1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
arjanxxl

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ziggo GO: Foutcode 1002

Sinds vrijdag krijg ik de code 1002 in beeld. check uw browser.

Voor mijn werk zit ik altijd in het buitenland ,waarvan 95% buiten de EU. Ik kijk echter al jaren achter de VPN zonder problemen. Heb diverse browsers geprobeerd , maar geen succes.

HELP !!!!!!!!!!

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Steefb

Level 20
  • 16694Posts
  • 3076Oplossingen
  • 7918Likes

Vpn's worden actief geblokkeerd door alle streaming diensten, dus ook ziggo.

Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.

Probeer een andre server bij je vpn dienst.

Bekijk in context

17 Reacties 17
Meldingen
Aan Uit
Steefb

Level 20
  • 16694Posts
  • 3076Oplossingen
  • 7918Likes

Vpn's worden actief geblokkeerd door alle streaming diensten, dus ook ziggo.

Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.

Probeer een andre server bij je vpn dienst.

Kina

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Nu 6 keer met de klanten SERVICE gebeld en de meesten onvriendelijk en waarschijnlijk ondeskundig en nu eindelijk terug gebeld (om 21.10 uur terwijl ik al in bed lag!) door een geduldige meneer. Ik krijg alleen maar het advies om ook mijn probleem met 1002 op de laptop hier neer te leggen. Ik heb geen VPN en geen verborgen DSN en zowel met chrome als met edge en de app krijg ik regelmatig deze melding. Sommige zenders doen het wel en anderen weer niet. Hoe kan dit dan aan mijn apperatuur liggen? Ik gebruik op al mijn laptops Eset beveiliging en ook met deze uitgeschakeld blijft het de ene keer en bij wisselende zenders fout gaan en een volgende keer niet. Zelfs gelijktijdig op beide laptops gaat het soms op beide goed, soms op beide fout maar nog gekker ook soms op de een wel goed en de ander niet!

Overal zorgeloos TV kijken met ZIGGO?????? Bovenstaande vraag is al een jaar oud en het probleem is er dus nog steeds. HELP!!!

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 6093Posts
  • 726Oplossingen
  • 2601Likes

Goedemorgen @Kina 

Wat jammer te lezen dat je zo onvriendelijk te woord bent gestaan door een eerlijke collega. Allereerst daarvoor excuus!

Zo te lezen loop jij al een jaar lang tegen foutcode 1002 aan. Gaat het dan alleen op Ziggo GO via de browser? Want hoe werkt Ziggo GO middels de app op je mobiele telefoon?

KeesR

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb sinds enkele dagen hetzelfde probleem, echter alleen bij RTL7 zoals ik het nu zie. Heb geen VPN etc. 

Kina

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Bij mij is het wisselend. Vaak 1,2 en 3 maar inderdaad ook RTL Zelfs nu ook mijn opnames! Klantenservices weet het gewoon niet en zegt dat ik hier de oplossing moet zoeken. Lees alleen maar mensen met hetzelfde probleem (Als ik al snap hoe ik hier terecht kom!)

Judith
Community Moderator
Community Moderator
  • 1478Posts
  • 152Oplossingen
  • 718Likes

Goedemorgen @Kina we helpen je hier natuurlijk graag bij het zoeken naar een oplossing voor de problemen die jij ervaart met ZiggoGo. Je geeft aan een foutmelding 1002 te zien, ervaar je dit probleem alleen op de laptops of ook als je via de ZiggoGo app kijkt via een telefoon of tablet? 

Kina

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

alleen op de laptop maar zal straks wel weer bellen want zelfs de tv doet het nu niet meer. Overal perfect internet zowel bekabeld als Wifi maar geen ontvangst op de tv! Bah ik Ben Ziggo zo verschrikkelijk zat! Wel de hoofdprijs betalen maar een product leveren ho maar!

Judith
Community Moderator
Community Moderator
  • 1478Posts
  • 152Oplossingen
  • 718Likes

Kun je me iets meer vertellen over de problemen die je dan nu met de tv ervaart @Kina ? Zie je ook daar een foutmelding of wil je ZiggoGo via de laptop streamen naar je tv en werkt dat niet? 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34429Posts
  • 2522Oplossingen
  • 17354Likes

@Kina Gebruik je toevallig ESET als antivirus, dan kan dit topic de oplossing bieden.

Kina

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

tv zegt dat hij geen verbinding heeft  Alle kabels gecontroleerd maar laat zelfs geen gewoon tv zien. en nee de ZiggoGo geeft de foutcode op de laptops en niet op de tablet en phone. en nee ik gebruik geen VPN.

Judith
Community Moderator
Community Moderator
  • 1478Posts
  • 152Oplossingen
  • 718Likes

Verwijder de cookies eens op de laptops @Kina en waag dan nog eens een poging om in te loggen in je ZiggoGo. 
Wanneer je naar je Mediabox kijkt, brandt daar dan wel het power lampje? Kun je de tv én de Mediabox eens opnieuw opstarten? Mocht dit het probleem niet oplossen, test dan eens een andere HDMI kabel. 

Judith
Community Moderator
Community Moderator
  • 1478Posts
  • 152Oplossingen
  • 718Likes

Hi @Kina, het is alweer even geleden dat we contact hadden hier en ik ben benieuwd of het inmiddels is gelukt om het probleem met foutcode 1002 op te lossen. Kunnen wij je nog ondersteuning bieden dan hoor ik dat graag! 

Kina

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dank voor je belangstelling maar helaas is het antwoord op al je vragen nog steeds "nee" Alles wat je voorstelde gedaan en/of gecontroleerd maar het blijft niet werken. Ik ben hier nog steeds heel sacherijnig over. Betaal de hoofdprijs en  uiteindelijk heb ik alleen een tv waar ik nooit naar kijk omdat ik opneem en dan op mijn laptop wil bekijken. En 'kunnen' ondersteuning bieden? Ik vind dat het 'moet' alleen heb ik geen geld om een monteur te laten komen want natuurlijk kan ik  nu al wel voorspellen dat het aan mij ligt en ik dus moet dokken! Binnenkort ligt hier de kabel van SKV en daar sturen jullie me nu dus heen. Judith neem dit niet persoonlijk maar bespreek dit maar eens met iemand die de service van een duur betaalde provider een boost kan geven.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 9634Posts
  • 1121Oplossingen
  • 4377Likes

Hi @Kina,

Meer dan logisch dat je ontevreden bent als je elke keer deze storingen hebt bij je diensten waar je voor betaalt. Hoewel ik me kan voorstellen dat je meerdere meldingen over deze foutcode voorbij hebt zien komen, is hier geen storing bekend van. We zien vooralsnog alleen "terechte" 1002-meldingen, waarbij er bijvoorbeeld een VPN of alternatieve DNS wordt gebruikt. Het is ook mogelijk dat een instabiele of matige verbinding voor uiteenlopende foutcodes kan zorgen, en hoe graag ik het ook met één druk op de knop had verholpen, moeten we dus toch verder inzoomen op je individuele situatie. Laten we even op een rij zetten wat we in ieder geval weten:

-Je krijgt regelmatig foutcode 1002 op de laptops te zien

-Je maakt geen gebruik van een VPN of alternatieve DNS

-Je hebt je Eset beveiliging tijdelijk uitgeschakeld, maar dat maakt geen verschil

-Ook je TV heeft soms geen verbinding meer

-Ziggo GO (app) op je tablet en telefoon werkt goed

Ik ben allereerst benieuwd naar het volgende:

-Zijn er momenten dat het wél voor enige tijd goed gaat op je laptop? Hoe snel en wanneer zie je foutcode 1002?

-Heb je vaker uitval van je TV / Mediabox? Gebeurt het dan vooral bij terugkijken/opnames of ook bij Live TV?

Kina

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dank voor je bericht en samenvatting. (Dat valt op omdat ik al heel vaak alles opnieuw heb moeten vertellen)

Je vragen:

NU om even voor half 7 de zenders bij langs geweest en 3, 6, en 7 geven de foutmelding en de rest kan in live tv kijken op deze laptop. De code verschijnt direct bij het aanklikken (Op het moment dus dat je normaal het programma ziet verschijnt de code)

Uitval van mijn tv weet ik niet want daar kijkt alleen mijn kleinzoontje heel af en toe naar als hij hier is. Die heb ik nog staan omdat ik dan ZiggoGo heb. Maar de laatste keer was het ook al zo'n gedoe dat ik hem nu niet eens meer fatsoenlijk naar bv videoland (heb ik abonnement op) kan laten kijken want ik moet alles nu weer opnieuw instellen.

Maar ook mijn opnames doen het dus niet. Nu gecontroleerd en bv kijken zonder kopen van 15/4 geeft ook de foutmelding. Ik heb daar een gedeelte van gezien en wilde verder kijken maar kan dus niet. 

Bovenstaande gebeurt zowel via de app als via de browser. En ja die 3 zenders en kijken zonder kopen doen het  met uitgeschakelde beveiliging wel, maar krijg allemaal meteen dikke rode waarschuwingen dat ik geïnfecteerd ben zo gauw ik het weer inschakelde dus dat ga ik zeker niet doen. 

Ik ben bang dat Ziggo een probleem heeft dat nu bij de klant neergelegd wordt. Ook dit hele systeem van 'community' vind ik vreselijk. Wie leest dit allemaal? Is dit openbaar? De helft van de keren weet ik niet eens hoe ik hier moet komen of er zou een melding zijn en die kan ik niet vinden enz. enz. enz. Ik ben klant van Ziggo en ik vind dat het hun taak ik om mij te helpen op een betere manier dan dit. Waarom niet gewoon 1 op 1 mailen?

Ik voel me behoorlijk in de steek gelaten! (Sorry voor alle wel luisterende en goedwillende mensen, maar het gros bij de klantenSERVICE maakt zich er maar van af.)

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4625Posts
  • 387Oplossingen
  • 1890Likes

@Kina dankje voor de uitgebreide toelichting. 

En zeker, ik snap je punt ook echt hoor. Dit lijkt me ook iets wat in principe via de reguliere klantenservice aangevlogen moet kunnen worden. Die zijn trouwens ook bereikbaar via chat, bellen, Twitter (X) en Messenger. Dus er zijn gelukkig wel degelijk smaakjes voor contact.

Deze meldingen en berichten zijn openbaar, zodat meer leden en lezers het kunnen lezen en wat van kunnen leren. Dat is natuurlijk ook een doel van de Ziggo Community.

Wat je euvel aangaat: ik ben eerst even benieuwd of @Giuseppe of @Francois8 hier een handige tip voor heeft? Het lijkt vooralsnog niet een algeheel probleem te zijn want ik zie niet meer meldingen staan. Dank alvast!

Giuseppe

Level 10
  • 396Posts
  • 4Oplossingen
  • 146Likes

Hoewel ik graag zou willen helpen heb ik geen flauw idee. Zou toch een monteur eens hierna laten kijken op kosten van Ziggo natuurlijk. Lees even niet of je de Ziggo Go app wel eens hebt verwijderd en opnieuw installeerde. Proberen waard. Tv storingen toch echt ziggo probleem.