Over de update van Ziggo GO
Laatst bijgewerkt op 24-06-2022: Na de verschenen update van 8 juni ontvangen we zeer bruikbare feedback. Uiteraard zitten we er bovenop en zetten we alles door naar onze ontwikkelaars. Wil je aan ons...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Sinds de update maakt de webapp geen gebruik meer van de (Chrome) browser prefill van user/password (en de browser vraagt ook niet of je die wilt saven), dus je moet steeds opnieuw je user/password helemaal intypen. Dat werkte vroeger altijd goed.
Verder: na suspend/resume ben ik (meestal?) uitgelogd, ook als dat bijv. binnen een uur gebeurt. Het kan zijn dat dat samenhangt met het feit dat de laptop na de resume een ander IP-adres heeft (ben dan veranderd van locatie), maar ik weet niet zeker of het alleen dan gebeurt. Dit was vroeger nooit het geval.
In dit topic zijn meerdere meldingen gedaan. Momenteel verzamelen we deze voorbeelden om meer duidelijkheid te krijgen.
Hi allen,
Dank voor jullie bevindingen en informatie tot dusver. We zijn het vaak opnieuw moeten inloggen in kaart aan het brengen en jullie meldingen zijn zeer waardevol.
Voor wie het nog niet heeft gemeld, willen we graag het volgende weten:
-Welk apparaat met welk besturingssysteem gebruik je?
-Moet je altijd opnieuw inloggen?
-Krijg je ook iedere keer de melding dat er een update is geweest?
Bij mij precies het zelfde,moet telkens opnieuw gebruikrsnaam en wacht woord invoeren.
@joscho Nog iets raars: als ik nog een andere tab open heb, moet ik daar ook opnieuw inloggen. Vroeger was een reload genoeg om daar ook ingelogd te zijn, nu niet. En als ik daar dan inlog, stopt de eerste tab (als die iets afspeelde), hoewel ik daar wel ingelogd blijf.
Ik heb ergens een tab open met de tv-gids en als ik iets wil afsprelen doe ik dat in een apart window (tab), dus dit gedrag is zeer irritant.
Bij ons worden de login gegevens niet onthouden en verschijnt de melding dat er geen verbinding is.
Dus:
- Nvidia Shield TV (met Android 11) inschakelen (1GBit bedraad)
- Ziggo GO TV app starten
- Gebruikersnaam en wachtwoord ingeven en op Inloggen klikken
- Melding verschijnt dat er geen verbinding is.
- Nvidia Shield herstarten
- Ziggo GO TV app starten
- Gebruikersnaam en wachtwoord ingeven en op Inloggen klikken
- GEEN Melding dat er geen verbinding is, app start door.
- Na enkele seconden programma informatie.
Bovenstaande elke dag uitvoeren.
Meerdere keren meegemaakt, steeds opnieuw inloggen op Sony Android TV met laatste updates.
Na de "update" van de Ziggo Go app diverse zaken gemerkt.
De Ziggo Go app werkt een stuk trager dan de vorige app.
Voor de update werkte alles perfect, en lekker snel. Na de update langere laadtijden, na opstart.
Grootste probleem nu is dat na openen Ziggo Go er elke keer naar gebruikersnaam en wachtwoord wordt gevraagd...
Gebruikt de Ziggo Go app op een Nvidia Shield TV van 2017, met alle recente updates erop.
Hopelijk wordt dit probleem opgelost.
En ik vroeg mij af of er nog een mogelijkheid is om de ZIggo Go App te gebruiken voordat deze een update kreeg.
Hi allen,
Dank voor jullie bevindingen en informatie tot dusver. We zijn het vaak opnieuw moeten inloggen in kaart aan het brengen en jullie meldingen zijn zeer waardevol.
Voor wie het nog niet heeft gemeld, willen we graag het volgende weten:
-Welk apparaat met welk besturingssysteem gebruik je?
-Moet je altijd opnieuw inloggen?
-Krijg je ook iedere keer de melding dat er een update is geweest?
-Welk apparaat met welk besturingssysteem gebruik je?
Chrome browser (Ziggo GO web app), op Linux
-Moet je altijd opnieuw inloggen?
Nee, maar meestal na suspend/resume (ook niet altijd) en soms gedurende de dag.
-Krijg je ook iedere keer de melding dat er een update is geweest?
Nooit, maar dat krijg je ook niet als browser-app.
-Krijg je ook iedere keer de melding dat er een update is geweest?
Nee, die melding krijgen wij niet.
Samsung S20+, Android 12: Vanavond rond 22:10 startte ik Ziggo GO op om even wat in de gids na te kijken. Het logo bleef lang in beeld, te lang. De app vervolgens afgesloten en opnieuw opgestart, waarna het inlogscherm kwam. Dit kwam ongelegen, dus heb ik verdere poging gestaakt.
@IsHome @Jos_V @AoxoMoxoA Allemaal dank voor jullie inbreng! Ik heb dit als aanvulling op het lopende onderzoek doorgeven aan onze specialisten.
Ik heb dit probleem ook. Hierbij komt ook dat ik een melding krijg dat ik geen profiel heb met "dit abonnement". Ik zie mijn naam ook niet meer bovenaan staan, en ik ben wel ingelogd. Hij gooit mij er telkens ook weer uit.
MACOS Monterey 12.4
Helaas hier zelfde verhaal.
Telkens opstarten Ziggo Go app gebruikersnaam en ww invoeren.
Dit op mijn Sony x9505h in combinatie Ci+ module.
Oude app werkte prima en had deze euvel niet.
-Welk apparaat met welk besturingssysteem gebruik je? Sony x9505h Android 9
-Moet je altijd opnieuw inloggen? Ja
-Krijg je ook iedere keer de melding dat er een update is geweest? Niet altijd
Oh en voorheen kon ik 7 dagen terugkijken en nu nog maar 2? Flauwekul.
@CAROLINEAUDREY Ontzettend vervelend dat jij dit probleem ook ervaart! Maakt het het ook nog uit met welke internetbrowser je online tv kijkt via www.ziggogo.tv ? Of zie je dit in elke browser gebeuren?
@Kevinmastah Balen dat jij hetzelfde euvel hebt! Gebruik je wel de meeste recente versie van de Ziggo GO TV app op je Sony tv? Als je een verouderde versie of versie gebruikt die via sideloader geinstalleerd zal je hierop momenteel alleen NPO 1,2,3 zien.
heb ongeveer hetzelfde als Frans12
mijn gegevens:
- PC MEDION® AKOYA P62017(MD34150) met processor Intel(R) Core(TM) i5-9400 CPU @ 2.90GHz 2.90 GHz
Geïnstalleerd RAM-geheugen 12.0 GB (11.9 GB beschikbaar)
Type systeem 64-bits besturingssysteem, x64-processor
Editie Windows 11 Home
Versie 21H2
Installatiedatum 8-11-2021
- Firefox 102.0(64-bits)
- steeds opnieuw inloggen, wachtwoord wordt wel onthouden[als het invulvak wordt aangeklikt], maar gebruikersnaam niet[bij aanklikken]
- geen updatemelding, wel steeds '....en nu gaan we beginnen......'
- erg traag in uitvoering+wegvallen van opgevraagde zenders
@Anton5 Hartelijk dank voor het doorgeven! Ik heb jouw melding doorgeven aan de collega's die dit in onderzoek hebben.
@Kevinmastah @CAROLINEAUDREY Ook jullie melding is doorgegeven. Zien jullie nog wel kans om een antwoord te geven op vragen die ik gesteld heb in mijn vorige bericht? Deze info is relevant ten behoeve van het onderzoek.
@Kevinmastah Top, dan heb je inderdaad de meest recente versie. Hartelijk dank voor het controleren. Heb je de app vandaag nog getest en gekeken of het probleem zich blijft voordoen?
ik heb hetzelfde probleem, maar dan met mijn XiaoMi Android stick icm Ziggo go tv. Na het opnieuw aanzetten van de stick wordt regelmatig gevraagd opnieuw in te loggen. Stick zit gewoon in Ziggo netwerk thuis, achter dezelfde tv.
Dit is overigens slechts 1 van de vele problemen met Ziggo go tv sinds de recente update…..
Zojuist even wat dingen getest.
Na het opnieuw invoeren van de inloggegevens werkt Ziggo go app.
Daarna heb ik de app handmatig afgesloten en opnieuw opgestart.
Hoefde geen gegevens in te voeren.
Toen heb ik nogmaals de Ziggo go app afgesloten en cache geheugen leeggemaakt.
daaropvolgend de tv helemaal opnieuw opgestart.
Ziggo go app gestart en hoefde dit keer ook geen gegevens in te voeren.
Ik zal morgen eens kijken of ik nog steeds ingelogd ben.
Het begint er dus op te lijken dat de Ziggo go app zichzelf na een bepaalde tijd uitlogt.
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Laatst bijgewerkt op 24-06-2022: Na de verschenen update van 8 juni ontvangen we zeer bruikbare feedback. Uiteraard zitten we er bovenop en zetten we alles door naar onze ontwikkelaars. Wil je aan ons...