1
Vraag
2
Reacties
j.essink

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ziggo GO: Live programma's geblokkeerd

Bij mijn zoon thuis wil ik op zijn mediabox die op ethernet is aangesloten naar de ziggogo app kijken maar live programma's worden geblokkeerd vanwege een afspraak met de contentprovider... Wat is dit..!?

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes

Tweede tv en Ziggo GO: zo kijk je tv

 

Waarom kan ik mijn Apple TV, Android TV of Amazon Fire Stick ontvanger niet meenemen buitenshuis en op vakantie in de EU?

 

Het gebruik van de boxjes aan je tv-toestel en apps op smart-tv’s vallen niet onder de 'Content Portabiliteit wetgeving' van onlinediensten en is daarom geen open internetdienst. Wij moeten ons daarom houden aan de gemaakte afspraken met de contentpartijen. De Apple TV, Android TV, Amazon Fire TV app van Ziggo is een ‘in huis oplossing’ voor een tweede en derde tv in huis. Het is een vervanger van een extra tv-ontvanger en we bieden, zoals afgesproken met contentpartijen, alleen aan via ons eigen netwerk. Om deze Ziggo GO app te kunnen gebruiken heb je dus ook een internetverbinding van Ziggo nodig.

Bekijk in context

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 151Oplossingen
  • 709Likes

Hij heeft waarschijnlijk geen ziggo-internet, dan moet je de ''ziggogo"-app gebruiken en niet de "ziggogo tv"-app.

Bekijk in context

8 Reacties 8
Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes

Tweede tv en Ziggo GO: zo kijk je tv

 

Waarom kan ik mijn Apple TV, Android TV of Amazon Fire Stick ontvanger niet meenemen buitenshuis en op vakantie in de EU?

 

Het gebruik van de boxjes aan je tv-toestel en apps op smart-tv’s vallen niet onder de 'Content Portabiliteit wetgeving' van onlinediensten en is daarom geen open internetdienst. Wij moeten ons daarom houden aan de gemaakte afspraken met de contentpartijen. De Apple TV, Android TV, Amazon Fire TV app van Ziggo is een ‘in huis oplossing’ voor een tweede en derde tv in huis. Het is een vervanger van een extra tv-ontvanger en we bieden, zoals afgesproken met contentpartijen, alleen aan via ons eigen netwerk. Om deze Ziggo GO app te kunnen gebruiken heb je dus ook een internetverbinding van Ziggo nodig.

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 151Oplossingen
  • 709Likes

Hij heeft waarschijnlijk geen ziggo-internet, dan moet je de ''ziggogo"-app gebruiken en niet de "ziggogo tv"-app.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75173Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Heeft je zoon een internet abonnement van Ziggo?

 

Zo nee: Tweede tv en Ziggo GO: zo kijk je tv

 

Het gebruik van de boxjes aan je tv-toestel en apps op smart-tv’s vallen niet onder de 'Content Portabiliteit wetgeving' van onlinediensten en is daarom geen open internetdienst. Wij moeten ons daarom houden aan de gemaakte afspraken met de contentpartijen. De Apple TV, Android TV, Amazon Fire TV app van Ziggo is een ‘in huis oplossing’ voor een tweede en derde tv in huis. Het is een vervanger van een extra tv-ontvanger en we bieden, zoals afgesproken met contentpartijen, alleen aan via ons eigen netwerk. Om deze Ziggo GO app te kunnen gebruiken heb je dus ook een internetverbinding van Ziggo nodig.

j.essink
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dank je. Ga ik proberen.

 

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Fijn dat je al uitleg en een goede tip hebt ontvangen voor je zoon @j.essink. Ben je al in de gelegenheid geweest om de Ziggo Go TV app bij hem uit te proberen? 

gwrijsdijk

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik blijf het apart vinden dat ik dan wel vanaf mijn mobiele telefoon zonder Ziggo netwerk de app kan gebruiken. Door te streamen naar mijn Philips tv kan ik dan wel op de camping tv kijken, maar niet via de Ziggo app op mijn smart tv. Vind het toch omslachtig en erg jammer. Speciaal smart tv uitgezocht waar de Ziggo app op kan worden geïnstalleerd, nu had ik net zo goed een simpele tv kunnen gebruiken i.c.m. mijn mobiele telefoon. Erg jammer dit!

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

@gwrijsdijk 

 

Het gebruik van de boxjes aan je tv-toestel en apps op smart-tv’s vallen niet onder de 'Content Portabiliteit wetgeving' van onlinediensten en is daarom geen open internetdienst. Wij moeten ons daarom houden aan de gemaakte afspraken met de contentpartijen. De Apple TV, Android TV, Amazon Fire TV app van Ziggo is een ‘in huis oplossing’ voor een tweede en derde tv in huis. Het is een vervanger van een extra tv-ontvanger en we bieden, zoals afgesproken met contentpartijen, alleen aan via ons eigen netwerk. Om deze Ziggo GO app te kunnen gebruiken heb je dus ook een internetverbinding van Ziggo nodig.

 

https://www.ziggo.nl/televisie/ziggo-go/ziggo-go-tweede-tv

gwrijsdijk

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dat had ik al gelezen, maar ik wist niet vantevoren dat er een verschil zit in de Ziggo Go app op je telefoon of op een tv. Zou erg fijn zijn als dat duidelijker was geweest. Achteraf heb ik er niks aan natuurlijk. Maar goed, er zal een goede (juridische) reden voor zijn. Ik blijf het echter heel raar vinden, dat ik die content wel kan streamen op een willekeurige mobiele telefoon. Als ik op de tv app ben ingelogd, is het toch ook duidelijk dat ik een abonnement heb en de content zou moeten mogen bekijken. Daar heb je toch voor betaald via je abonnement.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic