Golf1988

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 40Likes

Ziggo GO TV app: Erg traag sinds update

Sinds de laatste update is mijn ziggo go app ontiegelijk traag. Ik erger mij hier gruwelijk aan! Ook zijn er sinds de laatste update heel veel verbindings problemen, blijft het beeld erg vaak hangen, schiet de kwaliteit alle kanten op en geeft de app regelmatig melding dat er geen internet verbinding is. Ik heb de app opnieuw meerdere malen geïnstalleerd, tv meerdere malen opnieuw opgestart, internet meerdere malen opnieuw ingesteld op de tv en zelfs het modem meerdere malen opnieuw opgestart (inclusief hard reset dmv reset knopje). Niets helpt! Er is niks irritanter dan na een lange dag hard werken je de hele avond moeten ergeren aan je tv. Ik zag hier al een andere vraag over en deze meneer gaf tevens aan dat het wisselen van de zenders ‘andersom’ was. De enige reactie die daarop volgde was dat het ‘andersom’ wisselen van de zenders een bewuste keuze was. Maar geen reactie over de andere problematiek na de laatste update . Ik hoop dat hier naar gekeken wordt en er snel een fix beschikbaar komt. 

Uitgelicht
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Reacties
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi allen,

 

Vandaag is er een nieuwe update verschenen voor Ziggo GO, versie 4.42.5016. Deze update bevat flinke verbeteringen op het gebied van performance, controleer dus gauw of de update al voor je klaarstaat in de app store. Ik hoor graag jullie bevindingen!

198 Reacties 198
Vanbsteven

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Same here, op mijn Philips android tv ook na de laatste update veel last van traagheid. Scrollen tussen panelen via pijl omlaag, dan gaat hij eerst naar het volgende  programma op het kanaal voor hij ik een andere zender zie. Klik ik op OK dan duurt het even voor hij schakelt. Bij opstarten duurt het vele male langer, soms moet ik tv uit en opnieuw aanzetten. Helderheid is echt afgenomen en beeld is vager. Heb wifi mesh dus stabiel internet en voor de laatste update had ik nergens last van.

Golf1988
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 40Likes

Update, inmiddels is er ook geen zender informatie meer beschikbaar, op geen enkele zender. Hierdoor kan ik ook geen zenders selecteren om te kijken op de ‘HomePage’ van de app. Ik moet nu eerst naar het tabje ‘TV & Replay’ om een zender te selecteren alvorens deze te bekijken is. 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Golf1988 en @Vanbsteven,

 

Vorig weekend waren er diverse issues met het streamen en de app. Dat is inmiddels opgelost. We hebben de traagheid van de app in onderzoek en hopen dat in een volgende release op te lossen.

 

Geen zenderinformatie is nog niet bekend - Ervaar je dit nog steeds? Duurt het ook niet iets langer voordat het verschijnt?

Golf1988
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 40Likes

Dit probleem is nog actueel. Het verschijnt helemaal niet.

Vanbsteven

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Dank voor je reactie, maar die traagheid is er nog steeds. Althans bij mij. Opstarten opgenomen serie, zie ik dat ronddraaiende cirkeltje ruim 15 sec. Ook traagheid wanneer ik met de pijlen omhoog/omlaag scroll. Bij live tv en opnames zie ik het beeld als het ware verspringen, alsof hij de snelheid niet aan kan. Op tv beneden loopt alles vloeiend, maar met de Ziggo Go app op een Philips Android tv is het stukken minder. Zojuist wifi snelheid gemeten. Download: 189 Mbps.  Upload: 30,6 Mbps

def3535

Level 4
  • 41Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

ik heb net de ziggo go tv app uit mijn Philips tv smart android er eens uit verwijdert. en toen 30 sec de tv even uit gezet. en toen de app er weer in gezet. en bij start de app nu sneller door dan voorheen. maar de programma's zijn nog steeds iets schokkerig, al is het nu iets minder, maar het is er nog steeds. ik vraag mij af wat er nu is mis gegaan bij het vernieuwen van de app. want voorheen werkte en was de app goed. dus app maker doe daar eens wat aan;

def3535

Level 4
  • 41Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Ik dacht ik probeer het eens ff, maar nu is het geluid net zo slecht als het beeld is, dus dat is nu ook schokkerig. Pinkpop 22 s22 afl3. 

 

Blijkbaar zijn de mensen van de app bezig

CBE

Level 4
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Ook hier dezelfde problemen. Ik heb een Philips UHD Android TV van 4 maanden oud. WiFi ontvangst sterkte is meer dan voldoende. Overige "standaard" apps(Netflix, Videoland, Youtube) geen problemen.

Ziggo Go app(vooral na laatste update):

- start soms helemaal niet

- erg traag

- schokkerig beeld

- slechte lipsync

- etc...

Golf1988
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 40Likes

Bij mij hetzelfde, alles op de tv werkt naar behoren behalve de ziggo go app. Signaal sterkte op mijn tv 800+mb. Zou genoeg moeten zijn lijkt me. 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Update 26 augustus: Eind juli is er een update verschenen die de performance van de TV App al flink heeft verbeterd. Zorg er in ieder geval voor dat je de meest recente TV App hebt geïnstalleerd. We weten dat het echter nog steeds niet optimaal is. In de volgende release worden hier opnieuw stappen in gemaakt. Zodra daar meer over bekend is, laten we dat weten!

 

--

 

Oorspronkelijk bericht:

 

Hi all,

 

Opnieuw dank voor al jullie bevindingen. We zijn op de hoogte van algehele traagheid binnen de app (bij o.a. het opstarten, navigeren en zappen). We verwachten dit te verbeteren in een volgende release.

 

 

CBE

Level 4
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Beste @Alex ,

 

Goed om te lezen dat de problemen bekend zijn en dat er verbetering wordt verwacht in de volgende release. De huidige issues mogen toch geen verrassing zijn, er vanuit gaande dat een nieuwe app release goed wordt getest voordat deze wordt vrijgegeven.... 

 

Dan komt natuurlijk de vraag: wanneer wordt de nieuwe release verwacht?

 

Nu voldoet de geleverde kwaliteit absoluut niet aan de kwaliteit die Ziggo zegt te leveren, en waar wij als klanten wel voor betalen. Vanochtend nog met de Ziggo Klantenservice gebeld met de vraag of ik mijn Smart TV in mijn keuken kan voorzien van een CI Smartcard, zodat ik tenminste mijn Ziggo zenders kan kijken, omdat de Ziggo App immers slechte kwaliteit levert.

 

Antwoord is: "natuurlijk kan dat meneer" zolang ik maar €2,00 p/m voor een Smartcard, of zelfs €4,00 p/m voor de Next Mini wil betalen. Tja......., niet echt een klantvriendelijke oplossing.

Bbbbbbbbbw

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Naast traagheid van opstarten, navigeren en zappen ervaar ik ook haperingen tijdens het streamen op Xiaomi MiTV AESPO.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @CBE - Meer dan terechte vraag, waar ik helaas geen bevredigend antwoord op heb: Dat is nog niet bekend. Zodra ik dat weet, laat ik het direct weten.

 

@Bbbbbbbbbw - Dank voor je aanvulling! Bedoel je met haperen tijdens het streamen dat hij buffert en het beeld zelf hapert?

Bbbbbbbbbw

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@Alex het beeld hapert (schokt) tijdens het afspelen. Of dat aan het bufferen ligt kan ik niet zeggen. De Wifi verbinding is in ieder geval stabiel. Met netflix en andere streaming diensten is het beeld vloeiend.

peterboudewijn

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Aanvankelijk had ik het probleem dat de de Ziggo go app niet werkte bij Android 6.0.1. Hij werkt wel maar de beeldkwaliteit is waardeloos. Zeer onscherp. Van alles geprobeerd, maar beeld blijft slecht. Dacht dat het aan mijn tablet lag, maar viaplay, Netflix etc geven prima scherp beeld. Ik heb een Lenovo tablet.

Vreemd is dat de tablet van mijn vrouw, een Samsung, wel goed beeld geeft.

 

Golf1988
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 40Likes

Na meerdere keren de ziggo go app opnieuw installeren op mijn tv is de zender informatie inmiddels terug en kan ik de app ‘normaal’ gebruiken. Resterend zijn wel de traagheid, beeldkwaliteit en het soms wegvallen van de verbinding. Dan geeft de app aan dat er geen internet is. Alle andere draadloos verbonden apparaten hebben op dat moment wel verbinding. 

RMS13

Level 3
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Ik moet je helaas teleurstellen ZIGGO gaat helemaal niets oplossen, deze ZIGGO GO app die ik zelf op de laptop kijk is totaal onbruikbaar.
Het was al slecht maar nu is Ziggo erin geslaagd om het nog slechter te maken totaal onbruikbaar lol ahahh lachwekkend

Een tiener van 13 jaar heeft een betere verbinding met zijn in elkaar geknutselde webcam die hij gebruikt voor een live stream op Youtube. Happeringen 0,0 procent

 

Een goedkope webcam girl heeft nog een betere HD live verbinding dan een miljoenen bedrijf als Ziggo . Happeringen 0,0 procent
Ziggo heeft schijt aan zijn klanten en ik heb schijt aan Ziggo gewoon een kl... bedrijf. Opties zijn gewoon beperkt om over te stappen.

 

 

Ziggo Go APP kijken op laptop  = Knallende koppijn , woede uitbarstingen , irritaties.

 

Oplossing een andere provider kiezen.

Wie heeft tips.

Mijn droom, iedereen overstappen en Ziggo failliet laten gaan is voor mij een droom oplossing.
Wie helpt mee om deze droom waarheid te maken.

RMS13

Level 3
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Wanneer is de volgende release in het nieuwe seizoen 2024 / 2025 dan kan ik daar rekening mee houden en tot die tijd een nieuwe provider kiezen. Is geld terug niet een goed oplossing voor alle klanten. Is wel zo eerlijk lijkt mij. Want jullie leveren een slecht product af waar wij als klant voor betalen.

 

ALs ik een verrotte appel koop bij Albert Hein krijg ik een nieuwe appel. Werken jullie ook op die manier.

Of moeten wij alles gewoon slikken mond houden en betalen.

 

Ik denk het laatste 😉 ik ken Ziggo al zo goed

def3535

Level 4
  • 41Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

[ik moet je helaas teleurstellen ZIGGO gaat helemaal niets oplossen, deze ZIGGO GO app die ik zelf op de laptop kijk is totaal onbruikbaar.
Het was al slecht maar nu is Ziggo erin geslaagd om het nog slechter te maken totaal onbruikbaar lol ahahh lachwekkend

Een tiener van 13 jaar heeft een betere verbinding met zijn in elkaar geknutselde webcam die hij gebruikt voor een live stream op Youtube. Happeringen 0,0 procent]

-

sorry RMS13 maar ook Youtube is niet altijd storing vrij hoor, maar is misschien iets beter dan een andere app maker. en dat de it van ziggo niks aan doen is aan het probleem van hun ZIGGO GO app dat klopt niet geheel. er was namelijk een kleine update op 24.6.22 23:00, maar het werkt nog niet volledig storing vrij, maar hun zijn er wel mee bezig zoals ik het zie. want het schokkerig beeld is namelijk minder erg. en de rest inladen gaat nu ook al iets sneller. dus niet zo hard klagen als het niet echt nodig is;

Uitgelicht topic