Zendervolgorde Ziggo GO

Zender volgorde wijzigen  het staat nu door mekaar  

is al een hele poos dat het zo staat, op de next box is er geen probleem mee 

 

Norbert32
Ontdekker
  • 6Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
28 Reacties 28

Hi @Norbert32,

Dit is een beetje een rommeltje zo in de gids! Gelukkig kun je de volgorde wel weer aanpassen hoor. Als je gaat naar “Instellingen” → “Mijn TV-zenders”. Hier kun je de volgorde naar wens aanpassen!

**Aanvulling: Dit geldt alleen voor gebruikers zónder Mediabox Next in hun abonnement**

Rikst Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 1795Reacties
  • 160Oplossingen
  • 207Likes

Dan wel een profiel voor aan moeten maken  dan 

 

Norbert32
topicstarter
Ontdekker
  • 6Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ah scherp @Norbert32 ! Die optie is voor Next-gebruikers iets anders. In dit geval dus ook niet echt een oplossing, maar meer een workaround. Dan moeten we hier verder in duiken!

Als ik het goed begrijp heb je in ieder geval (nog) geen eigen profiel en werk je alleen vanaf de ‘shared profile’ ? Wil je eens naar het tabje ‘tv-kijken’ gaan? Maakt het dan nog uit als je wisselt tussen “zendervolgorde” en “meest bekeken”? 

Alex Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 4212Reacties
  • 392Oplossingen
  • 1178Likes

Hier ook min of meer hetzelfde probleem. In gedeeld profiel, sinds een aantal weken Ziggo sport select en love nature bovenaan staan. Niet nodig maar prima. De rest stond nog mooi op volgorde.

Maar sinds een week of 2 is alles door elkaar gegaan. 

Ziggo sport, love nature, Alle lokale omroepen eerst, RTLZ, rtl 4, en dan pas NPO 1, 2, 3 en alle overige zenders.

Ook hier een Next. Work around is inderdaad een profiel aan te maken en die aan te passen. 

Op de vraag of er verschil zit tussen "meest bekeken" en "zendervolgorde" ... Er wisselt 1 zender.

En dit zijn niet de zenders die ik het meest bekeken heb.

Enig idee? 

DennisdB
Gedreven Ontdekker
  • 6Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Alex Ziggo Dit probleem is al heel lang bekend en zou bij een nieuwe update van de App opgelost worden (zie andere forum discussies) Helaas, ook na de next update, nog steeds niet opgelost. Er is ook totaal geen logica te ontdekken in de volgorde.App de-installeren, af en aanmelden, helpt allemaal niet.

JV1976
Ontdekker
  • 3Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bij mij hetzelfde euvel. Zelfs als je de zenders weer naar standaard zet blijven deze zenders bovenaan staan in de zender lijst. Het begon 4 weken geleden met één,  love nature en Ziggo sport. Nu staan deze er nog steeds dan ned.1 en dan 7 regionale zenders waarna de rest in de goede volgorde volgt. Zou fijn zijn als dit wordt opgelost naar de oude lijst beginnend met Ned.1 enz.

Heb zojuist nog even gekeken en de zenders staan nog door elkaar bij de eerste 10 die op de lijst staan van de epg . Maak nu mijn eigen favorieten lijst waardoor ze weer goed staan. Start ik echter morgen de app weer op dan staan ze weer als voorheen, oftewel de 1e 10 zenders die niet in goede volgorde staan. Dit moet op te lossen zijn lijkt me.

PS. Heb ook al geprobeerd opnieuw in te loggen of de app in zijn geheel te verwijderen en opnieuw te downloaden maar probleem blijft.

The Fons
Gedreven Raadgever
  • 362Reacties
  • 12Oplossingen
  • 341Likes

Zeker waar @JV1976 - Naar wat ik heb begrepen was dit in een eerder stadium opgelost, maar dat is dus helaas niet het geval. Ik zie dat de storing ook weer is heropend. Er is helaas nog geen oorzaak gevonden en de enige workaround is vooralsnog een profiel aanmaken en favorieten selecteren. Als ik nieuws heb te melden, laat ik uiteraard weten!

Alex Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 4212Reacties
  • 392Oplossingen
  • 1178Likes

Ik heb zojuist bij mijn ouders op de Ziggo go app gekeken en daar staan de zenders wel in de goede volgorde.  Zij hebben een Humax 5300 en geen profielen en misschien is dat de reden dat het wel goed staat. De Next in combinatie met de Go app is waarschijnlijk waar het verkeerd gaat.....

The Fons
Gedreven Raadgever
  • 362Reacties
  • 12Oplossingen
  • 341Likes

The Fons wrote:

Ik heb zojuist bij mijn ouders op de Ziggo go app gekeken en daar staan de zenders wel in de goede volgorde.  Zij hebben een Humax 5300 en geen profielen en misschien is dat de reden dat het wel goed staat. De Next in combinatie met de Go app is waarschijnlijk waar het verkeerd gaat.....

Scherp opgemerkt @The Fons - Het antwoord is gedeeltelijk waar; Als je een Mediabox Next hebt, maak je inderdaad gebruik van andere data. Onder andere de profielen. Gebruikers zonder Next hebben tevens de optie bij [instellingen] om de zendervolgorde terug te zetten naar de standaardvolgorde, ook die is er niet bij Next-gebruikers.

Het komt inderdaad alleen voor bij Next-gebruikers, maar slechts in hele specifieke gevallen, dat maakt het probleem heel lastig.

Alex Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 4212Reacties
  • 392Oplossingen
  • 1178Likes

Ik heb ook een Mediabox Next en bij mij staan alle zenders in de Ziggo Go app met profiel “gedeeld”  gewoon goed. 

wewanl
Gedreven Meedenker
  • 256Reacties
  • 1Oplossingen
  • 47Likes

Hetzelfde probleem hier.

Hoe kan het dat dit probleem dan niet bij alle Next gebruikers optreedt?

JoJ
Liefhebber
  • 29Reacties
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Helpt het als je de Ziggo Go app de-installeert en dan opnieuw installeert op je apparaat?

wewanl
Gedreven Meedenker
  • 256Reacties
  • 1Oplossingen
  • 47Likes

@wewanl Ook al geprobeerd, maar helaas.

In je account staat, dat je een Next box hebt.

Als ik met de account inlog van mijn zoon ( die een Mediabox XL heeft),

staan alle zenders gewoon in de goede volgorde.

JoJ
Liefhebber
  • 29Reacties
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Gelukkig neemt Ziggo alle problemen serieus … uche, dus het zal binnenkort verholpen zijn. 

wewanl
Gedreven Meedenker
  • 256Reacties
  • 1Oplossingen
  • 47Likes

Ik kan het probleem reproduceren, ik gebruik ook het gedeelde profiel en heb geen andere in gebruik of aangemaakt. Het lijkt er op dat het toch mogelijk is om favorieten op te slaan in het gedeelde profiel, je kunt er alleen niets aan veranderden.

Vanuit het hoofdscherm van de Ziggo go app zodra ik een kanaal selecteer uit het rijtje "Meest bekeken" én deze heb ik nog niet eerder gekozen krijg ik een melding om deze eerst toe te voegen aan de favorieten lijst. Vervolgens staat dit kanaal bovenaan mijn zender lijst. 

Ik kan vanuit het gedeelde profiel geen favorieten lijst beheren

 

Hoop dat dit helpt.

Apr
Ontdekker
  • 1Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hi @Apr,

Dat is zeker waardevolle informatie! Alleen ik kan het zelf nog niet reproduceren. Als je de melding krijgt zoals in je screenshot, zou dat betekenen dat al gebruik maakt van een favoriete zenderlijst (ik begrijp dat dat niet het geval is overigens). Bij een gedeeld profiel krijg je alle zenders te zien.

Als ik een profiel kies en vervolgens een zender uit ‘meest bekeken’ die er niet instaat, krijg ik deze melding helaas ook niet.

Het kan in ieder geval duiden op een probleem bij het account, wat ook de andere volgorde-problemen veroorzaakt.

Alex Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 4212Reacties
  • 392Oplossingen
  • 1178Likes

Hier hetzelfde probleem: Gedeeld profiel en volgorde van zenders klopt niet.

bij mij begint het met:

sSs6
Ziggo sport

RTV Noord

Omrop Fryslan

RTV Oost

Omroep Flevoland

Omroep Brabant

L1 TV

Ziggo Tv

 

en daarna pas nederland 1,2,3, enz

maikelvanmeurs
Ontdekker
  • 4Reacties
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Alex Ziggo wrote:

Hi @Apr,

Dat is zeker waardevolle informatie! Alleen ik kan het zelf nog niet reproduceren. Als je de melding krijgt zoals in je screenshot, zou dat betekenen dat al gebruik maakt van een favoriete zenderlijst (ik begrijp dat dat niet het geval is overigens). Bij een gedeeld profiel krijg je alle zenders te zien.

Als ik een profiel kies en vervolgens een zender uit ‘meest bekeken’ die er niet instaat, krijg ik deze melding helaas ook niet.

Het kan in ieder geval duiden op een probleem bij het account, wat ook de andere volgorde-problemen veroorzaakt.

@Alex Ziggo het klopt wel degelijk wat @Apr hier beschrijft en voor mij is dit ook eenvoudig te reproduceren. Je moet juist geen profiel kiezen, dit issue treedt alleen op bij het gedeeld profiel. Zodra je vervolgens een zender selecteert vanuit de home pagina bij meest bekeken, dan krijg je een pop-up met de tekst: "Deze zender is uitgeschakeld in je Favoriete zenderlijst".

Sinergie
Meedenker
  • 22Reacties
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

Hi @Sinergie, dank voor je aanvulling!

Klopt het dat je dit probleem dan daarvoor ook al ervoer? Als ik vanuit mijn hoofdpagina (gedeeld profiel) naar een ‘meest bekeken zender’ ga, start hij altijd deze zender, zonder melding.

Als ik het goed begrijp is het dus meer een gevolg van het originele probleem dat er iets misgaat bij de volgorde/het account.

Alex Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 4212Reacties
  • 392Oplossingen
  • 1178Likes

@Alex Ziggo dit probleem ervaar ik al sinds maart vorig jaar. Verschijnt er bij jou bij geen enkele zender die getoond wordt bij meest bekeken deze pop-up? Of heb je het maar bij 1 zender geprobeerd?

Sinergie
Meedenker
  • 22Reacties
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

Ik heb diverse zenders geprobeerd. Zowel nu de 3 meest bekeken als in een eerder stadium. Ook de algemene meest bekeken zenders starten bij mij zonder problemen.

Daarom is het vermoeden dat er sowieso al iets niet goed staat bij het account/de volgorde en dit daaraan bijdraagt.

Alex Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 4212Reacties
  • 392Oplossingen
  • 1178Likes

Alex Ziggo wrote:

Ik heb diverse zenders geprobeerd. Zowel nu de 3 meest bekeken als in een eerder stadium. Ook de algemene meest bekeken zenders starten bij mij zonder problemen.

Daarom is het vermoeden dat er sowieso al iets niet goed staat bij het account/de volgorde en dit daaraan bijdraagt.

Ik vraag me af of je wel op de juiste plek kijkt. Het gaat specifiek om "momenteel het meest bekeken" op de Home pagina. Hier worden bij mij 17 zenders weergegeven (je kan namelijk scrollen naar rechts). Zodra ik naar TV & Replay ga zijn de eerste 17 zenders in die lijst: BBC 1, NPO 1, Ziggo Sport, Eurosport, NPO 3, Tommy TV, Revolt, Veronica, Spike, RTV Noord, Omroep Fryslan, RTV Oost, Omroep Flevoland, Omroep Brabant, Omroep Limburg, RTL 4 en NPO 2 (of je nu als sortering zendervolgorde of meest bekeken kiest in beide gevallen worden eerst deze 17 zenders getoond). Onder NPO 2 staan vervolgens RTL 5, SBS 6, RTL 7, Net 5, RTL 8, etc, dat is volgens mij wel conform de standaard volgorde.

Als ik dan bij "momenteel het meest bekeken" een zender selecteer die niet onderdeel is van deze 17 zenders, bijvoorbeeld CNN dan verschijnt vervolgens de pop-up en zodra je dan "Zet aan" kiest dan wordt CNN boven NPO 2 gezet en is de lijst gegroeid naar 18 zenders. Als je dit herhaalt met Discovery dan wordt ook die weer boven NPO 2 in de lijst gezet en heb je nu dus feitelijk een favoriete lijst van 19 zenders waar je niks aan kan veranderen (op uitbreiden na). Frappant is trouwens dat het aantal zenders dat getoond wordt bij "momenteel het meest bekeken" meegroeit en hier nu dus ook 19 zenders getoond worden. Deze 19 komen logischerwijs niet overeen met de 19 die nu in een onaanpasbare favoriete lijst staan.

Sinergie
Meedenker
  • 22Reacties
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

Ik snap zeker wat je bedoelt   En uiteraard snap ik dat je door de meest bekeken zenders kunt scrollen. Maar

of je nu als sortering zendervolgorde of meest bekeken kiest in beide gevallen worden eerst deze 17 zenders getoond

Hier gaat het al mis toch? Er gaat iets fout waardoor je sowieso deze meest bekeken zenders krijgt te zien, ook al kies je voor ‘standaardvolgorde’. 

Alex Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 4212Reacties
  • 392Oplossingen
  • 1178Likes

Alex Ziggo wrote:

Ik snap zeker wat je bedoelt   En uiteraard snap ik dat je door de meest bekeken zenders kunt scrollen. Maar

of je nu als sortering zendervolgorde of meest bekeken kiest in beide gevallen worden eerst deze 17 zenders getoond

Hier gaat het al mis toch? Er gaat iets fout waardoor je sowieso deze meest bekeken zenders krijgt te zien, ook al kies je voor ‘standaardvolgorde’. 

Er gaat hier niets mis, zendervolgorde is niet hetzelfde als standaardvolgorde. Zendervolgorde is de volgorde waarin de "favorieten" zijn geschikt. Bij meest bekeken worden ook eerst je favorieten getoond.

Sinergie
Meedenker
  • 22Reacties
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

Deze ga ik even volgen. Ook ik heb dit probleem en zou graag weer de standaard volgorde willen hebben.

JJ10
Gedreven Ontdekker
  • 5Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Het probleem is opgelost zie screenschot zowel via ziggo.tv en via de  ziggo app tablet en telefoon, juiste volgorde van de zenders door.

Norbert32
topicstarter
Ontdekker
  • 6Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Norbert32 wrote:

Het probleem is opgelost zie screenschot zowel via ziggo.tv en via de  ziggo app tablet en telefoon, juiste volgorde van de zenders door.

 

Ik heb het hier ook gemerkt. Gisteren sprongen de zenders ineens in de goede volgorde. Fijn dat het na meer dan een jaar eindelijk opgelost is.

Kastermaster
Ontdekker
  • 3Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Het lijkt nu opgelost, volgorde klopt nu, bij mij in elk geval!

 

JV1976
Ontdekker
  • 3Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Uitgelicht topic