1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
VolleyHolland

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ziggo GO - Melding niet ingelogd op thuisnetwerk

sinds een 2 tal weken kan ik Ziggo GO niet meer bekijken op mijn tablet in het buitenland. In het verleden werkte het met VPN prima , maar sinds kort de vermelding tot ik niet ingelogd ben op mijn thuisnetwerk. Waarom heb ik een tablet....om onderweg te kijken toch?

Op een laptop werkt het wel, wie o wie kan mijn vertellen hoe Ziggo dit opgaat lossen, zodat ik op mijn tablet in het buitenland weer Ziggo GO kan kijken

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Steefb

Level 20
  • 16896Posts
  • 3093Oplossingen
  • 8040Likes

Als het werkt met een vpn is het puur geluk, vpn's worden actief geblokkeerd door vrijwel alle streamingdiensten.

@Mark schreef in Opgelost: VPN en Ziggo GO - Ziggo Community

Ziggo GO werkt niet via een VPN provider.

Sinds 1 april 2018 is het mogelijk om Ziggo GO te gebruiken binnen de EU en vanaf 1 augustus 2019 zelfs binnen de EER (zie Ziggo GO in het buitenland), maar buiten deze landen mogen wij niets uitzenden.

Omdat je met een VPN verbinding de Ziggo GO app voor de gek kunt houden met betrekking tot je locatie blokkeert Ziggo GO verbindingen die vanaf een bekend VPN ip-adres komen. Je zou achter een VPN server immers overal ter wereld kunnen zijn. De locatie-check gebeurt puur op basis van het ip-adres en de status daarvan in de gebruikte database (MaxMind GeoIP2).
Of een bepaald ip als 'bekend VPN ip-adres' geregistreerd staat of niet is niet publiek inzichtelijk. Als je ziet dat het door jouw gebruikte VPN ip-adres op de juiste locatie staat (binnen de EU/EER) terwijl Ziggo GO meldt dat je geen tv mag kijken buiten de EU, dan kun je ervan uitgaan dat het ip-adres als zodanig is geregistreerd.

In Nederland en in de EU (of EER vanaf 1-8-19) kun je gewoon gebruikmaken van Ziggo GO zo lang je geen VPN verbinding gebruikt.

Bekijk in context

6 Reacties 6
Meldingen
Aan Uit
Steefb

Level 20
  • 16896Posts
  • 3093Oplossingen
  • 8040Likes

Als het werkt met een vpn is het puur geluk, vpn's worden actief geblokkeerd door vrijwel alle streamingdiensten.

@Mark schreef in Opgelost: VPN en Ziggo GO - Ziggo Community

Ziggo GO werkt niet via een VPN provider.

Sinds 1 april 2018 is het mogelijk om Ziggo GO te gebruiken binnen de EU en vanaf 1 augustus 2019 zelfs binnen de EER (zie Ziggo GO in het buitenland), maar buiten deze landen mogen wij niets uitzenden.

Omdat je met een VPN verbinding de Ziggo GO app voor de gek kunt houden met betrekking tot je locatie blokkeert Ziggo GO verbindingen die vanaf een bekend VPN ip-adres komen. Je zou achter een VPN server immers overal ter wereld kunnen zijn. De locatie-check gebeurt puur op basis van het ip-adres en de status daarvan in de gebruikte database (MaxMind GeoIP2).
Of een bepaald ip als 'bekend VPN ip-adres' geregistreerd staat of niet is niet publiek inzichtelijk. Als je ziet dat het door jouw gebruikte VPN ip-adres op de juiste locatie staat (binnen de EU/EER) terwijl Ziggo GO meldt dat je geen tv mag kijken buiten de EU, dan kun je ervan uitgaan dat het ip-adres als zodanig is geregistreerd.

In Nederland en in de EU (of EER vanaf 1-8-19) kun je gewoon gebruikmaken van Ziggo GO zo lang je geen VPN verbinding gebruikt.

Bernard2

Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Ik heb hetzelfde probleem. Maar nu werkt het op mijn computer ook niet meer. Als ik een programma wil afspelen dan krijg ik de melding dat dit niet afgespeeld kan worden buiten de Europese Unie. Maar ik zit gewoon binnen de EU en gebruik een Nederlands of ander Europees IP adres. Ik heb dus dezelfde vraag. Ik zit meer dan de helft van mijn tijd in het buitenland binnen de Europese unie en wil gewoon televisie kijken op mijn computer. Daar betaal ik toch voor. En buiten mijn eigen vertrouwde netwerken thuis en op kantoor in Nederland moet ik VPN gebruiken om mijn computer te beschermen.

Ik denk dat de Ziggo engineers iets hebben bedacht waardoor VPN ip adressen worden herkend en vervolgens wordt door hen het kijken onmogelijk gemaakt. Heb dat net ook met een van de service medewerkers van Ziggo besproken en die denkt ook dat dit het geval is. De oplossing lijkt dus simpel, ik ben weliswaar technisch in het geheel niet onderlegd maar de oplossing lijkt mij simpel. Haal die software update er weer uit en wij kunnen als we op niet vertrouwde  wifi netwerken gewoon weer van ons TV abonnement gebruik maken met behulp van VPN.

ZIGGO ENGINEERS; GRAAG PROMPT AKTIE zodat we ons niet meer hoeven te ergeren.

Steefb

Level 20
  • 16896Posts
  • 3093Oplossingen
  • 8040Likes

@Bernard2  schreef:

Ik heb hetzelfde probleem.

Ik denk dat de Ziggo engineers iets hebben bedacht waardoor VPN ip adressen worden herkend en vervolgens wordt door hen het kijken onmogelijk gemaakt.

Dit is correct , zoals hier al uitgelegd en gaat niet veranderen.

Bernard2

Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Hoezo gaat dit niet veranderen. Ziggo kan toch niet verwachten dat we stoppen om VPN te gebruiken en in plaats daarvan naar ons TV abonnement alleen maar op onveilige netwerken te gebruiken! Schande en een duidelijke vorm van wanprestatie door willens en wetens hun abonnees de toegang tot se dienst te ontzeggen. . Wat een arrogantie. Het wordt tijd dat wij Ziggo allemaal gedag zeggen op basis van die wanprestatie. 

Steefb

Level 20
  • 16896Posts
  • 3093Oplossingen
  • 8040Likes

@Bernard2  schreef:

Wat een arrogantie. Het wordt tijd dat wij Ziggo allemaal gedag zeggen op basis van die wanprestatie. 

Veel plezier met het zoeken naar een aanbieder waarbij je niet tegen dit zgn. probleem aanloopt.

Waar haal je het idee vandaan dat gewone netwerken onveilig zijn?

Laat je niet gek maken door marketing praatjes van vpn aanbieders.

Wat is VPN? | Consumentenbond

De zin en onzin van VPN's (nexxwave.be)

Het vertrouwen moet er zijn
Wanneer je gebruik maakt van een VPN-dienst, dan kan de internetprovider en de beheerder van het netwerk waarvan je gebruik maakt, je surfgedrag niet zien. Maar de VPN-dienst zelf, zij zien jouw internetverkeer natuurlijk wel. Als je gebruik maakt van een VPN-dienst, dan leg je je surfgedrag alsnog in handen van een onbekende. Loggen zij jouw internetverkeer? Misschien wel, misschien niet. Welke VPN-dienst is 'te vertrouwen'? Allemaal en niemand.

[VPN] Ervaringen & Discussie - Netwerken - GoT (tweakers.net)

Bernard2

Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Nou, dan zijn de meningen verdeeld over de veiligheid van VPNs. Mijn bedrijf eist echter VPN te gebruiken om de veiligheid in waarborgen. En blijft het feit dat ik binnen de EU naar TV moet kunnen kijken. Ik heb niets in de algemene voorwaarden kunnen lezen waaruit blijkt dat dit niet mag met een VPN IP adres en begrijp ook niet wat voor Ziggo het probleem is mij op die wijze ongestoord toegang te verlenen. 🤝