1
Vraag
2
Reacties
EDerksenHofman

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Zendervolgorde: niet alle zenders (bv niet de niet-HD) worden getoond

Hallo. Wij (bejaarde mensen) zitten sinds ca een week op Ziggo Go. SBS6HD die op pos 6 zit bij, stoort te sterk. Onze schoonzoon zag dat op pos 930 de non-HD SBS6 zit. Hij zou die non-HD SBS6 op pos 6 willen zetten voor ons. Op https://www.ziggogo.tv/nl/instellingen.html lijkt de volgorde van zenders te kunnen worden gewijzigd, maar daar ziet onze schoonzoon wel SBS6HD, maar niet de non-HD.

We snappen dat we ook kunnen zoeken naar een oplossing voor de storing, maar vermoedelijk moeten we dan nieuwe kabels gaan kopen, die deels in muren etc weggewerkt zijn, en dan maar afwachten of dat na moeite en kosten de oplossing blijkt.

Dus liefst wijzigen we de zendervolgorde. We hebben volgens mij op onze Samsung een CI-module. Onze schoonzoon woont aan de andere kant van het land.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

De standaard ziggo lijst is inderdaad niet aan te passen per zender.

Bij de meeste tv's kun je echter favorieten instellen, die zijn meestal wel helemaal naar eigen inzicht aan te passen.

Bekijk in context

18 Reacties 18
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Als je opnieuw gaat installeren kies dan netwerk id 4444.

Dan staan de sd programma's weer op zijn plaats.

Je verliest dan wel de de gecodeerde HD zenders (rtl, sbs enz.)

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes
Steefb wrote:

Als je opnieuw gaat installeren kies dan netwerk id 4444.

Dan staan de sd programma's weer op zijn plaats.

Je verliest dan wel de de gecodeerde HD zenders (rtl, sbs enz.)


????? : "…zitten sinds ca een week op Ziggo Go...”


Via instellingen kan u inderdaad o.a. de zender volgorde aanpassen voor ZiggoGo.Tv. Maar ook bij mij is alleen 'SBS6 HD’ in die zenderlijst lijst te vinden.


Maar u haalt wel allerlei zaken door elkaar, want:

- ZiggoGo.Tv  en de door u gebruikte link ( https://www.ziggogo.tv/nl/instellingen.html ), moet u met een webbrowser ( zoals b.v Edge, Chrome, FireFox ) bekijken, op b.v een computer, tablet of smartphone.
- Of bedoelt u de Ziggo app. voor op ( b.v. ) een Android tv.
- pos 930, is niet op ZiggoGo.Tv maar op een normale tv en op dat kanaal is inderdaad SBS 6 te vinden, in een lagere ( SD ) kwaliteit.
- Een CI+ module gebruikt u in/op een normale tv.


De instellingen van ZiggoGo.Tv en een TV ( met CI+ module of een mediabox hebben ( volgens mij ) niets met elkaar te maken.

Hoe wil u tv kijken ( waarvoor stelt u een vraag ) ? Is dat voor kijken m.b.v. ZiggoGo.Tv of m.b.v. een normale tv ?

Wilt u tv kijken met een normale tv en SBS6 op kanaal 6 stoort te veel én u wilt verder niets aan uw huisnetwerk doen, dan moet u op uw tv inderdaad kanaal 930 gebruiken ( en die op de tv naar de positie van ‘SBS6 HD’ verplaatsen ).

EDerksenHofman
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Excuses dat we dingen door elkaar halen. Wij willen tv kijken op onze Samsung TV. Dus “Wilt u tv kijken met een normale tv en SBS6 op kanaal 6 stoort te veel én u wilt verder niets aan uw huisnetwerk doen, dan moet u op uw tv inderdaad kanaal 930 gebruiken” is van toepassing. Nu moeten we dan alleen uitzoeken (we konden het nog niet vinden hoe we op de tv de normale SBS6 naar de positie van ‘SBS6 HD’ verplaatsen.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Het makkelijkste is de kanalen opnieuw instellen. Wat mee kan spelen wat de storing betreft is een oudere dunne coax kabel.

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

De standaard ziggo lijst is inderdaad niet aan te passen per zender.

Bij de meeste tv's kun je echter favorieten instellen, die zijn meestal wel helemaal naar eigen inzicht aan te passen.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes
EDerksenHofman wrote:

Excuses dat we dingen door elkaar halen...

 

Excuses zijn natuurlijk helemaal niet nodig  !!


Als kanaal 930 niet aanwezig is of daarop is geen zender te zien, dan inderdaad zoals @RoWi. heeft aangegeven, de tv opnieuw laten zoeken naar zenders.
 

Is op kanaal 930 wel SBS6 te zien dan:
Is misschien uw huidige zenderlijst 'Standaard’ ( of ‘Alle Zenders’ ) ? Want aan die lijst kan u weinig veranderen.
Wilt u een eigen zenderkeuze en/of een eigen volgorde, dan moet u een Favorieten-lijst openen en daarin de zenders zetten welke u dagelijks bekijkt en daarna de zenders in die favorietenlijst sorteren zoals u ze wilt hebben.

Hoe u dat exact moet doen ( favorieten lijst openen en daar de zenders in zetten ) verschilt per merk en soms zelfs per type.

Edit: @Steefb onze logjes kruisen elkaar !

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes
EDerksenHofman wrote:

...SBS6HD die op pos 6 zit bij, stoort te sterk...


Extra info: Als het AOP ( het Abonnee Overname Punt, het witte Ziggo kastje ) verouderd is, dan wordt deze kosteloos door Ziggo vervangen. U kan dan ( i.o.m. Ziggo ) een datum plannen wanneer een monteur daarvoor langs komt.

Misschien zijn enkele coax-kabels en/of -stekkers ( zie bijlage ) te oud en voldoen niet meer aan de huidige eisen. Via Ziggo kan u vervangende kabels krijgen ( soms gratis en anders tegen kostprijs ).

Als u wilt kan u wat foto's daarvan maken en deze hier plaatsen, dan kunnen we ( proberen te ) beoordelen of deze nog voldoen.

U kan ook ‘gewoon’ een monteur aanvragen. Is b.v. de AOP verouderd, dan kost deze monteur ( voor het vervangen daarvan ) geheel niets. Mocht blijken dat u eigen netwerk het probleem is dan betaal u €50,- voor zijn/haar diensten.
Als deze monteur dan toch aanwezig is, dan kan hij/zij ook andere Ziggo-tv gerelateerde onderdelen vervangen, uw Ziggo-netwerk controleren en/of aanpassen. Dat is dan wel tegen 15 minuten tarief en tegen kostprijs voor eventuele onderdelen ( dat is beslist goedkoop ). Dit ( extra werk ) moet u dan wel van te voren aangeven.

EDerksenHofman
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Pasi wrote:
EDerksenHofman wrote:

...SBS6HD die op pos 6 zit bij, stoort te sterk...


Extra info: Als het AOP ( het Abonnee Overname Punt, het witte Ziggo kastje ) verouderd is, dan wordt deze kosteloos door Ziggo vervangen. U kan dan ( i.o.m. Ziggo ) een datum plannen wanneer een monteur daarvoor langs komt.

Dank. Ik dacht dat het kastje ZiggoGo heette. Ik weet nu dat het een ZiggoConnect is.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@EDerksenHofman  we kennen bij Ziggo twee kastjes de Modem/router de Connectbox deze regelt eenvoudig gezegd het internet verkeer.

Het andere kastje is de TV ontvanger, die zorgt dat we TV kunnen kijken. Dit zijn de Mediabox XL, de Next, Horizon box, Humax of Pace, 

Hiernaast is er een CI module die direct in een TV gaat, deze decodeert het tv signaal.

Het Abonnee Overname Punt, heet officieel een wand contact doos. De twee voorgaande krijgen hieruit hun signaal.

 

 

 

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes
EDerksenHofman wrote:
Pasi wrote:

….
Extra info: Als het AOP ( het Abonnee Overname Punt, het witte Ziggo kastje ) verouderd is, dan wordt deze kosteloos door Ziggo vervangen. U kan dan ( i.o.m. Ziggo ) een datum plannen wanneer een monteur daarvoor langs komt.

Dank. Ik dacht dat het kastje ZiggoGo heette. Ik weet nu dat het een ZiggoConnect is.

 

Ik heb het gevoel, dat ik het toch niet 100% duidelijk heb gemaakt, m.b.t. "...Ik dacht dat het kastje...”.


De onderstaande afbeelding toont hoe een AOP eruit kan zien.

 

PJM v.d. Vooren

Level 9
  • 336Posts
  • 41Oplossingen
  • 92Likes
Pasi wrote:
EDerksenHofman wrote:
Pasi wrote:

 

 


De onderstaande afbeelding toont hoe een AOP eruit kan zien.

 

@Pasi Mooie foto van de verschillende AOP's. Ik heb het AOP geheel links op de foto, met de drie aansluitingen voor TV, radio en internet. Mijn vraag is of het bovenste deel met de drie aansluitingen verwijderd kan worden van het vaste onderste deel van het AOP?

Piet.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@PJM van der Vooren zover ik weet is dat geen probleem en is dat zelfs een verouderd model.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes
PJM van der Vooren wrote:

... Mooie foto van de verschillende AOP's. Ik heb het AOP geheel links op de foto, met de drie aansluitingen voor TV, radio en internet. Mijn vraag is of het bovenste deel met de drie aansluitingen verwijderd kan worden van het vaste onderste deel van het AOP?

Piet.


M.b.t. de foto: Beter goed gejat, dan slecht bedacht

U moet de splitter ( met 3 aansluitingen ) inderdaad kunnen verwijderen. Daarvoor moet u de voorkant, in het geheel iets ( een paar centimeter ) draaien, waarna u deze naar voren eraf kan trekken.

FF Google'n en ( weer ) een foto ‘lenen':


 

EDerksenHofman
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
RoWi. wrote:

@EDerksenHofman  we kennen bij Ziggo twee kastjes de Modem/router de Connectbox deze regelt eenvoudig gezegd het internet verkeer.

Het andere kastje is de TV ontvanger, die zorgt dat we TV kunnen kijken. Dit zijn de Mediabox XL, de Next, Horizon box, Humax of Pace, 

Hiernaast is er een CI module die direct in een TV gaat, deze decodeert het tv signaal.

Het Abonnee Overname Punt, heet officieel een wand contact doos. De twee voorgaande krijgen hieruit hun signaal.

Ah. De AOP heb ik dan gevonden in de meterkast. Daar zit een splitter op: 1 kabel gaat naar de Ziggo Connextbox, 1 kabel verdwijnt in een pvc-buis, en komt bij de TV weer uit de muur. Van de muur loopt een antenne/coax-kabel naar de TV. In de TV kan ik de CI-module vinden. Andere onderdelen (" Mediabox XL, de Next, Horizon box, Humax of Pace”) heb ik nog niet gevonden. 1 van die moet er wel zijn?

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes
EDerksenHofman wrote:

...Ah. De AOP heb ik dan gevonden in de meterkast. Daar zit een splitter op: 1 kabel gaat naar de Ziggo Connextbox, 1 kabel verdwijnt in een pvc-buis, en komt bij de TV weer uit de muur. Van de muur loopt een antenne/coax-kabel naar de TV. In de TV kan ik de CI-module vinden. Andere onderdelen (" Mediabox XL, de Next, Horizon box, Humax of Pace”) heb ik nog niet gevonden. 1 van die moet er wel zijn?


Als u maar 1 tv hebt en daarin zit een CI+ module, dan hebt u verder niets nodig.

Als u geen CI+ had, dán had u wel één van de volgende boxen nodig om tv te kijken: Mediabox XL, de Next, Horizon box, Humax of Pace.


Als u wilt, dan kan/mag u wel foto's maken van de AOP, de aansluitingen op de ConnectBox, de coax aansluiting op/in de muur. Misschien zijn deze verouderd, wat ook ontvangst problemen kan veroorzaken, waardoor u SBS6 niet goed kan ontvangen.


Ps. u kan de foto vanaf uw bureaublad ( van uw computer hierheen slepen ), maar u kan ze ook m.b.v. de paperclip in het menu, toevoegen als bijlages.

EDerksenHofman
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Pasi wrote:
EDerksenHofman wrote:

...Ah. De AOP heb ik dan gevonden in de meterkast. Daar zit een splitter op: 1 kabel gaat naar de Ziggo Connextbox, 1 kabel verdwijnt in een pvc-buis, en komt bij de TV weer uit de muur. Van de muur loopt een antenne/coax-kabel naar de TV. In de TV kan ik de CI-module vinden. Andere onderdelen (" Mediabox XL, de Next, Horizon box, Humax of Pace”) heb ik nog niet gevonden. 1 van die moet er wel zijn?


...
Als u wilt, dan kan/mag u wel foto's maken van de AOP, de aansluitingen op de ConnectBox, de coax aansluiting op/in de muur. Misschien zijn deze verouderd, wat ook ontvangst problemen kan veroorzaken, waardoor u SBS6 niet goed kan ontvangen.

Dank. Mijn schoonzoon heeft zitten zoeken, en merkte op enig moment op dat de frequentie niet op 474.00 stond? Toen hij die frequentie had ingesteld, werkte alles weer, en tot nu is ook SBS6HD goed. Wat we dan nog niet snappen is hoe zomaar midden op de dag het van ‘alles werkt op SBS6HD na’ naar ‘niets werkt meer’, en waarom die frequentie niet goed stond. Nu is er tussendoor van alles gebeurt in een poging het op te lossen, inclusief het proberen van een andere CI-module, dus geen idee of die frequentie nu fout stond, en het midden op de dag fout kon gaan. Nou ja, voorlopig hebben wij weer beeld.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

 

EDerksenHofman wrote:

...en het midden op de dag fout kon gaan...

Misschien ergens een bitje omgevallen

 

EDerksenHofman wrote:

...Nou ja, voorlopig hebben wij weer beeld.

En dat is het belangrijkste !!!!

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

Goedemorgen @EDerksenHofman en welkom op de Community,

Zo te lezen is het inmiddels gelukt om alle zenders goed ingesteld te krijgen. Fijn dat het weer werkt. 
Laat je het onder dit topic weten als je onze hulp nodig hebt? 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic