Adrian81

Level 1
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ziggo GO - Chromecast stopt na enige tijd

Chromecast is niet meer te gebruiken sinds de update van 9 juni. Zodra iets gestreamed word en men na einige tijd terug gaat naar de ziggo go ap stopt de chromecast.

Uitgelicht
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Reacties
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Adrian81, welkom op de Ziggo Community!

 

Irritant dat je dit ervaart, goed dat je hier alle informatie deelt. We zijn de op de hoogte van een probleem waarbij de stream na +-2 uur zomaar stopt. Zonder enige actie. We werken hard aan een oplossing!

35 Reacties 35
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Stop je tijdens het kijken de Ziggo app op je toestel? Hoe moeten we dat teruggaan naar de Ziggo app opvatten start je deze opnieuw op?

 

Wat stopt er precies wordt de verbinding tussen het apparaat en de Chromecast verbroken of 'bevriest' het beeld wat je ziet?

Adrian81
Topicstarter
Level 1
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Als een stream is aangezet met de ziggo go ap en je gaat tussendoor andere Apps gebruiken op je telefon en gaat dan op een gegeven moment terug naar de ziggo app, dan start de app opnieuw, het ziggo logo verschijnt en precise dan stopt de stream. En het verschijnt de scherm 'klaar om te streamen'.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Duidelijk  eerder gebeurde dit dus niet. 

In principe moet je wel andere apps kunnen gebruiken, dan moet de Ziggo app op de achtergrond actief blijven. Het lijkt erop dat dit nu niet zo is daardoor wil de app opnieuw verbinden met de Chromecast. Normaliter zou de app de verbinding met de Chromecast in stand moeten houden als je dan weer naar de app gaat zou je een andere zender kunnen kiezen of wat dan ook zonder de problemen die je beschrijft. Of dat met die update verband houd durf ik niet te zeggen.

 

De Chromecast is dus wel te gebruiken alleen niet op de manier die je gewend bent.

Start je de app door op het icoon op het bureaublad te klikken of open je de actieve app? Mogelijk houd het verband met de methode waarop je werkt.

 

Werk je met een Android of IOS toestel?

Adrian81
Topicstarter
Level 1
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Android en het gebeurt met alle manieren de app te openen. Dus op het icon klikken en wisselen tussen actieve apps. Het gebeurt na een tijd van inactiviteit of niet gebruiken van de app of het telefoon. Maar heeft niets de maken met de energieinstellingen. De app staat al op niet optimaliseren.

Adrian81
Topicstarter
Level 1
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Het is net zelf gebeurt zonder het herstarten van de app. De stream is gewoon uit het niets gestopt.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Heb je de Chromecast al eens uit de TV gehaald of stroomloos gemaakt? Nu zijn er momenteel meer rare gevallen sinds de laatste update, dit kan daar maar zo naar te herleiden zijn.

Adrian81
Topicstarter
Level 1
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Jip, meerdere keren stekker getrokken en opnieuw gestart. Alle andere Apps chasten zonder problemen. Wat zijn de vervolgstappen, wordt dit doorgegeven aan de ontwikkelaars?

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Een moderator zal dit topic komende week lezen en mogelijk nog wat extra informatie vragen en inderdaad dit bij de ontwikkelaars neer leggen.

 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Adrian81, welkom op de Ziggo Community!

 

Irritant dat je dit ervaart, goed dat je hier alle informatie deelt. We zijn de op de hoogte van een probleem waarbij de stream na +-2 uur zomaar stopt. Zonder enige actie. We werken hard aan een oplossing!

Adrian81
Topicstarter
Level 1
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

De chromecast stopt soms al na seconden en de chromecast stopt altijd als de aap opnieuw geopend word. 

Dit is belangrijk, de 2 uur antwoord lijkt me een standaard reactie te zijn die ik nu al vaker heb gezien, maar aub naar de details kijken die gemeld worden en dit doorgeven aan de ontwikkelaars. Bedankt en met vriendelijke groet,

Adrian

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Adrian81 - Helder, dank voor je aanvullingen, ik ga ze doorzetten.

Pascal1

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Via de Google Chrome webbrowser het zelfde probleem.

Ik heb de plugin geinstalleerd 

ik gebruik Windows 11

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

@Pascal1 Dankjewel voor de aanvulling! Het probleem is in onderzoek. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

@Pascal Inmiddels is er sinds vrijdag 15 juli 2022 weer een nieuwe Ziggo GO App versie beschikbaar (v. 4.41.4619). Heb je de nieuwe versie inmiddels geinstalleerd op jouw apparaten en getest of het probleem zich i.c.m. Chromecast nog voordoet?

Adrian81
Topicstarter
Level 1
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Chromecast sopt niet meer bij het herstarten van de app, maar buffert nog steeds vaak op live tv. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

@Adrian81 Maak het nog uit vanaf welk apparaat je live tv cast naar je Chromecast? Check daarnaast ook of de internetverbinding goed is op de plek waar je de Chromecast gebruikt.

Pascal1

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hoi Paul

 

Met de nieuwe update van de Ziggo Go App is het probleem opgelost.

TOP !!

 

Mvg Pascal

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

@Adrian81 Heb je wel net als @Pascal1 gekeken of de nieuwste versie v.d. Ziggo GO app (4.41.4619) gebruikt wordt? Onderstaande informatie is voor ons relevant zodat dit onderzocht kan worden door de ontwikkelaars. 

Exacte probleem omschrijving:

Chromecast versie:

Speelt het op alle content:

Ziggo GO app versie:

 

@Pascal1 Top, dat is fijn om te lezen! 😉 

Adrian81
Topicstarter
Level 1
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Antwoord op jullie vragen:

De nieuwste versie is in gebruik, internetverbinding is uitstekend, elk andere app werkt zonder problemen met de chromecast. Het maakt niet uit met welk apparat gestreamt word.

Uitgelicht topic