Aankondigingen
Problemen sinds de laatste update van Ziggo GO? Bekijk hier het overzicht voor de laatste updates.
1
Vraag
2
Reacties
HermandeB

Stamgast
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ziggo GO: Geen toestemming voor dit IP-adres

Via reclame op radio en TV wordt op dit moment Ziggo Go geadviseerd om "overal TV te kijken"

Ik heb een nieuwe full HD TV gekocht voor in de camper en daarin een MI stick geplaatst voor het casten van TV programma's. Als internet abonnement heb ik Vodaphone RED zakelijk (150GB per maand).

Via de MI stick kan ik via de geinstalleerde apps probleemloos kijken naar o.a.  You Tube/ Netflix en F1 pro (lukt geweldig zonder onderbrekingen..)

Maar als ik naar de Ziggo Go app ga, krijg ik direct de melding "dat de aanbieder geen toestemming geeft voor dit IP adres" Ik heb ook al geprobeerd om VPN een ander IP adres in te geven maar dat werkte ook niet.

Rechtstreeks kijken op de telefoon gaat wel probleemloos.

Het streamen via mijn telefoon naar de TV zou eventueel een alternatief kunnen zijn, maar dat is niet te doen; om de drie of vier seconden stopt de uitzending om te bufferen...

Heel vreemd allemaal als je bedenkt dat Vodaphone en Ziggo samenwerken....

Dit probleem doet zich niet alleen in het buitenland voor (Belgie/ Luxemburg) en (via VPN aangegeven in Italie/ Duitsland en UK te verblijven) maar ook bij mij thuis voor de deur in Tilburg... Een en ander is goed geinstalleerd want bij de eerste test heeft het plm 1minuut perfekt gewerkt en daarna krijg is steeds de melding "dat de aanbieder geen toestemming geeft"  waarom wordt er dan reclame voor gemaakt??

Ik heb hierover gebeld met Ziggo maar daar heeft men mij door geadviseerd om het op dit forum voor te leggen..

Men informeerde bij Ziggo om welk merk TV ik heb, maar ik had de zelfde klacht met mijn vorige toestel en ik weet dat er ook andere mensen zijn met het zelfde probleem.

2 Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Steefb
Expert
Expert
  • 11704Posts
  • 2240Oplossingen
  • 4065Likes

Ziggo go voor bijv. telefoon en tablet en ziggo go voor android tv hebben nogal wat verschillen.

De helpdesk moet weten dat dit niet mogelijk is, op het forum kunnen we je er ook niet mee helpen.

Tweede tv en Ziggo GO: zo kijk je tv

Veelgestelde vragen

Waarom kan ik mijn Apple TV, Android TV of Amazon Fire Stick ontvanger niet meenemen buitenshuis en op vakantie in de EU?

Het gebruik van de boxjes aan je tv-toestel en apps op smart-tv’s vallen niet onder de 'Content Portabiliteit wetgeving' van onlinediensten en is daarom geen open internetdienst. Wij moeten ons daarom houden aan de gemaakte afspraken met de contentpartijen. De Apple TV, Android TV, Amazon Fire TV app van Ziggo is een ‘in huis oplossing’ voor een tweede en derde tv in huis. Het is een vervanger van een extra tv-ontvanger en we bieden, zoals afgesproken met contentpartijen, alleen aan via ons eigen netwerk. Om deze Ziggo GO app te kunnen gebruiken heb je dus ook een internetverbinding van Ziggo nodig.

Bekijk in context

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 56489Posts
  • 3720Oplossingen
  • 13535Likes
8 Reacties 8
Steefb
Expert
Expert
  • 11704Posts
  • 2240Oplossingen
  • 4065Likes

Ziggo go voor bijv. telefoon en tablet en ziggo go voor android tv hebben nogal wat verschillen.

De helpdesk moet weten dat dit niet mogelijk is, op het forum kunnen we je er ook niet mee helpen.

Tweede tv en Ziggo GO: zo kijk je tv

Veelgestelde vragen

Waarom kan ik mijn Apple TV, Android TV of Amazon Fire Stick ontvanger niet meenemen buitenshuis en op vakantie in de EU?

Het gebruik van de boxjes aan je tv-toestel en apps op smart-tv’s vallen niet onder de 'Content Portabiliteit wetgeving' van onlinediensten en is daarom geen open internetdienst. Wij moeten ons daarom houden aan de gemaakte afspraken met de contentpartijen. De Apple TV, Android TV, Amazon Fire TV app van Ziggo is een ‘in huis oplossing’ voor een tweede en derde tv in huis. Het is een vervanger van een extra tv-ontvanger en we bieden, zoals afgesproken met contentpartijen, alleen aan via ons eigen netwerk. Om deze Ziggo GO app te kunnen gebruiken heb je dus ook een internetverbinding van Ziggo nodig.

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 56489Posts
  • 3720Oplossingen
  • 13535Likes
AlexHelpt
Expert
Expert
  • 1418Posts
  • 233Oplossingen
  • 581Likes

Hallo en welkom Herman,

Gaat het om Ziggo GO of Ziggo GO TV? Indien dat laatste, zal het inderdaad niet gaan werken..

"Waarom werkt de [Ziggo GO TV] app alleen met een Ziggo internetverbinding?
Het gebruik van de boxjes aan je tv-toestel en apps op Smart TV’s vallen niet onder de Content Portabiliteit wetgeving van  online diensten en is daarom geen open internetdienst. Wij houden ons hiermee aan de gemaakte afspraken met de content partijen. De app van Ziggo is een ‘in huis oplossing’ voor een tweede en derde tv in huis. Dit kan dus alleen worden aangeboden via ons eigen netwerk, de Ziggo internetverbinding."

-edit- 3x hetzelfde antwoord in 5 minuten 😆

H123ans

Stamgast
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Precies het zelfde probleem!!, npo start etc doen het wel maar ziggo is roomser dan een paus!! Het wordt tijd dat ze met de techniek mee gaan. Als ik onderweg ben ( camper) ben ik €50 per maand kwijt voor diensten die ik niet gebruik!!, een app op smart tv die het gewoon doet zou toch het minste zijn!!!

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 56489Posts
  • 3720Oplossingen
  • 13535Likes

@H123ans "Precies het zelfde probleem!!, npo start etc doen het wel maar ziggo is roomser dan een paus!!"

Ziggo geeft alle zenders rechtstreeks door via de kabel en met een internet verbinding van Ziggo, maar niet via de app op een SmartTV, daar hebben de zenders en contenteigenaren hun eigen apps voor, waar ze aan verdienen, en mag Ziggo ze niet doorgeven.

NPO Start van de NPO / RTL XL van RTL / KIJK van Talpa / NLZIET voor alle 3

Ziggo GO TV voor Apple TV, Android TV en Amazon Fi... - Ziggo Community

Waarom werkt de app alleen met een Ziggo internetverbinding?
Het gebruik van de boxjes aan je tv-toestel en apps op Smart TV’s vallen niet onder de Content Portabiliteit wetgeving van  online diensten en is daarom geen open internetdienst. Wij houden ons hiermee aan de gemaakte afspraken met de content partijen. De app van Ziggo is een ‘in huis oplossing’ voor een tweede en derde tv in huis. Dit kan dus alleen worden aangeboden via ons eigen netwerk, de Ziggo internetverbinding.

H123ans

Stamgast
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

kan je dan uitleggen wat het verschil is tussen een telefoon of ipad en een smart tv?? Op de eerste twee doet ie het overal!!!

ik zie het verschil niet!!, ook streamen via je telefoon wordt geblokkeerd. Echt niet meer van deze tijd!!

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 56489Posts
  • 3720Oplossingen
  • 13535Likes

@H123ans  schreef:

kan je dan uitleggen wat het verschil is tussen een telefoon of ipad en een smart tv?? Op de eerste twee doet ie het overal!!!

ik zie het verschil niet!!, ook streamen via je telefoon wordt geblokkeerd. Echt niet meer van deze tijd!!

Dan zul je bij de makers van de content en de eigenaren van de content moeten zijn, zij bepalen de prijs van de mogelijkheden van het kunnen weergeven van hun zenders en films/series/documentaires.

Alles kan zoals je wenst, maar dan hangt er een flink prijskaartje aan, want dan zijn er minder klanten voor hun eigen apps: NPO Start van de NPO / RTL XL van RTL / KIJK van Talpa en ik denk niet dat bij Ziggo veel mensen meer willen betalen, omdat er een heel klein percentage klanten is, die via een app op de TV alles willen kunnen zien buiten hun huis, die hebben mogelijkheden genoeg en zullen dit zelf moeten betalen.

RoWi.
Expert
Expert
  • 12626Posts
  • 573Oplossingen
  • 3472Likes

@H123ans  schreef:

Lang verhaal kort puur bedrijfs beleid van de providers waarbij al dan niet terecht naar de content leveranciers wordt gewezen. 

Wat in het start bericht wordt genoemd de VPN kan wel naar een adres met een Ziggo verbinding.

@H123ans  hoe bedoel je dat het streamen op je telefoon wordt geblokkeerd? De ziggo go app is overal binnen de eu bruikbaar.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic

Over de update van Ziggo GO

Laatst bijgewerkt op 24-06-2022: Na de verschenen update van 8 juni ontvangen we zeer bruikbare feedback. Uiteraard zitten we er bovenop en zetten we alles door naar onze ontwikkelaars. Wil je aan ons...

Geplaatst in Ziggo Updates