Vraag
Reacties
Aankondigingen
Nieuw op de Community? Laat ons in 3 minuten weten wat je verwacht van je bezoek. Vul nu de vragenlijst in.
Basnijland
Level 1

Ziggo GO HD 60fps streaming Android

Hey allen,

Sinds een jaartje geleden kijken veel van mijn vrienden op Apple apparaten op ZiggoGo met duidelijk betere kwaliteit dan ik. Op nadere inspectie wordt duidelijk dat de content op grote sportkanalen (ESPN, Ziggo Sport etc.) bij Apple apparaten op 1080p60 gestreamed kan worden. 

De apparaten waar ik vaak op kijk zijn de Samsung Galaxy S24 Ultra en Tab S9 Ultra. Twee enorm capabele apparaten met prachtige schermen, die op een of andere manier deze mogelijkheid niet hebben. Hierdoor ben ik geheid om ZiggoGo niet te gebruiken op mijn apparaten, wat enorm jammer is. 720p30 houdt de kwaliteit van deze schermen enorm tegen.

Enig idee of dit gaat veranderen ooit, of zijn er specifieke redenen voor dat dit nog niet werkt?

M.v.g.

Bas 

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
15 Reacties 15
anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

is de app up-to-date ?

0 Kudos
Pasi
Level 19

@anoniemforum  schreef:

is de app up-to-date ?

Je zou toch mogen verwachten, dat de app zelf aangeeft dat er een update is !!?? En, dat als de app een problemen heeft én er een update beschikbaar is, men die update toch wel installeert 😉.

Basnijland
Level 1
Topicstarter

Absoluut, dat check ik regelmatig

0 Kudos
caesar
Level 17

@Pasi 

De genoemde Samsung apparaten hebben Android als operating system, en de hogere resolutie wordt alleen ondersteund op Google TV en Apple TV.

0 Kudos
Basnijland
Level 1
Topicstarter

Ja dat is interessant, die had ik al gezien. Maar toch klopt er dan iets niet, want het is in ieder geval duidelijk dat de desbetreffende content op Apple apparaten zeker op 60fps afspeelt, dat heb ik ook zeker gecheckt.

Interessant genoeg is over deze aanpassing niets over te vinden online, daarom vroeg ik het. Toch bedankt voor de hulp!

0 Kudos
Pasi
Level 19

"...is de app up-to-date ?..."

Ik ga er vanuit dat de 'Ziggo Go Tv' app wordt bedoeld !

0 Kudos
Pasi
Level 19

@Basnijland  schreef:

Ja dat is interessant, die had ik al gezien. Maar toch klopt er dan iets niet, want het is in ieder geval duidelijk dat de desbetreffende content op Apple apparaten zeker op 60fps afspeelt, dat heb ik ook zeker gecheckt.

Interessant genoeg is over deze aanpassing niets over te vinden online, daarom vroeg ik het. Toch bedankt voor de hulp!

Men kan er bijna zeker van zijn, dat Apple e.e.a. beter voor elkaar heeft en voor Apple 'gemiddeld' niet goed genoeg is. Terwijl 'gemiddeld' het ( maximale ) doel is voor Ziggo !

Zelf zit ik te twijfelen. Of ik koop de nieuwe 'Google tv streamer' of een 'Apple tv 4K', waarbij ook een app voor het kijken naar lokale 4K/HDR films ( via DLNA/Share/SMB ) belangrijk is.

0 Kudos
caesar
Level 17

@Pasi 

Ja, die wordt ook bedoeld, maar er bestaan meerdere versies van. Je hebt een versie voor Android, voor Google TV, voor Amazon Fire, voor Apple TV, en ongetwijfeld voor verschillende merken TV met hun eigen O.S., zoals LG en Samsung.

0 Kudos
Pasi
Level 19

@caesar  schreef:

@Pasi 

Ja, die wordt ook bedoeld, maar er bestaan meerdere versies van. Je hebt een versie voor Android, voor Google TV, voor Amazon Fire, voor Apple TV, en ongetwijfeld voor verschillende merken TV met hun eigen O.S., zoals LG en Samsung.

Ja, maar ...

... al die door Ziggo gecontroleerde apps, zouden toch zelf een melding moeten geven, als er voor die app ( op dat OS ) een update beschikbaar is !!

0 Kudos
caesar
Level 17

@Pasi 

Neen, zo'n update wordt automatisch geladen, dat merk je niet eens.

0 Kudos
Steefb
Level 20

@Basnijland  schreef:

De desbetreffende content op Apple apparaten zeker op 60fps afspeelt, dat heb ik ook zeker gecheckt.

Dat zal vrijwel zeker niet het geval zijn, in Nederland / Europa wordt 50 of 25 fps gebruikt. transformatie naar 60 fps is technisch nogal lastig .

youriy
Level 17

Inderdaad, 60 fps is niet aan te raden. Beter gewoon op 50 fps zetten.

0 Kudos
caesar
Level 17

@youriy 

Nog beter is dat player en TV zich aanpassen aan de framerate van het aangeboden materiaal.

0 Kudos
Basnijland
Level 1
Topicstarter

Ah dat zou zeker kunnen, het is in ieder geval met het blote oog enorm zichtbaar

0 Kudos