten.....

Scorpiro

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb een Sony TV, met nog steeds probleem van opnieuw moeten inloggen. Dus niet alleen Philips TV gerelateerd dus.

Kevinmastah

Level 9
  • 321Posts
  • 5Oplossingen
  • 104Likes

@Scorpiro 

 

Het viel me gewoon op dat de meeste bovenstaande berichten veelal om een Philips gaan.

Verkeerde aanname van mij kant.

Wellicht ook omdat het op mijn Sony voor nu lijkt opgelost.

benmeijer

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hierboven lees ik dat de oorzaak bekend is. Het minste dat ziggo kan doen is haar wachtende klanten laten weten wat die oorzaak dan wel is. 

 

Nvidia tv shield pro

Ziggo App 4.42.5016

Verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. 

Probleem blijft. 

Ziggo servicedesk weet van niets. Toch is het probleem is sind juni bekend??

FrLW68

Level 4
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

@Scorpiro op mijn Chromecast + Google TV is het nog niet opgelost.

Gisteren (19-09) wederom mijn lange wachtwoord moeten invullen, met de afstandsbediening (heel fijn).

 

Daarnaast baal ik ook enorm van de verificatiecode bij mijnZiggo en dat het toestel slechts enkele dagen als veilig wordt aangemerkt.

Ik zie namelijk een verband met het verdwijnen van het wachtwoord op de Chromecast, want mijn wachtwoord wordt pas vergeten als ik een aantal dagen niet de geïnstalleerde Ziggo app op de Chromecast heb gebruikt. Als ik dagelijks de Ziggo app start, dan staat mijn wachtwoord er nog gewoon in. Wacht ik 3 dagen, dan is het weg. 

RezzZ

Level 3
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

hier gisteren na een aantal dagen goed te zijn gegaan ook weer het wachtwoord moeten invoeren. Is bij ons niet gelinkt aan het niet gebruiken van de app want onze zoon kijkt elke dag 1 paw patrol via de app.

 

Maak dit AUB beter @Ziggo , zorg sowieso dat wij makkelijker kunnen inloggen, bv via toestemming geven via de ziggo go app op onze mobiel? 4 karaktercode op de TV, invoeren in je ziggo app en toestemming verlenen. Dit is bij veel andere streaming diensten (en zelfs digid) mogelijk dus ziggo zou hier in mee kunnen/moeten gaan om inloggen te vergemakkelijken!

CounterSaturn

Level 4
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Helaas, afgelopen vrijdag werd mijn login nog onthouden (Chromecast with Google TV) na de laatste update, maar vandaag was dit niet zo. Ik heb de app 3 dagen niet opgestart en nu dus weer ouderwets inloggen.

 

Het zou inderdaad wel netjes zijn als inloggen wat klantvriendelijker kon, zoals RezzZ hieronder ook omschrijft!

Kevinmastah

Level 9
  • 321Posts
  • 5Oplossingen
  • 104Likes

😞  Helaas vandaag is het weer zover.

Weer opnieuw inloggen.

net geen week volgehouden.

TheoP!

Level 3
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik meld me opnieuw dat de Ziggo Go app op onze Sony Bravia TV, model XR65A80J, v.w.b. het onthouden van de inloggegevens sinds de update juni en die in de laatste update met code 4.42.5016 niet werkt. Ook het advies in deze draad om onder Systeem de app te verlaten na inactiviteit op "Uit" werkt niet.

Ik heb zowel geprobeerd wat het betekent als je uitschakelt met eco/modus of van het stroom afgaat maakt geen verschil. Als je bent ingelogd onthoud Ziggo Go de inloggegevens soms binnen het gebruik van de TV. Enig verband met tijd van gebruik kan ik niet ontdekken.

 

Uitgelicht topic