Ziggo App, Versie 4.40.4322 tbv IOS, d.d. 23 juni 2022
Ipad IOS 15.5
Beschrijving van het probleem.
Na de (automatische) update naar Ziggo App versie 4.40.4322 is het volgende probleem onstaan:
De Ziggo App kan geen Video’s afspelen (foutcode 1003 / 1002).
Situatie: Ik werk tijdelijk in Italië en maak gebruik van de Ziggo App voor het televisie. Dit werkte perfect tot vorige week toen de laatste versie van de Ziggo App niet meer wilde werken. Andere applicaties zoals Netflix en ViaPlay werken nog steeds correct
Genomen actie:
De Ziggo App is geïnstalleerd op meerdere devices. Alle devices hebben hetzelfde euvel
IPad compleet gewist en opnieuw aangemeld en ingesteld. Ziggo App opnieuw geïnstalleerd, geen verbetering.
Internet Provider Fastweb modem laten controleren. Modem werkt perfect.
Bij een collega geweest welke een andere provider heeft: TIM.
Bij deze collega werkte de Ziggo App perfect. Kan ook streamen naar de televisie.
Ik maak normaal gebruik van de een VPN verbinding. Om de App te laten werken stat deze normaal uit (deze werkwijze hanteer ik al het gehele jaar als ik in Italië ben). Het verwijderen van de VPN App heeft geen resultaat.
Opmerkelijk: Sinds gisteren: indien de VPN verbinding (via een VPN server in Milaan) aan staat werkt de Ziggo App, echter ik kan niet streamen naar een TV (Cromecats). Andere apps werken prima.
Daarnaast wordt ik geconfronteerd met de vraag om het scherm te kalibreren.
Als het mogelijk zou zijn zou de eenvoudigste oplossing zijn: wisselen van Internet Provider: Fast Web naar Tim. Dit gaat niet omdat ik een appartement huur incl. internet. De provider heeft geconstateerd dat internet werkt (blijkt immers geen issue voor andere Apps) en lijkt te zijn veroorzaakt door de laatste update.
Hoe kan dit worden opgelost, zijn er specifieke parameters voor de WIFI router hier welke ik zou kunnen aanpassen?