Vraag
Reacties
Oplossing
Roverwijn
Level 1

Ziggo App geeft zwart beeld na IOS 14.3

Sinds een paar dagen na de update van de apple tv 4 naar ios 14.3 werkt de ziggo go tv app niet meer. Bij herinstalleren vraagt de app naar login en naam en daarna gaat scherm weer naar zwart. 

Ziggo internet, Ziggo Next, Apple TV 4

Ziggo go TV app werkt wel op de Ipad 2019 en Iphone 12 Pro Max

e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Serkan
Community Testspecialist
Community Testspecialist

Goedemorgen allen,

We hebben gisteravond rond 21.00 uur de bevestiging ontvangen dat het probleem i.c.m. Apple TV is verholpen. 

Voor degenen waarbij het nog niet werkt, zie ook de tips van bijvoorbeeld @Roverwijn hierboven.  

 App hard afgesloten en herstart. Na tijdje laden werkt de app weer als voorheen. Kan nu ook de volledige versie laten zien 4.28.10.584

 

@Dave- Ik denk niet dat de storing enige relatie heeft tot het artikel waar je naar refereert. Het bleek ergens in een ‘cache gerelateerd’ probleem te zijn in de achterliggende systemen/servers.

Bekijk in context

29 Reacties 29
Jeff1980
Level 1

Zelfde probleem bij mij.

0 Kudos
Mabov
Level 1

Hier ook precies hetzelfde probleem. Al contact gehad met ziggo maar bij hun is niks bekend. Ik heb hele Apple TV hersteld en alles opnieuw ingevoerd en nog steeds werkt de app niet.

0 Kudos
Ron W 54
Level 1

Ook bij ons hetzelfde probleem. Op beide AppleTV4 hetzelfde zwarte beeld. Dit op het zoeklogo, het instellingslogo en het accountlogo na. Gebeld met Ziggo en hun daarbij gewezen op de meerdere meldingen binnen de community. We wachten af!

0 Kudos
Anne H
Community Developer
Community Developer

Hallo iedereen! Bedankt voor het melden. We krijgen nu via meerdere wegen enkele meldingen binnen dat er een probleem is met Ziggo GO in combinatie met Apple TV.

De storingsdienst is hier nu van op de hoogte. De oorzaak - en dus ook de oplossing - is nog niet bekend. Nieuwe meldingen - en analyses waar het aan kan liggen - zijn welkom in dit topic.

Update: de storingsdienst heeft per melder antwoord op de volgende 6 vragen nodig.
Met jullie antwoorden in dit topic is de oorzaak sneller te pin-pointen geven zij aan.

  1. Op welk type apparaat wil je kijken?
  2. Wat is de softwareversie van dit apparaat?
  3. Wat is de versie van de Ziggo GO app?
  4. Welke type mediabox heb je?
  5. Welke firmwware draait er op die mediabox?
  6. Wat is de exacte storing die je ervaart?
0 Kudos
Roverwijn
Level 1
Topicstarter
  1. Apple TV versie 4
  2. ios 14.3
  3. 4.28.10
  4. Ziggo Next
  5. 4.28
  6. Bij opstarten van de Ziggo GO TV App verschijnt het Ziggo logo. Na het laden gaat het scherm op zwart en wordt niets geladen. Alleen de vergrootglas (links boven), profiel en instelling logo (rechts boven) zijn zichtbaar. De app reageert niet op overig input dan afsluiten.
0 Kudos
LeMetz
Level 1
  1. Apple TV 4K  A1842 (64GB)
  2. tvOS 14.3 (18K562)
  3. Version 0.0.0 Build 0
  4. next
  5. 4.28
  6. Ziggo Go App op Apple TV werkt niet meer sinds gisteravond. Zwart scherm zoals door meer gebruikers is gemeld. 
0 Kudos
Ronihd
Level 18

@Anne H Ziggo

Een beetje raar is het wel.

1e foto info over de apple TV

2e foto zie je links de Go app en boven de beelden zoals meest bekeken.

3e foto als je op de go app klikt dan krijg je het zwarte scherm te zien.

4e foto tandwieltje te zien als je een van de beelden hebt geselecteerd die je boven de app ziet in de meest bekeken omgeving

5e foto je kan gewoon kijken …………

 

 

 

 

 

 

  1. Apple TV 4K  A1842 (32GB)
  2. tvOS 14.3 (18K562)
  3. ik heb Next 
  4. Versie Go app kon ik niet zien

 

 

Daveys
Level 1
  1. Apple TV 4K Model A1842 (64GB)
  2. tvOS 14.3 (18K561)
  3. 4.28.10
  4. Ziggo Mediabox Next Arris DCX960 (EOS)
  5. 4.28
  6. Vanochtend nog tv gekeken via de Ziggo GO app maar rond 15:00 uur vanmiddag werkt de app niet meer. Hij start op maar laat alleen een zwart beeld zien met linksboven in het scherm een vergrootglas en rechtsboven een tandwieltje en rechts daarnaast een profielpoppetje. Wat je ook klikt, niets reageert daar meer. Alle andere apps op dezelfde Apple TV werken prima (Netfilx, Speedtest, YouTube, etc).
0 Kudos
hejada
Level 2
Anne H Ziggo wrote:

Hallo iedereen! Bedankt voor het melden. We krijgen nu via meerdere wegen enkele meldingen binnen dat er een probleem is met Ziggo GO in combinatie met Apple TV.

De storingsdienst is hier nu van op de hoogte. De oorzaak - en dus ook de oplossing - is nog niet bekend. Nieuwe meldingen - en analyses waar het aan kan liggen - zijn welkom in dit topic.

Update: de storingsdienst heeft per melder antwoord op de volgende 6 vragen nodig.
Met jullie antwoorden in dit topic is de oorzaak sneller te pin-pointen geven zij aan.

  1. Op welk type apparaat wil je kijken?
  2. Wat is de softwareversie van dit apparaat?
  3. Wat is de versie van de Ziggo GO app?
  4. Welke type mediabox heb je?
  5. Welke firmwware draait er op die mediabox?
  6. Wat is de exacte storing die je ervaart?

1) Apple Tv 4 Model A1842 (64)

  1. OS 14.3. 18k56
  2. versie 0.0.0 build 0
  3. Next 
  4. nvt
  5. net als alle anderen zwart beeld met 3 icoontjes en bediening werkt niet
0 Kudos
hejada
Level 2


  

1) Apple Tv 4 Model A1842 (64)

  1. OS 14.3. 18k56
  2. versie 0.0.0 build 0
  3. Next 
  4. nvt
  5. net als alle anderen zwart beeld met 3 icoontjes en bediening werkt niet
0 Kudos
hejada
Level 2
hejada wrote:
Anne H Ziggo wrote:

Hallo iedereen! Bedankt voor het melden. We krijgen nu via meerdere wegen enkele meldingen binnen dat er een probleem is met Ziggo GO in combinatie met Apple TV.

De storingsdienst is hier nu van op de hoogte. De oorzaak - en dus ook de oplossing - is nog niet bekend. Nieuwe meldingen - en analyses waar het aan kan liggen - zijn welkom in dit topic.

Update: de storingsdienst heeft per melder antwoord op de volgende 6 vragen nodig.
Met jullie antwoorden in dit topic is de oorzaak sneller te pin-pointen geven zij aan.

  1. Op welk type apparaat wil je kijken?
  2. Wat is de softwareversie van dit apparaat?
  3. Wat is de versie van de Ziggo GO app?
  4. Welke type mediabox heb je?
  5. Welke firmwware draait er op die mediabox?
  6. Wat is de exacte storing die je ervaart?

 

0 Kudos
Bozz
Level 7
Roverwijn wrote:
  1. Apple TV versie 4
  2. ios 14.3
  3. 4.28.10
  4. Ziggo Next
  5. 4.28
  6. Bij opstarten van de Ziggo GO TV App verschijnt het Ziggo logo. Na het laden gaat het scherm op zwart en wordt niets geladen. Alleen de vergrootglas (links boven), profiel en instelling logo (rechts boven) zijn zichtbaar. De app reageert niet op overig input dan afsluiten.

Hier ook dezelfde hardware, software versies en het probleem. Wel heb ik het volgende ontdekt: wanneer je in het Apple TV beginscherm bent en de focus hebt op de Ziggo GO app, dan zie je bovenin het scherm “Momenteel het meest bekeken” en kan je door een aantal beelden van zenders scrollen, je kan ook op één van die beelden klikken en dan start na het klikken op “kijk” direct deze zender op, dat werkt dus wel!

Ga je vervolgens met de knop “Menu” van de Apple TV terug dan komt het inmiddels bekende zwarte scherm met alleen de 3 pictogrammen (zoeken, instellingen en profiel) in beeld. De normale menu opties Home, TV & Replay, Movies & Series en Bewaard verschijnen dus niet, maar live naar een zender kijken is wel mogelijk.

 

tallguyruud
Level 5

Dat klopt. Je kunt dan wel kijken maar je hebt geen menu ?

0 Kudos
Simonevanputten
Level 1

Ook bij mij sinds gisteren hetzelfde probleem. 
 

  1. Apple TV 4K  A1625
  2. tvOS 14.3 
  3. Version 0.0.0 Build 0
  4. next
  5. 4.28
  6. Ziggo Go App op Apple TV werkt niet meer sinds gisteravond. Zwart scherm zoals door meer gebruikers is gemeld. 
0 Kudos
Daveys
Level 1
Bozz wrote:
Roverwijn wrote:
  1. Apple TV versie 4
  2. ios 14.3
  3. 4.28.10
  4. Ziggo Next
  5. 4.28
  6. Bij opstarten van de Ziggo GO TV App verschijnt het Ziggo logo. Na het laden gaat het scherm op zwart en wordt niets geladen. Alleen de vergrootglas (links boven), profiel en instelling logo (rechts boven) zijn zichtbaar. De app reageert niet op overig input dan afsluiten.

Hier ook dezelfde hardware, software versies en het probleem. Wel heb ik het volgende ontdekt: wanneer je in het Apple TV beginscherm bent en de focus hebt op de Ziggo GO app, dan zie je bovenin het scherm “Momenteel het meest bekeken” en kan je door een aantal beelden van zenders scrollen, je kan ook op één van die beelden klikken en dan start na het klikken op “kijk” direct deze zender op, dat werkt dus wel!

Ga je vervolgens met de knop “Menu” van de Apple TV terug dan komt het inmiddels bekende zwarte scherm met alleen de 3 pictogrammen (zoeken, instellingen en profiel) in beeld. De normale menu opties Home, TV & Replay, Movies & Series en Bewaard verschijnen dus niet, maar live naar een zender kijken is wel mogelijk.

 

 

Dat laatste, dat je live naar een zender kan kijken is hier niet. De app opent altijd met het zwarte scherm

0 Kudos
René_1969
Level 1

Hier hetzelfde probleem,  2 Apple TV’s met exact hetzelfde probleem:

 

  • Apple TV versie 4
  • ios 14.3
  • 4.28.10
  • Ziggo Next
  • 4.28
  • Bij opstarten van de Ziggo GO TV App verschijnt het Ziggo logo. Na het laden gaat het scherm op zwart en wordt niets geladen. Alleen de vergrootglas (links boven), profiel en instelling logo (rechts boven) zijn zichtbaar. De app reageert niet op overig input dan afsluiten.

overigens werkt de app wel op IPhone en IPad in dezelfde netwerk omgeving. 

0 Kudos
Ron W 54
Level 1

Voor het eerste tv scherm:

AppleTV model A1625 (32GB)

tvOS 14.3 (18K561)

ZiggoTV GO versie: 4.28.10

Humax IHDR 5050C

Softwareversie: nvt

Na het opstarten van de app komt alleen een zwart scherm met zoeklogo, installatielogo en accountlogo ophef scherm. Verder geen besturing mogelijk dan uitschakelen!

 

Voor het tweede scherm:

AppleTV 4 model A1842 (32GB)

tvOS 14.3 (18K561)

mediabox Next

versie 4.28

probleem als bij tv-scherm 1!

0 Kudos
Dave
Level 20
T.E.A.M.

Hier sinds vandaag, gisteravond nog kunnen kijken en om 22:30 uur de AppleTV afgesloten. Alle Apple Device’s hier hebben wel een beveiligings update gehad van Apple.

 

  1. Apple TV 4K Model A1842 (64GB)
  2. tvOS 14.4 (18K802 )
  3. versie 0.0.0 build 0
  4. Ziggo Mediabox Next Arris DCX960 (EOS)
  5. Software 4.29
  6. Probleem dat hij niet door laad zie Foto 2 en dit sinds Zaterdag 23 januari 2021

Heb het geluk de Next er nog niet uit te hebben gegooit.

 

0 Kudos
René_1969
Level 1

App werkt inmiddels weer! 
 

0 Kudos