1
Vraag
2
Reacties
Chantalletje

Raadgever
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ziggo GO - Geen verbinding te krijgen

Ziggo Go werkt bij ons sinds gisteren niet meer. Ook www.ziggogo.tv.

Geen verbinding te krijgen.

volgens ziggo site is er geen storing.

ons internet doet het prima en de mediabox ook.

iemand anders hetzelfde probleem?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Chantalletje
topicstarter
Raadgever
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Zojuist een nieuwe modem gekregen, dat het probleem heeft opgelost. Het lijkt erop dat onze erg oude fritz box een probleem had met ipv6. Het ging lang goed maar bij de laatste wijzing van ip adres heet ie het opgegeven. Nu kan ik weer de ziggo app gebruiken en overal navigeren!

Bekijk in context

9 Reacties 9
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 61524Posts
  • 4192Oplossingen
  • 15659Likes

Het wordt de laatste tijd nogal eens gemeld op dit forum.

Een Ziggo moderator kan mogelijk in de achtergrond zien wat er mis gaat.

Heb je onlangs je abonnement gewijzigd?

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link kom je in je Ziggo community profiel, op die pagina mogelijk iets naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Chantalletje
topicstarter
Raadgever
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb de gegevens aangevuld.

ik vermoed dat het probleem te maken heeft met het feit dat wij tv van ziggo hebben maar internet van xs4all...sinds een paar dagen overgenomen door kpn.

via mobiel internet (4g) kijkt ee ziggo app wel te werken...

RoWi.
Expert
Expert
  • 14742Posts
  • 646Oplossingen
  • 4275Likes

@Chantalletje  schreef:

Ik heb de gegevens aangevuld.

ik vermoed dat het probleem te maken heeft met het feit dat wij tv van ziggo hebben maar internet van xs4all...sinds een paar dagen overgenomen door kpn.

via mobiel internet (4g) kijkt ee ziggo app wel te werken...

Voor www.ziggogo.tv mag dat niks uitmaken. Alleen voor de Ziggo Go TV app op een Apple TV of een op AndroidTV gebaseerde Smart TV of mediaspeler zal dat een foutmelding geven.

Terzijde

XS4all is al jaren een merk van KPN. Pas recent zijn de XS4all klanten volledig gemigreerd naar de KPN systemen.

Ik kan via mijn KPN verbinding ook gewoon de Ziggo go app en website gebruiken.

Ps @Chantalletje welke mediabox en welk TV abonnement?

Chantalletje
topicstarter
Raadgever
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ziggo TV Compleet en Mediabox XL. Geen smart TV.

Inmiddels ontdekt dat het niet alleen de ziggo app is. Een aantal andere site kunnen wij niet bereiken. Zoals xs4all bijvoorbeeld, of www. stemwijzer.nl, en een aantal leer sites waar de kinderen hun huiswerk moeten maken. Aangezien hier in huis niets anders gewijzigd is, moet ik toch ervan uit gaan dat het aan de xs4all/kpn kant is...

alles hier nagekeken. Ook dns cache gewist. Niets helpt.

RoWi.
Expert
Expert
  • 14742Posts
  • 646Oplossingen
  • 4275Likes

@Chantalletje  schreef:

Ziggo TV Compleet en Mediabox XL. Geen smart TV.

Inmiddels ontdekt dat het niet alleen de ziggo app is. Een aantal andere site kunnen wij niet bereiken. Zoals xs4all bijvoorbeeld, of www. stemwijzer.nl, en een aantal leer sites waar de kinderen hun huiswerk moeten maken. Aangezien hier in huis niets anders gewijzigd is, moet ik toch ervan uit gaan dat het aan de xs4all/kpn kant is...

alles hier nagekeken. Ook dns cache gewist. Niets helpt.

Duidelijk, dan heb je vermoedelijk een nieuw publiek ip adres gekregen waar iets niet lekker mee zit, dat zit dan inderdaad bij KPN.

Tip, als er een netwerkkabel tussen je modem/router zit en je Mediabox XL verwijder deze dan.

Chantalletje
topicstarter
Raadgever
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt voor de tip, onze mediabox is niet aangesloten aan het internet, dus alleen de ziggo kabel zit erin. Kan daar vandaan geen storing zijn.

RoWi.
Expert
Expert
  • 14742Posts
  • 646Oplossingen
  • 4275Likes

@Chantalletje  schreef:

Bedankt voor de tip, onze mediabox is niet aangesloten aan het internet, dus alleen de ziggo kabel zit erin. Kan daar vandaan geen storing zijn.

Daar ga ik ook niet vanuit, dit zit vermoedelijk echt aan de KPN kant, krijg je een specifieke foutmelding bij één van de pagina's die niet openen?

Wat mij verbaasd als ik goed lees dat het ook fout gaat met de Ziggo Go app is dat tijdens het aanmelden ik verwacht dat de app wel start.

Aanvulling, het zal inderdaad in het nieuwe IP adres zitten die is namelijk gewijzigd staat te lezen bij de te verwachten wijzigingen.

https://www.xs4all.nl/overzicht/

Elke internetverbinding heeft een eigen en uniek IP-adres. Uw IP-adres verandert. Meestal heeft dat geen gevolgen en hoeft u niets te doen. Uw (wifi-)netwerk en uw aangesloten apparaten blijven dan ook werken zoals u gewend bent

Monica
Community Moderator
Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 264Likes

Hey @Chantalletje, hoe gaat het nu? Kan je de verschillende websites, waaronder Ziggo Go, inmiddels weer bereiken? 🙂

Chantalletje
topicstarter
Raadgever
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Zojuist een nieuwe modem gekregen, dat het probleem heeft opgelost. Het lijkt erop dat onze erg oude fritz box een probleem had met ipv6. Het ging lang goed maar bij de laatste wijzing van ip adres heet ie het opgegeven. Nu kan ik weer de ziggo app gebruiken en overal navigeren!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic

Over de update van Ziggo GO

Update: 8 november 2022 Laatste versie 4.44.5618 beschikbaar in de bekende app stores Deze bevat onder andere: Na een wijziging in de tv gids, kan een programma weer direct bekeken worden. Spontaan ui...

Geplaatst in Ziggo Updates