Johan21

Level 6
  • 189Posts
  • 0Oplossingen
  • 42Likes

Ziggo GO: Niet beschikbaar, deze video kan niet worden afgespeeld -500

Ik neem kanaal#14 Race Café op.

 

Probeer dat thuis terug te kijken op mijn iPhone 13 en krijg als melding:

NIET BESCHIKBAAR. Deze video kan niet worden afgespeeld. 500

 

Via de Ziggo Next werkt het wel !

Dus hoezo niet beschikbaar?

 

Begrijp er niks van

10 Reacties 10
2.bagger2

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Precies het zelfde hier. Andere opgenomen programma’s wel terug te kijken op iPhone & iPad. 

Al ruim 2 weken, geeft Race Café t probleem. 

30 minuten gebeld met een Ziggo helpdesk mevrouw, maar die snapt helemaal niks van dit soort vragen, die moeten ze ergens anders in t menu zetten met dr telefoon.

ik heb nu een case laten aanmaken. Ik ga t merken, wel heel storend dit

Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

@Johan21 , @2.bagger2 

Op de Next is 14 Ziggo sport een 4K 2160p kanaal. Op de Ziggo go is de stream waarschijnlijk van de DVB-C kanaal 14 Ziggo Sport HD 1080i afgeleid en weergegeven op HD 720p. En in de Ziggo Go app dus niet van DVB-C kanaal 400 de 4K-TV versie van Ziggo sport. Het lijkt of dat de Ziggo Go app geen 4K “opnames” kan afspelen. Het dubbele gebruik door Ziggo van kanaal 14 op verschillende platformen lijkt problemen te veroorzaken door de 2 verschillende beeld resoluties.

 

Maak de opname opdracht in de Ziggo Go app in plaats van op de Next en kijk dan of het wel terug te kijken is in de app.

 

In topic https://community.ziggo.nl/t5/TV-Radio/4K-word-niet-ondersteund-Alle-Ziggo-Sport-MotoGP-opnames/td-p... is een soort gelijk probleem.

2.bagger2

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

02223A04-ADC8-4D45-BC8F-D32DDB7E5B95.jpeg

 ik heb nu alles bekeken op de 4K tv. Toen de opname serie gestopt om m dan de opnames weer te starten op m’n iPad. 
maar zoal t plaatje laat zien, is die mogelijkheid er niet. 
MotoGP heeft bv wel. 
Kan me nu dus voorstellen dat hier t euvel achter schuilt. Of dit normaal is???

 

dan vind ik t tevens erg ‘raar’ dat ziggo dus de foutmelding geeft met t getal 500.

iemand heeft bedacht dat de situatie die bij mij was, de foutcode 500 moest hebben. Waarom weten de wijsneuzen bij ziggo dan niet gewoon: 500=……..probleem. En zeg t dan gewoon. 

groet van een teleurgestelde klant. 

Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 996Posts
  • 122Oplossingen
  • 418Likes

Hi @Johan21

Het lijkt inderdaad te maken te hebben met wat @Karel. ook goed aanstipt: Race Café wordt op zowel op Ziggo Sport Select als op Ziggo Sport Racing uitgezonden. GO lijkt hier niet goed mee om te kunnen gaan, mogelijk mede door de resolutie.

 

In je screenshot zie ik inderdaad dat het opnemen niet lukt, maar dat komt omdat Ziggo GO op dit moment die van Ziggo Sport Racing als standaard kiest en daar heb je geen abonnement op. Als je er op klikt en vervolgens handmatig Ziggo Sport Select kiest, zou het opnemen wel moeten lukken.

 

Zoals gezegd is dit erg onlogisch en ik heb dit dan ook bij de betreffende afdeling aangekaart.

Johan21
Topicstarter
Level 6
  • 189Posts
  • 0Oplossingen
  • 42Likes

Beste Madelon,

 

jij haalt twee type klachten door elkaar. 
Mijn issue was/is:

 

Ziggo promoot dat je op allerlei platforms naar uitzendingen kunt kijken cq bewaarde opnamen.

.

Via mijn iPhone13 Ziggo Go kon ik echter niet naar de bewaarde opname van Race Cafe kijken. 
Omdat dat een 4K uitzending is .

.

Nergens publiceert Ziggo dat je geen bewaarde 4K content kunt kijken via Ziggo Go app .

.

Jammer en dus:

1. Wordt Ziggo Go app aangepast dat dit wel kan ?

2. Of gaat Ziggo bij haar website en reclame mails toevoegen dat er geen bewaarde 4K content  via Ziggo Go kan worden bekeken.

.

 

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Dat is duidelijk, @Johan21. Maar laten we even focussen op de uitzending waar het probleem bij ervaren werd. Er heeft eigenlijk een verkeerde opname plaatsgevonden, namelijk van een zender die tijdelijk open stond. Op een later moment heb je geen rechten meer om deze opname te bekijken. 

Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

Het gaat toch om het ongecodeerde kanaal 14 Ziggo sport??

 

Op Next is kanaal 14 een 4K 2160p signaal 

Op Ziggo Go kanaal 14 een HD 720p signaal

Op DVB-C is kanaal 14 een Full HD 1080i signaal en op kanaal 400 een 4K 2160p signaal

 

Het probleem is een opname gestart op kanaal 14 (4K 2160p) op de Next is kennelijk een andere stream dan kanaal 14 (HD 720p) op Ziggo GO. Dan kom ik tot de conclusie dat de opname gemaakt via de Next niet afspeelbaar is op Ziggo GO om dat de resulotie 4K 2160p is ipv HD 720p. Simpel omdat de opname verwijst naar het 2160p signaal/stream die Ziggo GO niet kan verwerken.

 

Johan21
Topicstarter
Level 6
  • 189Posts
  • 0Oplossingen
  • 42Likes

Beste  @@Riskt,

 

Ik vind uw antwoord helemaal raar !

citeer :” Op een later moment heb he geen rechten meer om deze opname te bekijken “.

Hoezo !

Ik heb zover ik weet een jaar lang recht om iets terug te kijken. 
Wordt hier nu iets anders geïntroduceerd?

Sommige opnames van #14 korter ?

En hoeveel dan ?

Een half jaar , een maand, een dag , een uur ?

Dat is dus een dubvele verwarring zo. 
….

1. opname via Next niet terug te kijken via Ziggo Go

2. En je moet terugkijken binnen ern bepaalde termijn, anders dan de standaard ( 1 jr )

 

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @Johan21

Vanaf welke zender heb je destijds de opname ingepland, weet je dat nog? Je kunt alleen opnames terugkijken van zenders waarop je daadwerkelijk geabonneerd bent. Dus als een zender die niet in je abonnement zit tijdelijk openstaat en je neemt vanaf die zender iets op, dan kun je dit later niet meer terug kijken. 

Johan21
Topicstarter
Level 6
  • 189Posts
  • 0Oplossingen
  • 42Likes

Beste @Rikst ,

 

Ik heb de opname ingepland vanaf kanaal #14. 
Daar heb ik al zoveel jaren toegang toe dat ik nog niets eens meer weet hoe lang al .

 

 

 

 

 

Uitgelicht topic