1
Vraag
2
Reacties
LisaGroot

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ziggo GO - Streamen van Chrome webbrowser

Hoi allemaal,

Ik loop tegen het volgende aan en vind tot op heden geen duidelijk antwoord, dus hoop dat jullie mij kunnen helpen..

Ik wil graag Ziggo GO streamen (van Ipad/Iphone) naar mijn Chromecast (TV), zonder de APP te installeren, maar dus via webbrowser. Ik zie nergens de mogelijkheid, maar lijkt mij dat dit zou moeten kunnen?

 

*Overigens Ziggo GO afspelen op Google Chrome webbrowser lukt niet, dan ontvang ik een foutmelding. Bij Safari geen enkel probleem met afspelen. 

 

Wie o wie weet hoe toch Ziggo GO te kunnen streamen zonder applicatie te downloaden?

 

Dank jullie wel allemaal!

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

De app is hoofdzakelijk bedoeld voor gebruik in Nederland en de EU, of deze buiten Nederland niet te installeren is durf ik niet te zeggen. Al zie ik geen reden waarom ik bijvoorbeeld in Spanje niet de app zou kunnen downloaden zolang de appstore maar op een Nederlands account staat.

 

Nagenoeg alle websites die je op een tablet of mobiele telefoon opent zijn beperkter in functies.

 

Wat betreft het niet kunnen gebruiken van Ziggogo.tv via de Chromebrowser op een IOS toestel kan meerdere oorzaken hebben. In principe zou dit wel moeten werken.

 

De rechten van het casten is vrij complex, we mogen al blij zijn met wat er nu mogelijk is.

Bekijk in context

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Welke versie Chromebrowser versie en welke IOS versie? Staan op de iPad/iPhone mogelijk kan een andere Apple gebruiker aan de hand daarvan nog iets zinnigs schrijven. 

 

De Ziggo Go app zal hoe dan ook wel werken, binnen de EU moet je er rekening mee houden dat na 4 maanden verblijf buiten Nederland het gebruik ook kan ophouden. Zie hier voor meer info

 

Bekijk in context

9 Reacties 9
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dat gaat niet, of via een omweg. Je geeft al aan dat afspelen via de Chromebrowser niet lukt dan houd de omweg die ik in gedachte had al op.

Ik ga het toch vragen, waarom wil je de Ziggo Go app niet gebruiken die is daar voor ontwikkeld.

 

Wat betreft de omweg dat gaat wel via de chromebrowser op een pc of laptop de mobiele versie zal die mogelijkheid niet hebben. En het verbaasd mij niet als de ziggogo.tv pagina die optie niet toestaat.

 

LisaGroot
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dank je voor je snelle reactie.

 

Ik begrijp overigens niet waarom je op een laptop wel via de Google Chrome browser Ziggo GO kan zien en wellicht kan chromecasten (nog niet geprobeerd) en via een Ipad/Iphone niet... Zie eerlijk de logica niet.

 

Reden van niet de APP willen downloaden is omdat je als je in het buitenland je mobiel hebt of een buitenlandse je met die locale Apple Store niet de APP kan vinden en of downloaden. Wijzig je dat naar Nederlands, dan kan je weer lokale APPS niet vinden en of downloaden.

 

Ze zeggen dat je in de EU Ziggo GO kan bekijken, maar dus niet de APP downloaden/updaten... Vandaar dat ik hoopte het te kunnen streamen naar mijn tv (zonder laptop).

 

Nogmaals, vind het lastig te begrijpen waarom er bepaalde blokkades zijn qua casten. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

De app is hoofdzakelijk bedoeld voor gebruik in Nederland en de EU, of deze buiten Nederland niet te installeren is durf ik niet te zeggen. Al zie ik geen reden waarom ik bijvoorbeeld in Spanje niet de app zou kunnen downloaden zolang de appstore maar op een Nederlands account staat.

 

Nagenoeg alle websites die je op een tablet of mobiele telefoon opent zijn beperkter in functies.

 

Wat betreft het niet kunnen gebruiken van Ziggogo.tv via de Chromebrowser op een IOS toestel kan meerdere oorzaken hebben. In principe zou dit wel moeten werken.

 

De rechten van het casten is vrij complex, we mogen al blij zijn met wat er nu mogelijk is.

LisaGroot
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Oke! Wederom bedankt voor de uitleg.

1. Moet ik dus erachter zien te komen, waarom het niet werkt met de Google Chrome App om daarop Ziggo GO te kijken...

2. Jammer dat het dan niet mogelijk is om de app te downloaden als de store niet op een Nederlands account staat. 

3. Wist niet dat het zo complex is met rechten om te casten.. Dus ja, als dat zo is, dan begrijp ik het wel.. 

 

Nogmaals dank je!

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Ik vind zojuist het volgende op de Google pagina's : Opmerking: U kunt geen tabbladen of schermen weergeven via Chrome op iOS-apparaten. Dus de genoemde omweg gaat al niet.

 

Dat er een probleem is met iOS de Chromebrowser en Ziggogo.tv heb ik vaker gelezen. 

LisaGroot
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ah dat verklaart dan een hele boel!

Dan toch maar proberen die app, ookal moet ik dan switchen van Apple Store account..

 

Nogmaals heel erg bedankt voor je hulp!

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Welke versie Chromebrowser versie en welke IOS versie? Staan op de iPad/iPhone mogelijk kan een andere Apple gebruiker aan de hand daarvan nog iets zinnigs schrijven. 

 

De Ziggo Go app zal hoe dan ook wel werken, binnen de EU moet je er rekening mee houden dat na 4 maanden verblijf buiten Nederland het gebruik ook kan ophouden. Zie hier voor meer info

 

LisaGroot
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Chromebrowser versie zie ik niet een twee drie, maar IOS is 15.1...

 

Nja, dan maar hopen dat ik toch nog 4 maanden van de app kan gebruik maken, want zal enige tijd in het buitenland vertoeven.. jammer dat dit niet onbeperkt is. Betaal gewoon voor Ziggo, echter veel in het buitenland momenteel... 

 

Wellicht dat dit soort regels in de toekomst nog veranderen.. Gaat het trouwens echt om de app die je geïnstalleerd hebt of om je account? Heb namelijk ook nog familie die het account soms in NL gebruiken.. weet niet of dat verschil uitmaakt? 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@LisaGroot  schreef:

Chromebrowser versie zie ik niet een twee drie, maar IOS is 15.1...

 

Nja, dan maar hopen dat ik toch nog 4 maanden van de app kan gebruik maken, want zal enige tijd in het buitenland vertoeven.. jammer dat dit niet onbeperkt is. Betaal gewoon voor Ziggo, echter veel in het buitenland momenteel... 

 

Wellicht dat dit soort regels in de toekomst nog veranderen.. Gaat het trouwens echt om de app die je geïnstalleerd hebt of om je account? Heb namelijk ook nog familie die het account soms in NL gebruiken.. weet niet of dat verschil uitmaakt? 


Dat zou de 4 maanden periode wel kunnen doorbreken, daar durf ik verder niet veel over te schrijven.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic