John-1

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ziggo App versie 4.40.4322 tbv IOS

Ziggo App, Versie 4.40.4322 tbv IOS, d.d. 23 juni 2022

Ipad IOS 15.5

 

Beschrijving van het probleem.

Na de (automatische) update naar Ziggo App versie 4.40.4322 is het volgende probleem onstaan:

De Ziggo App kan geen Video’s afspelen (foutcode 1003 / 1002).

 

Situatie: Ik werk tijdelijk in Italië en maak gebruik van de Ziggo App voor het televisie. Dit werkte perfect tot vorige week toen de laatste versie van de Ziggo App niet meer wilde werken. Andere applicaties zoals Netflix en ViaPlay werken nog steeds correct

Genomen actie:

De Ziggo App is geïnstalleerd op meerdere devices. Alle devices hebben hetzelfde euvel

IPad compleet gewist en opnieuw aangemeld en ingesteld. Ziggo App opnieuw geïnstalleerd, geen verbetering.

Internet Provider Fastweb modem laten controleren. Modem werkt perfect.

Bij een collega geweest welke een andere provider heeft: TIM.
Bij deze collega werkte de Ziggo App perfect. Kan ook streamen naar de televisie.

Ik maak normaal gebruik van de een VPN verbinding. Om de App te laten werken stat deze normaal uit (deze werkwijze hanteer ik al het gehele jaar als ik in Italië ben). Het verwijderen van de VPN App heeft geen resultaat.

Opmerkelijk: Sinds gisteren: indien de VPN verbinding (via een VPN server in Milaan)  aan staat werkt de Ziggo App, echter ik kan niet streamen naar een TV (Cromecats). Andere apps werken prima.

Daarnaast wordt ik geconfronteerd met de vraag om het scherm te kalibreren.

 

Als het mogelijk zou zijn zou de eenvoudigste oplossing zijn: wisselen van Internet Provider: Fast Web naar Tim. Dit gaat niet omdat ik een appartement huur incl. internet. De provider heeft geconstateerd dat internet werkt (blijkt immers geen issue voor andere Apps) en lijkt te zijn veroorzaakt door de laatste update.

Hoe kan dit worden opgelost, zijn er specifieke parameters voor de WIFI router hier welke ik zou kunnen aanpassen?

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

Goedemorgen @John-1 en een warm welkom op de Community,
 

Sinds de recente update van de Ziggo GO app zijn er uiteenlopende problemen onstaan die hier beschreven staan in het algemene topic. Veel van de hier genoemde problemen zijn inmiddels bekend en bij ons in onderzoek. Ook het probleem wat jij ervaart met het online tv kijken in het buitenland loopt momenteel een onderzoek. Ook jou melding is hierin meegenomen. Je kan om op de hoogte te blijven van de status van dit probleem het beste dit topic in de gaten houden. 

Bekijk in context

Uitgelicht
Steefb

Level 20
  • 15868Reacties
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Boven je bericht staat een banner.

 

Over de update van Ziggo GO - Ziggo Community

 

Kijk eens of dit bekend is.

 
4 Reacties 4
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Boven je bericht staat een banner.

 

Over de update van Ziggo GO - Ziggo Community

 

Kijk eens of dit bekend is.

 
John-1
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Gisteren bericht gekregen.

Oplossingen werken niet.

Het vreemde is wel: Als ik VPN uit heb staan doet de app het niet.

Als ik VPN locatie Italië selecteer doet de app het wel, dit terwijl wordt aangegeven dat VPN niet mag aanstaan omdat Ziggo de locatie wil bepalen.

Nu doet zich het volgende voor: met het aanzetten van de VPN locatie Italië, werkt de Ziggo app wel, maar ik kan niet streamen naar de Chromecast.  Beeld blijft hangen, na 5minuten krijg ik het bericht Foutmelding 321

Ziggo App zonder VPNZiggo App zonder VPNNaar TV streamen Ziggo blijft hangenNaar TV streamen Ziggo blijft hangenType modemType modem

 

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

Goedemorgen @John-1 en een warm welkom op de Community,
 

Sinds de recente update van de Ziggo GO app zijn er uiteenlopende problemen onstaan die hier beschreven staan in het algemene topic. Veel van de hier genoemde problemen zijn inmiddels bekend en bij ons in onderzoek. Ook het probleem wat jij ervaart met het online tv kijken in het buitenland loopt momenteel een onderzoek. Ook jou melding is hierin meegenomen. Je kan om op de hoogte te blijven van de status van dit probleem het beste dit topic in de gaten houden. 

John-1
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

De app incl streamen naar de TV werkt weer normaal.

In het algemene topic heb ik de gegevens van de DSN verbinding geplaatst.

Uitgelicht topic