PaulaF

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ziggo GO TV App minder responsief op Apple TV

Sinds enkele dagen ongevraagd nieuwe app ontvangen op Apple TV. Niets dan drama, vele malen trager, minder responsief, vooruitspoelen kan niet meer (30 sec) vooruitspoelen met beeld is uitgezet (kan dus niet meer zien aannneer de reclame ophoud) het scrollen is totaal onwerkbaar geworden (verspringt zomaar 4 zenders verder). Wat wat er mis met de vorige app die werkte in alle opzichten perfect en Nu dus niets dan gedoe. Kan de oude op de een of andere manier weer terug komen?

19 Reacties 19
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

Er is voor de AppleTV ook voor ander Apps een bugfix in de maak, de App is er niet zwaarder maar lichter op geworden. Het vooruit spoelen komt binnenkort weer terug in Live TV en Replay, er wordt hard aan gewerkt en ja de AppleTV App de remote moet je opzij leggen want die is erg gevoelig.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@PaulaF op drama zit je niet te wachten. Sorry voor het gedoe. Goed dat je hier even komt buurten, welkom ook! Want het is bekend dat het allemaal niet zo lekker loopt. 

Mag ik vragen of je versie 4.41.4617 geïnstalleerd hebt voor je Apple TV? Die staat nu net live en bevat prestatieverbeteringen en bugfixes. Meer informatie daarover vind je hier

PaulaF
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik had ingesteld dat apps automatisch updaten maar heb net alsnog even handmatig een slinger gegeven. De app blijf een stuk minder dan de versie die tot 2 maanden ofzo geleden er was. Ik zie geen enkele verbetering enkel een verslechtering en minder functionaliteiten zoals 15 sec terug of 30 sec vooruit spoelen. Alles lijkt erop dat dit een verbetering is waar vooral Ziggo blijer van word ik zie echt niet welke problemen de vorige app had die zo nodig met ene compleet nieuwe app geadresseerd moesten worden 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@PaulaF Gebruik je op dit moment de meest recente versie (4.41.4617) van de Ziggo GO TV App voor je Apple TV?

PaulaF
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Volgens mij gaat dit beetje langs elkaar heen ik had al aangegeven dat ik de laatste versie gebruik. Er zit overigens een groot verschil in de app versie iPad vs AppleTV (waar aangezien het een TV app is de meeste functionaliteit gewenst zou mogen zijn). Op de iPad kan ik wel 10 sec vooruit en 30 achteruit (of andersom weet ik even niet uit m'n hoofd) maar op de ATV dus niet. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@PaulaF Super dat je de laatste Ziggo GO (TV) app versie al geinstalleerd hebt. Ik begrijp alleen dat het voor- en achteruitspoelen op de Apple TV minder goed werkt dan de Ziggo GO app voor iPad. Kun je naast dit voorbeeld aangeven welke functies je nog meer mist?

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

@Paul  Ziggo Go App op AppleTV is een drama, als je maar even pauzeert dan blijf hij die balk onthouden, raak je per ongeluk de Remote aan dan schiet ie terug en kan je niet meer vooruit, probleem herhaling van wat je moet kijken. Ik ben heb het al paar keer vermeld, deze issue moet echt worden opgelost, dat je na het aanraken een 50 seconde en dat ie dan gewoon weer terug naar de app springt. Echt kan je dit doorzetten naar de Engineers, dit is echt een zwaar irritante issue. Ik kan de verhalen van iedereen wel begrijpen.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@Dave! @PaulaF Dank voor jullie feedback voor zover. Ik geef dit door aan de engineers die zich bezig houden met de ontwikkeling van de Ziggo GO (TV) App.

 

Hatolex

Level 16
  • 1376Posts
  • 47Oplossingen
  • 889Likes

Als ik mijn Apple tv uit zet en ik zet hem 1 dag later of zo weer aan, gaat de tv verder in de replay mode van het programma dat aan stond toen ik de tv uitzette. Uiterst vervelend.  Met de oplossing van het ene probleem wordt een volgend probleem aangemaakt heb ik de indruk. Komende maand gelukkig glas in huis van KPN, aanbod klinkt wel heel aantrekkelijk.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

Dank je wel @Paul 😊 super bedankt.

PaulaF
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik zou de engineers willen adviseren om gewoon zelf elke avond ziggo te kijken via Apple TV dit zijn allemaal enorm obvious issues die zouden niet via ons eindgebruikers als eerste benoemd moeten worden. Het is echt een zeer vervelende app aan de ene kant overgevoelig tegelijkertijd op meerdere punten vaak niet responsief of gewoon verloren functionaliteit (dat vooruit spoelen voelt een beetje als een bewuste functie om mensen te dwingen reclame te kijken...)

simmach

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik post ook hier even de issues welke ik ervaar met de ZiggoGO app op mijn AppleTV.

 

Ik heb toch wel echt serieuze problemem met de nieuwste versie van de ZiggoGO app (v4.41.4617+1286).

 

1. Indien een bewaarde opname gepauzeerd wordt en vervolgens, na ~10min weer hervat wordt, blijft het beeld grijs of stil staan, geluid wordt wel afgespeeld.

2. Als er een bewaarde opname wordt afgespeeld en deze wordt na een pauze hervat, begint de aflevering weer opnieuw te spelen. Dit lijkt alleen te gebeuren na enkele minuten.

3. De afstandsbediening van de AppleTV is nog steeds overstuur en  gevoelig. Bij en UP/DOWN scrollen tussen de zenders worden er meerdere zenders overgeslagen.

4. Het probleem met de gevoeligheid van de afstandsbediening  zorgt er ook voor dat het voor- en terugspoelen een probleem is, het gebeurd regelmatig dat er in een opname teveel wordt teruggespoeld waardoor de reklames NOG EEN KEER bekeken moeten worden.

5. En hoe zit het met de optie om opnames 10sec terug en 30sec vooruit te spoelen? Waar is deze optie gebleven? --> deze schijnt binnenkort weer terug te komen lees ik in andere topics.

 

En iemand een idee hoe ik de oude versie van de ZiggoGO app weer op mijn AppleTV kan krijgen?

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@PaulaF @simmach Ik heb jullie feedback m.b.t. de Ziggo GO TV App op Apple TV doorgegeven aan de ontwikkelaars zodat naar de genoemde punten gekeken wordt. 

En iemand een idee hoe ik de oude versie van de ZiggoGO app weer op mijn AppleTV kan krijgen?
En inhakend hierop: Het is niet mogelijk om een oude Ziggo GO TV app versie te gebruiken omdat alles nu via het nieuwe platform draait. 

Boeslong

Level 2
  • 10Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

Beste community,

 

Ook ik ervaar problemen na de update. Wanneer ik op mijn Apple TV 4K (tvOS 15.5.1) TV via de Ziggo GO TV app  (v4.41.4619) een zender aan klik krijg ik de foutmelding: "Niet beschikbaar. Onze excuses; AirPlay is niet toegestaan voor deze zender". Het gevolg is dat ik nu geen TV meer kan kijken via mijn Apple TV.

 

Mijn Apple TV is via een netwerkkabel aangesloten op mijn AirPort Extreme. Mijn Ziggo router (Cisco EPC3928) staat in bridge mode. Ik heb een internet start en kabel tv abonnement.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@Boeslong Hartelijk dank voor het doorgeven! Ik heb ook jouw gegevens doorgegeven aan het team specialisten die het hiervoor openstaande ticket in behandeling heeft. Ik begrijp uit je bericht in het andere topic dat je wel op andere apparaten en via www.ziggogo.tv online tv kunt kijken. Kun je nog wel eens proberen de App cache / Cache geheugen op je Apple TV te legen?

HNKRKS

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

In aanvulling op alle (terechte) opmerkingen: de overzichtspagina TV Kijken wil het overzicht niet verversen. Dus je krijgt de programma’s te zien die actief waren op het tijdstip dat je de laatste keer keek. Voorbeeld: TV gekeken om 11 uur, daarna uitgezet, om 20 uur weer aangezet, maar dan toont de EPG/Overzicht de situatie van 11 uur. Kan ook niet eenvoudig ververst worden. Het supersnelle scrollen is inderdaad ook irritant en alleen te verhelpen door de instellingen van de AppleTv aan te passen. Maar die gelden dan voor alle apps, dus dat is ook geen echte oplossing. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

Goedemorgen allemaal,

Iedereen bedankt voor het doorgeven van de feedback. We horen graag wat jullie bevindingen zijn met de Ziggo GO TV app op Apple TV met de nieuwe 4.41.4621 update die nu live staat in de App store. 
Indien jullie problemen constateren dan is voor het onderzoeksteam onderstaande informatie relevant.
 

iOS Versie: 
Ziggo GO App versie: 
Probleemomschrijving: (wat werkt op dit moment nog niet goed)

Let op: voor de problemen met Airplay loopt nog een onderzoek. Hiervoor raad ik aan dit topic in de gaten te houden. 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

@Paul  Wat mij ook op valt is NPO 3 heeft altijd ook al zet ik deze handmatig weer uit, de ondertiteling aan, voorheen was het SBS6 maar nu zit ie op NPO3. heb je hem uitgezet kan je gewoon verder en ook rond kijken, maar lijkt dat ie na een paar uur weer wordt geactiveerd. Heel vreemd, Gister zat Engeland - Spanje te kijken met Nederlands ondertiteling. Is dit ook bekend voor de AppleTV

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

@Paul 

 

Waar gaat het fout en waarom moet alles wat goed draait gewoon stuk.

 

Woensdag 20 juli kon ik met goede werking Replay TV om 23 uur terug kijken op AppleTV 4K 64gb met ZIGGO internet.

 

Kijk altijd Hart van Nederland en Shownieuws en de Serie Blue Bloods S9.

 

21 juli 2022 om 23:15 uur is de gehele Ziggo Go TV app op de AppleTV gewijzigd. Mijn complete kijklijst weg, replay TV op geen enkele zender mogelijk, alleen LiveTV

 

Mijn kijklijst Blue Bloods verdwenen en nog wat apps in de Ziggo Go.

 

Dus kan je naar beneden eerst net afgedane Gipsspalk weer om, om de Next Mini uit stop contact moeten halen en alles op de Boven TV aan te sluiten, en 3 keer raden wie flikkert er van de trap, maar goed de Mini aangesloten en hier werkt Replay en alles wat er op zit gewoon. Ik dacht dat dat alles in 1 gekoppeld werd.

 

Ik mag hopen dat de Ziggo Go TV AppleTV app snel wordt gefixt want vind het anders erg zonde. Dat het werkte woensdag en Donderdag door een update alles gewoon gesloopt. 

Ik ben er zacht gezegd niet blij mee, gewoon boos over, om om 00:30 uur nog een werkende Media Box te installeren op de boven TV.

Uitgelicht topic