1
Vraag
2
Reacties
Rob Vlastuin

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ziggo App werkt niet (meer) - Huawei probleem!

Ik heb een Huawei P10Lite. De Ziggo Go App deed het niet meer na installeren van een systeemupdate van Huawei. Nieuw moederbord geplaatst door de Huawei Customer Service (kostte een dag en 100 km reizen) en hij deed het weer. Totdat er weer een nieuwe updateversie was geïnstalleerd. Inloggegevens waren correct. De App werkt wel op een andere telefoon met mijn inloggegevens. Niemand die een oplossing weet. Wie helpt mij?
34 Reacties 34
rickloon

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heb Huawei p10. Zowel Ziggo Go als NPO-app werken plotseling niet meer. Vóór het weekend wel. Alles geprobeerd zoals hiervoor beschreven door de diverse forumleden. Helpt nix...
D33M4N

Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Helaas is dat hier niet het geval. Nog steeds geen mogelijkheid om tv te kijken. De app crasht direct bij het openen van een live stream. Heb ondertussen ook oude versies van de app geprobeerd maar ook dat werkt niet. Op andere fora lees ik trouwens dat de fout ook op andere apparaten voorkomt, dus niet slechts op Huawei. Alle oplossingen die vooralsnog door Ziggo zijn aangereikt en ik zelf heb geprobeerd, werken niet. Een opsomming hiervan zijn: play store updaten, play services cache legen en updaten, opnieuw installeren app, oude versie app installeren, cache play store legen, toestel terug naar factory settings, schakelen tussen verschillende Wi-Fi netwerken (ziggo, 2.4 en 5ghz), 4G, app cache en settings verwijderen en opnieuw instellen. In mijn Android catlog kom ik verder ook geen error meldingen tegen.
Hoop dat Ziggo snel met een fix komt. Want dit ligt echt niet aan onze toestellen! Op mijn Huawei mate 8 heeft hij altijd vlekkeloos gedraaid maar van de en op andere dag niet meer. Keep us posted.
JeffNL

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Enige wat ik als laatste uitgevoerd heb is via instellingen apps de Google play service geheugen en cache leeg gemaakt.
Raid Pavement

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nou, ik meng me ook maar even om op de hoogte te blijven. Fijn om hier te lezen dat factory reset niet werkt, dan hoef ik dat in ieder geval niet te proberen. Toestel Huawei P10 Lite.
- Appgegevens + cache gewist: ja
- App verwijderd en weer geïnstalleerd: ja
- App verwijderd, toestel opnieuw opgestart, app weer geïnstalleerd: ja
- App verwijderd, toestel uit, toestel cache geleegd, opgestart, opnieuw geïnstalleerd: ja
- Werkte er iets: nee

Zonde, gebruik de app meer dan dagelijks dus ik mis het zeer. Volg het topic in de hoop op positieve updates!
Rob Vlastuin
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Aan alle communitydeelnemers van dit item.
Even een update.
Ziggo beveelt de volgende stappen aan: (komen in grote lijnen neer op hetgeen hierboven staat)
1. Ziggo Go verwijderen.
2. Cache Play Store legen.
3. Google Play uitschakelen.
4. Toestel uitschakelen (geen standby!) en weer aanzetten.
5. Google Play inschakelen.
6. Ziggo Go opnieuw downloaden/inschakelen

Bij merkt heeft dit niet gewerkt. Heb ik webcaresupport van Ziggo laten weten. Ik houd jullie op de hoogte.
D33M4N

Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Met enig scepsis toch de Playstore gestopt en een restart gedaan. Geen succes zoals verwacht. Beter leest Ziggo de error logs van de app een toestellen uit en kijken ze wat er werkelijk aan de hand is ipv het geven van allerlei schijnoplossingen. Frappant dat idd ook de NPO app eruit ligt. Het moge duidelijk zijn dat er bij de hosting bedrijven iets niet in de haak is.
D33M4N

Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Heb de zaak eindelijk draaien. Fix was cache en geheugengegevens van "google play-service" te wissen. Dit doe je door naar je apps te gaan via instellingen zoek "google play-services" op en klik erop kies "geheugen" en kies "cache wissen" vervolgens kies je "ruimte beheren" en kies je "alle gegevens wissen". Na dit gedaan te hebben werkt de app weer.
Rob Vlastuin
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Heel goed D33M4N, zojuist heb ik van Huawei de bevestiging gekregen dat de door jou vermelde stappen de juiste zijn. Werkt bij mij weer prima. Daar hebben ze de hele dag over gebrainstormd. Ik wens jullie veel succes!
D33M4N

Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Rob Vlastuin wrote:
Heel goed D33M4N, zojuist heb ik van Huawei de bevestiging gekregen dat de door jou vermelde stappen de juiste zijn. Werkt bij mij weer prima. Daar hebben ze de hele dag over gebrainstormd. Ik wens jullie veel succes!


Dank je Rob voor je bijdrage!

Slot!
Raid Pavement

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
D33M4N wrote:
Rob Vlastuin wrote:
Heel goed D33M4N, zojuist heb ik van Huawei de bevestiging gekregen dat de door jou vermelde stappen de juiste zijn. Werkt bij mij weer prima. Daar hebben ze de hele dag over gebrainstormd. Ik wens jullie veel succes!


Dank je Rob voor je bijdrage!

Slot!


Voordat ie op slot gaat, het probleem doet zich bij mij (P10 Lite) wel opnieuw voor nadat het toestel opnieuw is opgestart. Dat is toch wel flink storend..
rickloon

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bij mij werkte de D33M4N oplossing. Ik heb de P9. Ziggo chat zei mij dat na 26 mei er een oplossing via de app komt. Wie weet.
willemsalagou

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb net een nieuwe huawei smart P.
Na de eerste update werkt de ziggo Go app ook niet meer.
Maar in mijn google play services/geheugen staat niks over cache legen.
wel max gebruik 144 mb en 54 mb altijd actief, maar ik kan niks wijzigen.
wie heeft dit ook ??
DanielWichers

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik had hetzelfde probleem en ook ik heb Google Play Services cache en geheugen gewist, dat werkte niet. Nadat ik dat nogmaals had gedaan EN ook de cache van de Ziggo Go app had verwijderd werkte het weer.
JustDenniz

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb dit zelfde problemen ook werkt voor mij geen 1 van bovenstaande fixen ik heb een VOG-L29 build 10.1.0.191 op android 10....

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Hi @JustDenniz! Dit topic dateert van mei 2018 en om die reden is het niet erg actueel meer voor jouw probleem. Als je problemen ervaart met de Ziggo GO app adviseer ik je een eigen topic aan te maken en daar alle relevante informatie te delen met ons. We pakken het daar dan verder met je op!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic