1
Vraag
2
Reacties
TonnyH

Stamgast
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ziggo App start vaak niet op wifi

De Ziggo Go blijft heel vaak hangen met opstarten wanneer ik de app op wifi wil gebruiken. Zodra ik op mobiele data overga is het probleem er niet. Op mijn werk staat een experia box v10 en op mijn andere werk ook hetzelfde modem. Op alle overige apps geen problemen. Heb een Samsung Galaxy S 9+ en een Samsung A70. Ik heb ook de app opnieuw geïnstalleerd op beide apparaten, maar het probleem blijft. Ik heb dit gisteren ook telefonisch gemeld bij de Ziggo klantenservice.
26 Reacties 26
NKwa

Stamgast
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Superbedankt voor de hulp allemaal!
TonnyH
topicstarter
Stamgast
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Het modem van KPN gebruiken wij in de winkel en de pin loopt er ook over. Vraag is dan ook of IPv6 uitzetten gevolgen heeft hiervoor. Wie weet het antwoord?
TonnyH
topicstarter
Stamgast
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
wmoolenaar wrote:
Zelfde probleem bij m'n pa met KPN Experia box V10. Oplossing is heel simpele. IPv6 uitzetten op je Experia box. Probleem ligt niet aan kpn of de experia box maar aan de brakke Ziggo go app die niet overweg kan met IPv6.

Top, dit heeft in ieder geval gewerkt, nu start de app wel gewoon op. Onze bekabelde pin werkt ook gewoon. Zie geen probleem. Thanks!
TonnyH
topicstarter
Stamgast
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Pvwerk wrote:
Was onlangs in groot ziekenhuis en op hun WiFi werkte de ziggo app prima. Ben nu in Denemarken en daar werkt ook alles goed. Mijn conclusie is dus dat de app alleen icm KPN niet goed werkt. Dit kan wel eens lang gaan duren.

Mijn workaround is als volgt. Start de app met 4G op en nadat je een zender aan hebt, schakel je over naar WiFi (zonder de app te verlaten). Daarna terug naar de app en hij gaat op WiFi verder. Niet fraai maar werkt wel.

To be cont...

Had ik geprobeerd, maar als je dan van zenders wilt wisselen, gaat het weer fout. Oplossing is inderdaad in het modem van KPN het IPv6 uit te zetten. Werkt nu goed. Wellicht kan Ziggo de app verder ontwikkelen zodat deze ook met het modem van KPN compatibel wordt, dus ook voor IPv6 geschikt maken.
JWVK

Stamgast
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
De echte oplossing is om IP V6 uit te zetten op de box. Daarna werkt de app prima. Je kunt dan weer opstarten en vooruitspoelen in real time.

Setting kun je vinden op de V9 box bij. Network -> IPversie6 enable en vink vervolgens de optie uit. Dit heeft geen consequenties voor andere programma's of features.

Succes
TonnyH
topicstarter
Stamgast
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Heb ik gedaan, maar 1 computer reageert daar vreemd op. Niet alle websites zijn op die uitgeschakelde stand te bereiken. Op mijn andere werk was het uitschakelen van IPv6 geen probleem en daar werkt de app nu wel goed. Toch moet Ziggo de app ook voor IPv6 van KPN geschikt maken. Het is tenslotte "tv kijken op andere locatie"
JWVK

Stamgast
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Wanneer 1 pc daar verkeerd op regeert dan denk ik dat je de oplossing moet zoeken op dat werkstation. In principe zou alles op het internet prima moeten werken met ipv4. Wellicht dat je op dat werkstation ook ipv6 kan uitschakelen of controleren dat de dns zo ingesteld is zoals op een werkend werkstation. Sites niet kunnen benaderen heeft meestal te maken met dns resolving.
Ik hoop dat de deze richting je helpt.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic

Over de update van Ziggo GO

Update: 14 september 2022 13:58 door Ziggo Laatste versie 4.42.5016 beschikbaar in de bekende app stores Deze bevat onder andere: Performance van de apps is verbeterd Geen onterechte kalibratiemelding...

Geplaatst in Ziggo Updates