Jos_V

Level 9
  • 265Posts
  • 2Oplossingen
  • 163Likes

Ziggo GO TV app: Gebruikersnaam en wachtwoord niet onthouden en logt ongewild uit

Sinds de update maakt de webapp geen gebruik meer van de (Chrome) browser prefill van  user/password (en de browser vraagt ook niet of je die wilt saven), dus je moet steeds opnieuw je user/password helemaal intypen.  Dat werkte vroeger altijd goed.

 

Verder: na suspend/resume ben ik (meestal?) uitgelogd, ook als dat bijv. binnen een uur gebeurt.  Het kan zijn dat dat samenhangt met het feit dat de laptop na de resume een ander IP-adres heeft (ben dan veranderd van locatie), maar ik weet niet zeker of het alleen dan gebeurt.  Dit was vroeger nooit het geval.

502 Reacties 502
KraakHelder2019

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Beste @Alex hier ook een Philips tv met ziggo app erop. Datum is vandaag 13 september en nog steeds moet ik elke dag inloggen. Enig idee wanneer dit probleem verholpen is? 

Sparker

Level 5
  • 47Posts
  • 2Oplossingen
  • 10Likes

Ik wil ook erbij melden dat Google TV elke dag een notificatie geeft van "app vraagt naar inlog gegevens", en als ik dat notificatie selecteer krijg ik de melding "app is niet ondersteund" (in Engels). Dit is 100% de Ziggo app.

Kapiteinv

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Erg jammer dat het nog niet is opgelost. 
Bijkomend nadeel is dat ik de next mini heb , maar deze niet te gebruiken is met Logitech Harmony omdat Ziggo de besturings reeksen (bewust?) niet deelt met Logitech. 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi allen,

 

Zojuist is er een nieuwe update verschenen voor Ziggo GO, versie 4.42.5016. Het brengt verbeteringen met zich mee waardoor je minder vaak opnieuw hoeft in te loggen. Controleer in de store of deze al voor je klaar staat. We horen graag jullie bevindingen!

Kevinmastah

Level 9
  • 321Posts
  • 5Oplossingen
  • 104Likes

@Alex 

Zojuist de nieuwe versie Ziggo Go app v4.42.5016 op mijn Sony tv x9505h android geupdate.

Ben benieuwd hoe lang de app ingelogd blijft.


I keep you posted.

marc1337

Level 4
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 17Likes

Doffe ellende. Het probleem speelt nu al maanden. Elke dag opnieuw weer uitgelogd uit de app op Android TV. Elke dag opnieuw weer een lang en complex wachtwoord intypen met een afstandsbediening... daar is die niet voor gemaakt, kost me 10 minuten per keer! Elke dag! Uit pure armoede heb ik maar mijn beveiliging zwakker gemaakt door mijn wachtwoord te veranderen in iets zwaks en simpels. Dankjewel Ziggo, lekker veilig dit. Ik snap niet hoe zo'n essentieel probleem maandenlang open staat.

marc1337

Level 4
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 17Likes

Het probleem bestaat nog steeds. IEDERE DAG opnieuw inloggen op Android TV.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @marc1337,

 

Zie ook mijn bericht hiervoor. De update is vandaag verschenen, dus dat je tot nu toe problemen had kan kloppen helaas. Controleer of je versie 4.42.5016 inmiddels geïnstalleerd hebt. Ik hoor graag je bevindingen vanaf vandaag.

Louigi58

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Op Shield Pro nu versie 4.42.5015+1795

Voelt wel sneller aan met doorspoelen.

Nu nog afwachten of het steeds opnieuw inloggen ook opgelost is.

rcgp

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Gisterenavond de nieuwe update geinstalleerd (5016). Hierna hoefde ik niet opnieuw in te loggen. Vanochtend de app gestart en helaas uitgelogd, dus opnieuw moeten inloggen. Gaat om Sony Andriod TV (Volgens de App "Sony Bravia VH1"). Controleer morgen opnieuw.

CounterSaturn

Level 4
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Zojuist de update geïnstalleerd op mijn Google TV. Direct na de installatie hoefde ik niet opnieuw in te loggen wat de vorige keren wel was bij elke start van de app. Het zal zich even moeten uitwijzen of het de komende dagen ook zo blijft, kom ik op terug.

rcgp

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Zojuist opnieuw getest en moet direct opnieuw inloggen. Het probleem is helaas niet opgelost op Android TV.

slaan1974

Level 5
  • 61Posts
  • 1Oplossingen
  • 20Likes

Morge, bij mij hetzelfde, de laatste update opgehaald op de TV SONY 50inch 2021 maar na 1 dag vergeet de app weer je wachtwoord rete irritant,

op mn mobiel dat is een S10 daar doet hij het wel goed en wordt er niet gevraagd naar je inlog

TheoP!

Level 3
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hier idem. Ik moet telkens opnieuw inloggen. update werkt niet op Sony Bravia

CounterSaturn

Level 4
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Op mijn Chromecast with Google TV (dongle) is het wachtwoord vandaag, net als gisteren, onthouden. Het lijkt hier vooralsnog dus wel te werken.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Update januari 2023:

Dit probleem is inmiddels volledig opgelost! Ervaar jij toch nog steeds dat je constant opnieuw moet inloggen? Open dan een nieuw topic en deel daarin in ieder geval de volgende informatie:

 

  • Apparaat (model en type)
  • Software-versie (Indien mogelijk zowel software als besturingssysteem)
  • Haal je je Android TV-apparaat van het stroom of gebruik je een diepe slaapstand (/eco-modus)?
  • Heb je deze uitlogproblemen ook op andere apparaten? (Telefoon, tablet, etc)
  • Hoe vaak moet je opnieuw inloggen (Bijv. bij elk gebruik? Elke 24 uur? Elke x uur?)
  • Andere opvallende zaken

 

 

Originele bericht:

Lees meer

Allereerst dank voor alle snelle terugkoppelingen. Met update 4.42.5016 zijn er verschillende scenario's opgelost waarbij je elke keer opnieuw moest inloggen. Controleer dus allereerst of je de meest recente update hebt en verwijder de cache voor je de nieuwe app in gebruik neemt.

 

Op basis van jullie eerste bevindingen is het helaas duidelijk dat het nog niet overal is opgelost. We zijn op dit moment meer informatie aan het verzamelen over de scenario's waarbij het nog steeds voorkomt en willen graag (opnieuw) het volgende weten:

 

  • Apparaat (model en type)
  • Software-versie (Indien mogelijk zowel software als besturingssysteem)
  • Haal je je Android TV-apparaat van het stroom of gebruik je een diepe slaapstand (/eco-modus)?
  • Heb je deze uitlogproblemen ook op andere apparaten? (Telefoon, tablet, etc)
  • Hoe vaak moet je opnieuw inloggen (Bijv. bij elk gebruik? Elke 24 uur? Elke x uur?)
  • Andere opvallende zaken

 

Tot slot meldt @Smarticus nog het volgende (waarvoor dank): 

Ik heb bij "instellingen" automatisch afsluiten na 4 uur uitgezet. Hoef al een week niet meer opnieuw in te loggen.....

Helpt dit voor jullie ook? Uiteraard zou het met een andere instelling ook niet voor mogen komen, maar het kan ons helpen met het lokaliseren.

pogingdrie

Level 4
  • 57Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

Nieuwste versie geinstalleerd, maar probleem doet zich nog steeds voor.

@Alex: Zou jij kunnen achterhalen waarom hier geen prioriteit aan wordt gegeven? Een rollback naar de laatste versie die nog werkte en/of een correctie zou toch binnen een dag(max) geregeld moeten zijn

Kevinmastah

Level 9
  • 321Posts
  • 5Oplossingen
  • 104Likes

Sinds woensdag de nieuwe Ziggo go versie.

Het is nu vrijdag en nog niet opnieuw hoeven inloggen. 2 dagen onderweg.

We blijven het in de gaten houden 😉

 

  • Apparaat (Sony x9505h) 2020
  • Software-versie  (Android 9) nieuwste
  • Haal je je Android TV-apparaat van het stroom of gebruik je een diepe slaapstand (/eco-modus)? Nee
  • Heb je deze uitlogproblemen ook op andere apparaten? Nee
  • Hoe vaak moet je opnieuw inloggen (Bijv. bij elk gebruik? Nu 2 dagen (nog) niet
  • Andere opvallende zaken? Geen.
Jos1409

Level 9
  • 356Posts
  • 4Oplossingen
  • 87Likes

Vanmiddag de app opgestart op zowel mijn Nvidia shield als op mijn Philips Smart TV (Android). Bij beide opnieuw moeten inloggen. Ik weet niet hoeveel tijd er tussen zit maar in beide gevallen is het in ieder geval na 1 dag weer raak. Ik heb nu het advies opgevolgd om melding inactief uit te schakelen. Ben benieuwd:

 

Apparaten:

Nviida Shield Pro 2019

Android 11 Software versie 9.1.0

Wordt bij uitschakelen systeem of omschakelen naar TV automatisch in diepe slaap gezet (CEC)

Probleem doet zich ook voor op onze Phillips TV met Android TV maar niet op onze tablets (2x) en onze telefoons (2x)

 

Philips TV: Philips 43PUS7304/12 (the One)

Android 9 software PTT1.181130.001 release-keys

Elke keer als app op TV weer gebruikt wordt.

Bij deze komt nog bij dat de Ziggo app nauwelijks reageert op de afstandsbediening van de TV zelf (onwerkbaar) maar wel goed op de TV remote app van Philips. Dit doet zich alleen voor bij de Ziggo Go App. Alle andere (Netflix, Prime, HBO en Disney) werken prima.

 

Bossie12

Level 5
  • 56Posts
  • 2Oplossingen
  • 21Likes

Ziggo Go laatste naar laatste versie geupdate. Nog steeds opnieuw inloggen.

 

Apparaat : Xiaomi Mi Smart TV 32"

Software versie : Android Tv 9

Standby

Op Tablet en Telefoon en Android TV Box (2x) en Fire stick 4K geen probleem.

Opnieuw inloggen als TV uit Standby gehaald wordt.

 

 

 

Uitgelicht topic