1
Vraag
2
Reacties
cornelissen1961

Level 4
  • 52Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Ziggo GO: Casten RTL4 naar Chromecast hapert na enkele minuten

Dag Moderator Alex,

We zijn al enkele maanden aan het corresponderen en testen i.v.m. problemen met RTL4, zowel via de coax als via casting met ZiggoGo. Ik ben nu een paar weken verder en terug van vakantie, maar zie dat beide al lang lopende topics over dit onderwerp inmiddels door jullie zijn gearchiveerd. Ik kan dit bericht daar dus niet kwijt, dus open noodgedwongen maar weer een nieuw topic.

We hebben in onderling overleg uitgebreid allerlei zaken getest, er is diverse apparatuur vervangen en jullie monteur is drie keer hier in huis komen kijken en meten. Ik hoop daarom dat een eventuele andere moderator die dit topic nu oppakt eerst even bladert door de voorafgaande uitvoerige correspondentie en niet meteen met de vraag "of de stekker er wel goed in zit" komt.

Samenvattend:

1. De coaxkabel gebruiken we thuis niet meer: we kijken nu lineair (en max. 2 dagen terug) via jullie recent geleverde Next Mini die onze eerdere CI+ module vervangt. Dit gaat inmiddels zonder problemen c.q. hickups.

2. Streamen vanaf de tablet met ZiggoGo naar de Google Chromecast aan onze (niet-smart) tv thuis hebben we vanwege de vakantie en omdat we de Next Mini gingen gebruiken (nog) niet meer geprobeerd - daar kan ik dus nog niks over zeggen.

3. Zoals eerder gemeld kijken wij ook streaming via ZiggoGo op onze boot. Daar hebben we een Vodafone 4G aansluiting voor internet, dus eventuele problemen met onze vaste verbinding thuis spelen daar geen rol. Ook gebruiken we daar een andere tablet, een aparte Google Chromecast en een andere tv.

Onze meest recente ervaring (van vorige week) is dat we op laatste locatie nog steeds dezelfde problemen ondervinden bij streamen met ZiggoGo, namelijk dat kort na de start van een uitzending de stream afwisselend een halve minuut blijft hangen (het draaiende cirkeltje), dan weer een paar seconden verder gaat en dat eindeloos blijft herhalen totdat we de app sluiten en de stream herstarten. En voor de duidelijkheid: nog steeds ALLEEN BIJ RTL4!

Vriendelijke groet,

John Cornelissen.

Voorbeelden gezocht

In dit topic zijn meerdere meldingen gedaan. Momenteel verzamelen we deze voorbeelden om meer duidelijkheid te krijgen.

8 Reacties 8
Meldingen
Aan Uit
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 9686Posts
  • 1124Oplossingen
  • 4397Likes

Hi @cornelissen1961,

Allereerst excuses dat we beide topics hebben gearchiveerd zonder communicatie. Het is in ieder goed dat je een nieuw topic bent gestart, ook om even met een frisse blik naar de hele situatie te kijken. Uiteraard wel met de kennis in ons achterhoofd van alle vorige communicatie.

Fijn om in ieder geval te horen dat je geen problemen meer hebt via lineaire televisie, ondanks dat dat ook allemaal wat omslachtig is gegaan. 

Dan de problemen wat betreft het casten van RTL4: Dit hebben we destijds kunnen reproduceren en doorgezet. Echter, naar wat ik heb begrepen is dit toen opgelost en kon het ook niet meer gereproduceerd worden. Ik begrijp uit je bericht dat we weer terug bij af zijn helaas. Ik ga opnieuw intern controleren of dit weer (/nog steeds?) speelt en het verzoek het onderzoek te hervatten.

Ik heb aan dit topic opnieuw een label gehangen waarbij we om meer voorbeelden vragen. Hopelijk vinden meer klanten die dit probleem hebben dit topic.

cornelissen1961
Topicstarter
Level 4
  • 52Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Dank je Alex!

Zoals ik al meldde ondervonden we tot dusver alleen op ons boot nog problemen, bij het streamen van RTL4 via de ZiggoGo app over de 4G-aansluiting van Vodafone (een vaste kabelaansluiting of een Next-box hebben we daar immers niet).

Vanwege vakanties hebben we sinds het probleem met ZiggoGo door jullie als opgelost was gemeld amper nog in de thuissituatie tv gekeken via de app, omdat het met de Next-box immers feilloos verliep (en nog steeds verloopt).

Ik zal daarom de komende dagen en weken ook thuis eens wat vaker weer de app i.c.m. de Chromecast van Google gebruiken en het melden als daar opnieuw problemen optreden bij RTL4.

Vriendelijke groet, John Cornelissen.

cornelissen1961
Topicstarter
Level 4
  • 52Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Dag Alex,

Inmiddels een paar dagen weer thuis gestoeid met dit probleem en hier de bevindingen, die helaas onveranderd zijn:

Ik stream vanaf mijn tablet of smartphone (beiden geprobeerd) met ZiggoGo (laatste versie) via de Google dongle naar de HDMI-ingang van de TV. De tablet en de dongle zijn zoals bekend met door jullie monteur gemeten ruim voldoende snelheid verbonden met het internet via ons WiFi-netwerk en de Ziggo-aansluiting thuis. De coaxkabel is niet aangesloten en de Next Mini staat uit. Ik kijk naar RTL-4 tijdens de ochtenduren (bij andere zenders zijn er geen hick-ups én later op de dag ook niet bij RTL4; dit laatste is consequent het geval). En opnieuw begint de stream na enkele minuten te "hangen" (telkens ca. 15 seconden en met tussenpozen van ca. 1 minuut).

Daarmee heb ik thuis dus exact dezelfde storing, onder compleet andere situaties wat betreft infrastructuur. Hetzelfde gebeurt zoals eerder gezegd immers ook op mijn boot, waar een andere tv staat, met een andere dongle, een andere tablet én een andere internetverbinding nl. draadloos 4G van jullie collega's van Vodafone. Ik kan dus op dit moment nog steeds niet anders concluderen dat het probleem in de app zit danwel in de data die deze vanuit de Ziggo-servers ontvangt.
Er zit een schermafdruk van de bekende "draaiende cirkel" bij deze post. Ik heb een en ander ook gefilmd, maar dat bestand is helaas te groot om hier te kunnen posten.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 9686Posts
  • 1124Oplossingen
  • 4397Likes

Hi @cornelissen1961 - Ik heb vandaag enkele testen gedaan, maar kreeg geen buffering-problemen meer naar voren. Daarbij moet ik wel zeggen dat de kwaliteit minder snel 'vooruit' ging, dan bij andere kanalen (vaak begint het op SD en/of gaat 'ie naar SD als er iets is met de verbinding). Heb jij het de afgelopen tijd nog geprobeerd en zo ja, een verschil in ervaring gemerkt?

cornelissen1961
Topicstarter
Level 4
  • 52Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Dag Alex,

De situatie rond RTL4 is sinds mijn laatste update ongewijzigd:

- Thuisaansluiting via Ziggo kabel, rechtstreeks op coax-ingang: niet meer aangesloten
- Thuisaansluiting via Ziggo kabel, Next Mini direct aan tv: geen problemen meer
- Thuisaansluiting via Ziggo kabel, ZiggoGo via Chromecast: nog steeds hick-ups
- Bootaansluiting via Vodafone 4G, rechtstreeks op coax-ingang: kan uiteraard niet
- Bootaansluiting via Vodafone 4G, Next Mini direct aan tv: is daar niet aanwezig
- Bootaansluiting via Vodafone 4G, ZiggoGo via Chromecast: nog steeds hick-ups

Samenvattend: op beide locaties, met totaal verschillende manieren gekoppeld aan het internet, met verschillende Chromecast-boxen en met verschillende tablets, hebben we nog steeds dezelfde problemen met RTL-4 via de ZiggoGo app, zowel bij lineair streamen als bij terugkijken.

Groeten,
John C.

cornelissen1961
Topicstarter
Level 4
  • 52Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Dag Alex,

Even een update c.q. herbevestiging van mijn vorige bericht.

Deze week verblijven wij weer op onze boot in Friesland. Ook daar ondervinden we nog steeds dezelfde problemen met RTL-4. Het beeld "hangt" vanaf ca. 5 minuten na het starten van een stream elke pakweg 30 seconden. Wellicht ten overvloede nogmaals onze configuratie op deze locatie: draadloze internetverbinding via 4G van Vodafone, streaming vanaf ZiggoGo op Android tablet naar de Google dongle aan onze tv. Probleem ligt zoals al vaker aangegeven dus niet aan de Ziggo kabelverbinding, want die ligt hier op het vaarwater uiteraard niet. Met andere zenders dan RTL-4 hebben we geen problemen met streamen. Situatie is dus identiek aan die welke we thuis op onze vaste aansluiting hebben.

Heb jij vanaf jullie kant nog een statusupdate?

Groeten, John C.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 9686Posts
  • 1124Oplossingen
  • 4397Likes

Hi @cornelissen1961 - Dank voor je bericht. Het probleem en de factoren zijn inderdaad duidelijk. Ik kan het hier ook (opnieuw) reproduceren. De hypothese is vooralsnog dat er iets 'volloopt', want na de ervaring van RTL4, doet de Chromecast sowieso erg moeilijk om daarna überhaupt iets te casten zonder problemen. Inhoudelijk heb ik helaas nog geen verdere update.

cornelissen1961
Topicstarter
Level 4
  • 52Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Het was mij zelf ook al opgevallen dat na het opnieuw starten van de ZiggoGo app (na een storing) we weer even korte tijd kunnen kijken, waarna de stream opnieuw stokt. Maar dat is natuurlijk geen prettige manier om tv te kijken, dus ik hoop dat Ziggo na zo'n lange tijd van problemen eindelijk eens met een oplossing komt...